Raskaaksi kumista huolimatta? Klassisia oireita ja kolmas lapsi ei toiveissa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi rähmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi rähmä

Vieras
Olen kahden lapsen äiti, syönyt e-pillereitä aikaisemmin, mutta lopetin ne loppukesästä ja yhdet kuukautiset on sen jälkeen tulleet syyskuun alkupuolella.

Miehen kanssa kumit käytössä ja niiden kanssa on "toimittu oikein".

Nyt onkin sitten jo tosiaan 2kk edellisistä kuukautisista. Kierto on aina ollut vähän mitä sattuu ja lopettelin vasta pilleritkin niin oletinkin, että tässä tovi kestää.

Mutta nyt on näitä klassisia oireita: isommat rinnat, naama kukkii, alamaha on ihan turvoksissa, jatkuva pissahätä, mielialat vaihtuu, enemmän valkovuotoa...jne.

Mutta eikö nää voi olla ihan kuukautisia edeltäviäkin oireita? Meillä on siis kaksi pientä lasta eikä kolmas ole oikein toiveissa ja jotenkin kuvittelin, että kondomi on suht varma ehkäisykeino toistaiseksi (pillerit ei oikein ikinä sopinu mulle).

En viitsisi turhaan ruveta miestäkään pelottelemaan millään raskaustesteillä, mutta onko täällä joku tullut raskaaksi kuminkin kanssa?

Kiinnostaa kans kovin, että onko kenelläkään muulla jatkuva pissahätä ennen kuukautisia?

Mun läheinen tuli. Mut kumi ollut käytössä jo 3 vuotta ja seksi säännöllistä, niin ei kai se hirveän kumma ole jos jossain vaiheessa ehkäisy pettää (kumissa reikä, luiskahtaa pois ym.).
Mun käsittääkseni siitä on ihan tutkimuskin olemassa, että kondomi ei ole yksinään kestävä ehkäisykeino. Eli jos parisuhteessa seksi säännöllistä niin sitten mieluiten jokin hormonaalinen ehkäisy ym.

Toivottavasti sulla alkas menkat jos kerran ei toivottu raskaus on. Mut jos ei niin kyllä sä tiedät millä asiaan saa selvyyden.

On se sitten uskomattoman vaikeaa ostaa se raskaustesti. Saa parissa minuutissa tietää vastauksen. Sen sijaan kirjoitellaan täällä ja valitetaan asiasta. Vaikka asia selviää vain testaamalla.

Kondomi on varma ehkäisykeino siihen asti kunnes se pettää...ja kyllä se pettää aika ajoin. Vaikka sitä käyttäisi oikein ja säntillisesti. On omakohtaista kokemusta tästä asiasta.

Ei kai sun tarvitse miestä pelotella tms, haet vaan ruokakaupasta, Ärrältä tai apteekista testin ja testaat. Sillä selvä.

Niin kuin tiedämme EI MIKÄÄN ehkäisy ole sata varma. Aina löytyy joku joka mahtuu siihen 1-2% joka tulee raskaaksi vaikka ehkäisyä olisikin käytetty oikein.

Koska olet käyttänyt hormonaalista ehkäisyä saattaa olla että kehosi on vielä hieman pihalla joten oireet ei välttämättä ole raskaudesta johtuvia. Kannattaa kuitenkin tehdä se testi koska pelko ja stressi raskaudesta voi lykätä kuukautisten alkamista entisestään.

Kuitenkin kondomi on hyvä ja varma ehkäisy. Itsekin olen moneen kertaan luullut olevani raskaana mutta aina ollut väärässä.

Ja ei siitä testin teosta tarvii miehelle kertoa ollenkaan. Vasta sitten jos se on positiivinen :)

Yhteistyössä