raskaaksi sektion jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

odottaja

Vieras
Hei!
Onko täällä ketään, joka ois tullut pian sektion jälkeen raskaaksi?
Mulle lekuri silloin sanoi, että oisi hyvä odottaa VÄHINTÄÄN 9kk. Näin aioimme tehdä. Meillä kuitenkin ehkäisy petti. :/ Ja olen siis raskaana, vauva josta sektio tehty on nyt 6kk ikäinen. Voiko nyt olla vaarana, että kohtu repeytyy raskaudessa? Minun sektio haava on todella iso ja tehty pitkittäin (hätäsektio). Tämäkin vauva otettaisiin sitten sektiolla pois, en saa synnyttää alakautta.
Pelottaa kovasti, vauva tahdottaisiin, mutta voinko sitä saada?

mulle lääkäri sanoi, että olisi hyvä pitää raskaudeton kesä ennen yrittämistä. Mainitsipa tuo vielä sen, ettei haittaa jos 'vahingossa' tulee aikaisemmin raskaaksi.
:kieh:

Sehän riippuu ihna kohdun kunnosta, mitä ne lääkärit sanoo. Ekan jälkeen mulle sanottiin, että puolivuotta pitäsi odotella ja nyt toisen jälkeen sanottiin että vuosi. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Niiskunen:
Sehän riippuu ihna kohdun kunnosta, mitä ne lääkärit sanoo. Ekan jälkeen mulle sanottiin, että puolivuotta pitäsi odotella ja nyt toisen jälkeen sanottiin että vuosi. :)

Sanottiinko sinulle että kohtu on aika ohut? Minulle sanottiin ja määräksi juuri tuo vuosi.

Alkuperäinen kirjoittaja kilppari:

Sanottiinko sinulle että kohtu on aika ohut? Minulle sanottiin ja määräksi juuri tuo vuosi.

Muistaakseni se puhui arpeutumista.

Alkuperäinen kirjoittaja kilppari:

Muistaakseni se puhui arpeutumista.

Minulla oli myös jonkun verran arpikudosta mikä hidasti "sisään pääsyä" mutta puhui myös että kohtu on aika ohut mutta kestää varmaan yhden raskauden vielä. Jäi todella epävarma olo :(

Mä tulin raskaaksi sektion jälkeen ku vauva oli 5kk, kaikki hyvin menny ainaski tähän asti (toiv.menee loppuun asti) Mulle sanottiin että ultrassa näkyis jos ois pientäkin vaaraa kohdun repeemiseen, ei oikeestaan muuta tai kuinka kauan olis pitäny odottaa :/

Mulle ei kukaan sanonu mitään aikoja kuinka kauan pitää odottaa ennen uutta raskautta.
Meidän lapsilla ikäeroa 1v6kk ( kakkonen alakautta).
Kaverilla lapsilla ikäeroa 1v3päivää kumpikin sektiolla. Toisen sektion jälkeen oli sanottu ettei saa kahteen vuoteen raskautua, koska kohtu oli ohut.

Meillä tuota kyselin ekan sektion jälkeen ja silloin sanottiin ettei sen puolesta ole mitään aikarajaa. Enemmän pitivät vain rajana omaa kuntoa ja jaksamista. Esikoisen ollessa 6kk raskaustesti näytti sittenplussaa ja tämä toinen raskaus oli huomattavasti helpompi mitä ensimmäinen.

Toisen sektion jälkeen en sitten noita kysellytkään kun ei ollut tarkoitusta hankkia lisää lapsia ihan perään. Toisaalta eivät kyllä mitään varoitelleetkaan ja lääkärin mukaan sektio meni niin hyvin kuin vain mahdollista ja kaikki ok. Eli tusksin siinäkään olisi mitään ehdottomia aikarajoja ollut. Varmaan olisivat varoitelleet jos kohtu olisi ohentunut tms.

Minun tilanne on siis vielä se että minulla on kaksi sektiota jo takana... No, minä soitan neuvolaan maanantaina, jospas ne lähettäis sitten nopsaan ultraan. En kyllä haluis menettää tätä vauvaa...

Yhteistyössä