Rasittavaa olla harjoittelussa työpaikassa, jossa jauhetaan toisista sontaa selän takana!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piipa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

piipa

Vieras
Toinen kertoo toisesta, toinen toisesta.. Pitäs varmaan sanua et en halua moisia kuunnellakkaa, mutta ku iha kahvipöyvässä porukalla juttelevat ja jotenki ei tohi vaan väliaikasena työntekijänä ruveta tuoho puuttuu. Onko se tuota työpaikassa ku työpaikassa? (ei kokemusta "tiimityöstä" mulla.") Saahan sitä toisista puhua, mutta ku se puheen sävy on AINA alentava ja negatiivinen ainakin osalla porukasta.

voih kun tulee kouluajat mieleen :D olin harjoittelussa naisvaltaisessa yrityksessä, jolla oli kaksi myymälää samassa kaupungissa. minä olin toisessa ja luokkakaveri toisessa, naureskeltiin aina päivän päätteeksi kuinka työntekijöiden koko päivä oli taas mennyt haukkuessa toisen myymälän työntekijöitä. ja jos esimerkiksi viikonlopun ajaksi tuli toisesta myymälästä joku toiseen, niin helvettihän siitä maanantaina repesi kuinka kaikki oli taas tehty vkln aikana niin päin peetä kuin mahdollista.

Harjotteluissa itse huomasin, että mitä pienemmät piirit, niin sen enempi tuollaista. Ei isoissa paikoissa, missä työkavereitakin enempi, niin ole ollut mun nähden tuollaista, ainakaan samassa mittakaavassa. Mutta se on kyllä ärsyttävää, mä ite oon ollut vaan harjotteluissa ja työpaikoissa osallistumatta tollaseen ja yrittänyt puhua muista aiheista. Nykysessä työpaikassa, vaikka naisvaltanen onkin, niin ei ole tuollaista onneksi. No esimiesten toiminnasta joskus jollain voi tulla jotain sanomista selän takanakin.

Yhdessä kesäharjoittelupaikassani (naisvaltainen labra) oli tuollaista... annoin mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos... enkä osallistunut ko. keskusteluun.

Voi miten kurjaa! :( Tuollaista ei pidä kyllä sallia, mutta toisaalta en harjoittelijana lähtisi puuttumaan asiaan. Mutta jokaisella pitäisi olla oiekudenmukaisuudentuntoa siinä määrin, ettei ainakaan itse lähde puhumaan pahaa toisista selän takana.

Yhteistyössä