toinen synnytys sektion jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joku

Vieras
Itse tässä pohdin omaa tilannetta, kun yksi sektio on takana. Lääkärit sanoivat sen jälkeen, että alatiesynnytys voi kuitenkin olla mahdollista seuraavassa raskaudessa.

Kuinka monelle on tehty sektio ensimmäisessä raskaudessa ja miten seuraavassa raskaudessa on käynyt? Onko tehty sektio vai onko voinut alateitse synnyttää? Ja miten silloin alateitse synnyttäminen onnistui? Tai paraniko toinen sektiohaava hyvin?

Yhden sektion jälkeen voi synnyttää ihan normaalisti alateitse, jos ei mitään erityistä tule.
Minun ensimmäinen lapsi syntyi sektiolla ja toinen myös, perätilan takia. Jos joskus kolmatta alan odottamaan, se menee automaattisesti sektioon. Kohtu on jo sen verran heikko kun on kahdesta kohtaa leikattu.

Alkuperäinen kirjoittaja NellaLinnea:
Esikoinen syntyi sektiolla ja toinen alakautta...synnytys meni hyvin vaikka olikin pitkä ja rankka kokemus,mutta ehottomasti oli kivempi näin synnyttää....

Samat sanat.. Ja sektion jälkeen ei olis voinu esikoista nostella...

Alkuperäinen kirjoittaja joku:
Iettä alatiesynnytys voi kuitenkin olla mahdollista seuraavassa raskaudessa.

Miten niin mahdollista? Ei kai sektioo tehdä, jos ei siihen mitään syytä ole. Ei se, että ensimäinen on syntynyt sektiolla, ole mikään syy.

Mulle ei tullu edes mieleen et ois voinu tulla jotain ongelmia. Eka siis sektio ja toka normaali alatiesynnytys. Neuvolassa kerran täti kysy et ootko miettiny synnytystä ja sanoin et enpä oo =) , yrittiköhän se kysyä et haluisinko sektion? Nyt vasta tuli mieleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Tinna:
Alkuperäinen kirjoittaja joku:
Iettä alatiesynnytys voi kuitenkin olla mahdollista seuraavassa raskaudessa.

Miten niin mahdollista? Ei kai sektioo tehdä, jos ei siihen mitään syytä ole. Ei se, että ensimäinen on syntynyt sektiolla, ole mikään syy.

Mä olen vain niin epäluuloinen alatiesynnytyksen suhteen, kun ensimmäinen ei onnistunut sillä tavoin. Sen takia tuota sanamuotoa käytin.

Yhteistyössä