Rasistisen miehen omistajat, hoi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Besserwisser
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vaikea kuvitella, et pahasti rasistisen miehen vaimo olis yhtään sen vähemmän rasisti jolloin myös lapset oppivat rasismia.

ei sitä tarvii olla mitenkään pahasti rasistinen käyttääkseen tiettyjä nimityksiä tms. Ei välttämättä ollenkaan, niinku meillä.

Mut eniwei, miks se on vaikee kuvitella? Kyllähän niitä mielipide-eroja saa pariskuntienkin välillä olla. Ei mua ainakaan haittais jos mies ois rasisti jos se olis muuten ihana.

Alkuperäinen kirjoittaja **:
ei sitä tarvii olla mitenkään pahasti rasistinen käyttääkseen tiettyjä nimityksiä tms. Ei välttämättä ollenkaan, niinku meillä.

Mut eniwei, miks se on vaikee kuvitella? Kyllähän niitä mielipide-eroja saa pariskuntienkin välillä olla. Ei mua ainakaan haittais jos mies ois rasisti jos se olis muuten ihana.

No mun mielestä parisuhteet olis kyl helkkarin vaikeita jos jotkut mielipide erot olis jyrkkiä esim. rasismi, uskonto, politiikka.. Ja nimenomaan jos kyse olis siis jyrkästä rasismista ei pelkästään et mies vaikka käyttäis epäkorrektejatermejä koska termit vois aina oikoa mut mielipiteitä niiden takana harvemmin. Totta kai mielipide eroja on aina, mut yleensä ne koskee vaik makua.

No mun mielestä parisuhteet olis kyl helkkarin vaikeita jos jotkut mielipide erot olis jyrkkiä esim. rasismi, uskonto, politiikka.. Ja nimenomaan jos kyse olis siis jyrkästä rasismista ei pelkästään et mies vaikka käyttäis epäkorrektejatermejä koska termit vois aina oikoa mut mielipiteitä niiden takana harvemmin. Totta kai mielipide eroja on aina, mut yleensä ne koskee vaik makua.

No, ei munkaan mies mikään uusnatsi ole, vaikka silloin tällöin ääneen mielipiteensä kertookin. Toisesta korvasta sisää ja toisesta ulos, that's it.

Alkuperäinen kirjoittaja Besserwisser:
No, ei munkaan mies mikään uusnatsi ole, vaikka silloin tällöin ääneen mielipiteensä kertookin. Toisesta korvasta sisää ja toisesta ulos, that's it.

No ehkä se sit toimii joillain niin. Meillä puhutaan paljon mm. vähemmistöryhmistä ihan töidenkin kautta joten ehkä mun on siksi vaikea kuvitella avioliittoa esim. rasistin kanssa. Siinätähän ei tulis muuta kuin tappelua.

mua ei vattuakaan kiinnosta politiikat ja uskonnot sun muut niin samapa se mitä toinen sellasista aattelee. Kunhan ei ala mulle ajatuksiaan tyrkyttämään.

mua ei vattuakaan kiinnosta politiikat ja uskonnot sun muut niin samapa se mitä toinen sellasista aattelee. Kunhan ei ala mulle ajatuksiaan tyrkyttämään.

Okei. Peilasin kai liikaa itseeni, mulla kun on melkein jokaisesta asiasta jonkinlainen mielipide :D Ja meillä keskustellaan paljon erilaisista asioista, silloinkin vaikka asiat ei ole mitenkään erityisen tärkeitä itselle. Tärkeintä on et itselle tärkeistä asioista ollaan suunnilleen samaa mieltä vaikka sitten lastenkasvatuksesta. Asioilla joilla on pieni merkitys elämässä ei varmaan suuretkaan ristiriidat aiheuta suurta kuohuntaa parisuhderintamalla.

Meillä varmaan vanhemmlla muutamista vähemmistöistä yhtäläinen mielipide, sanotaan että ollaan varovaisempia tiettyjen ihmisten kanssa. En tiedä onko lapsi ottanut näitä itseensä, ei ainakaan käytöksestä päätellen. Lapsi koulussa jossa paljon ulkomaalaista syntyperää olevia ja tuntuu olevan enemmän mielenkiintoista kuin mitään muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Mies kyllä osaa itse katsoa mitä puhuu ja kenen seurassa. Ja en nyt tiedä onko hän sen enempää rasisti kuin minäkään, ollaan sitä mieltä että hoidetaan vaan omien kansalaisten ongelmat ensin, sitten vasta muiden jne. Ihan normaalia.

Peesi! ja miehen kans on puhuttu että täällä meidän paikkakunnalla kun noita mamuja nyt on niin kyllä me katotaan ettei 13vuotiaana minkään vanhan mamu ukon seuraan hakeudu.. lähes joka päivä näkee ku noi ukot limoo kaupan nurkilla nuoria tyttöja ja jos ois suomalainen samanikäinen mies niin myös estetään se. Enempi vaan nyt noita mamuja nähny jotk niin tekee. Ja mun mies on ns."rasisti"mutta pirun hyvä mies eikä haittaa mua yhtään.

