rask.myrkytyksen oireita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja la ihan pian
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

la ihan pian

Vieras
Hei... Viikkoja kasassa melkein jo täydet 40, ja neuvolakäynnillä oli virtsassa valkuaista ja verenpaine koholla (yläpaine 149!). Käskettiin lepäillä loppupäivä, juoda paljon ja aamulla antamaan pissanäyte ja katsotaan verenpaineet. Lähetetään kuulemma sairaalaan jos tilanne näyttää pahalta... Terkkari tosin sanoi, että tämä voi enteillä lähestyvää synnytystäkin, kun minulla on lisäksi ollut supistelua ja maha löysällä muutaman päivän.... Muutenkin aina neuvolassa jotenkin jännitän ja verenpaine on aina korkeampi siellä mitä todellisuudessa... Mitä jos lähettävät minut sinne polille, voin joutua sinne makaamaan loppuajaksi :/!!? Voi harmin paikka... Huomenna tietysti jännitän ihan kauheasti sitä verenpaineen mittausta ja se on taas todellista korkeampi... Onko jollakulla ollut vastaavia oireita, ja se ei kuitenkaan ole ollut raskausmyrkytystä...?

No sinähän olet jo niin pitkällä että raskausmyrkytys tuossa vaiheessa ei paljoa haittaa. Itsellä myrkytys tuli rv:lla 27. Poika synty sit 29+5. Toista nyt odotellaan.. Käynnistävät luultavasti heti sulla synnytyksen jos oireet pahenee, oot jo niin pitkällä. :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.09.2006 klo 19:00 mutzi81 kirjoitti:
No sinähän olet jo niin pitkällä että raskausmyrkytys tuossa vaiheessa ei paljoa haittaa. Itsellä myrkytys tuli rv:lla 27. Poika synty sit 29+5. Toista nyt odotellaan.. Käynnistävät luultavasti heti sulla synnytyksen jos oireet pahenee, oot jo niin pitkällä. :)

Itseasiassa raaskausmyrkytys ihan missä raskauden vaiheessa tahansa on vaarallinen ja vielä raskauden jälkeenkin jotkut äidit kouristavat..

Mutta siis ap:n tilanne ei ilmeisesti ole mitenkään paha. Joskus proteiini näkyy virtsatestissä, mutta voi olla esim runsaampaa valkovuotoa. Jos tulee epämääräisiä oireita kuten ylävatsakipua, päänsärkyä, näköhäiriöitä tms ota yhteys sairaalan päivystykseen jossa voivat tarkastaa tilanteen.

Minulla alkoi tulla raskausmyrkytyksen oireita 3 päivää ennen laskettua aikaa!!! Laittoivat osastolle tarkkailuun ja käynnistivät sitten tasan viikolla 40+0 :D
Minulle sanottiin että on tosi yleistä että loppuraskaudessa noi arvot kohoaa!!!
Mulla oli proteiinit +3 ja verenpaineet 150 ja 90
Kesti melkein 4 vko ennenku arvot normalisoitui!!!

Yhteistyössä