Alkuperäinen kirjoittaja vili:
Mies kyllä osaa itse katsoa mitä puhuu ja kenen seurassa. Ja en nyt tiedä onko hän sen enempää rasisti kuin minäkään, ollaan sitä mieltä että hoidetaan vaan omien kansalaisten ongelmat ensin, sitten vasta muiden jne. Ihan normaalia.

Peesi! ja miehen kans on puhuttu että täällä meidän paikkakunnalla kun noita mamuja nyt on niin kyllä me katotaan ettei 13vuotiaana minkään vanhan mamu ukon seuraan hakeudu.. lähes joka päivä näkee ku noi ukot limoo kaupan nurkilla nuoria tyttöja ja jos ois suomalainen samanikäinen mies niin myös estetään se. Enempi vaan nyt noita mamuja nähny jotk niin tekee. Ja mun mies on ns."rasisti"mutta pirun hyvä mies eikä haittaa mua yhtään.

Juuri näin.

Tuskinpa täällä kukaan voi kieltää että heidän kulttuurissa esim.somalien ja kurdien on ihan normaalia että 13vuotias on 30vuotiaan miehen kans.. minä en tästä asiasta ole ainakaan kovin innoissani.

Mulle (ja miehellekin) on ok ne mamut jotka tekevät töitä ansaitakseen elantonta ja elävät suomen lakien mukaisesti. Mutta ei me opeteta että suomalaistenkaan rikollisten ja työttömien lusmujen tekemiset on jees. Tai pakkopillu-hommat tai lasten haistelu. Se vaan on yleisempää mamujen porukoissa kuin suomalaisten suhteessa väkilukuun.

Eilen oli tylsä ilta ja siks meillä muutamalla palstalaisella oli oma ketju, jossa mietittiin tappelunaiheita illan piristykseksi. :D Tää ketju aloitettiin siis muiden ärsyttämiseksi, mutta ei sitten kuitenkaan jaksettukaan itse jatkaa aiheesta kovin pitkään.

Eilen oli tylsä ilta ja siks meillä muutamalla palstalaisella oli oma ketju, jossa mietittiin tappelunaiheita illan piristykseksi. :D Tää ketju aloitettiin siis muiden ärsyttämiseksi, mutta ei sitten kuitenkaan jaksettukaan itse jatkaa aiheesta kovin pitkään.

Seli seli...En usko

no minäkin ilmoittaudun tähän :( Mies pyörinyt ikänsä rasistisissa piireissä joten varmaan seura tekee kaltaisekseen. Monia rasistisia rikoksia takana (vuosia sitten), mut ei me niistä puhuta, lasten aikaan mies käyttäytyy kuten kuuluukin.

Mulle (ja miehellekin) on ok ne mamut jotka tekevät töitä ansaitakseen elantonta ja elävät suomen lakien mukaisesti. Mutta ei me opeteta että suomalaistenkaan rikollisten ja työttömien lusmujen tekemiset on jees. Tai pakkopillu-hommat tai lasten haistelu. Se vaan on yleisempää mamujen porukoissa kuin suomalaisten suhteessa väkilukuun.

Eihän sillä ole sitten mitään merkitystä onko mamu vai ei. Jos opettaa ettei rikollisten ja työttömien lusmuilu ole oikein, niin sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, onko mamu vai ei.

Seli seli...En usko

Katso itse, jos et muuten usko.

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1572337

Vaikea kuvitella, et pahasti rasistisen miehen vaimo olis yhtään sen vähemmän rasisti jolloin myös lapset oppivat rasismia.

jaa, mä olen rasisti mutta lapselleni en niitä asioita opeta.. lapsi saa kasvaessaan muodostaa omat käsityksensä asioista... mä en pakota suvaitsemaan kaikkia ja kaikkea.. mutta en mä sille opeta että joku olisi huonompi ihonvärinsä taikka synnyinmaansa takia...
mieheni on rasisti vain idiootteja kohtaan :D ja niitä kun löytyy kaiken kokoisia, näköisiä ja värisiä niin se saa kyllä ilmaista näkemyksensä lapsen kuullen :D

No, tässäpä sitten yksi esimerkki sellaisesta vaimosta, joka ei ole rasisti miehensä mielipiteistä huolimatta.

No eikö elo ole sitten hankalaa kun mielipiteet eroavat noinkin kuumassa aiheessa reilusti? Ite en kyl pystyis perustamaan perhettä rasistin kanssa.

Meilläkin mies on hyvin vahvasti rasistinen ja itse en. Minun mielestä kun myös asiat voi riidellä, ei ihmiset, niin en näe mitään syytä miksi en olisi voinut perustaa perhettä mieheni kanssa. Kun ei mies nyt kuitenkaan tuolla kulje ihmisiä potkimassa ja ikkunoita kivittämässä - vaan rasismi on siis ajatusten ja puheen tasolla.

Mutta samaa kuin ap olen kyllä joutunut pohtimaan monta kertaa. Vielä en ole sitä viisasten kiveä keksinyt, miten olisi paras toimia.

Yhteistyössä