Raskaaksi tulo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nainen78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nainen78

Vieras
Hei.Nyt se on minullekin iskenyt se vauvakuume.Olen 29-vuotias ja parisuhdetta takana 3 vuotta.Avomiehelläni poika edellisestä liitosta ja nyt alkais olla vauvan aika.Olen syönyt e-pillereitä kymmenen vuotta ja mietiskelin vaan et kuinkahan kauan kestää raskaaksi tulo.Miten teillä muilla on ollut kuukautisten kanssa pillereiden jälkeen, ovatko kivuliaat.Pitääkö odottaa normaalit kuukautiset ennenkuin voi alkaa yrittämään raskaaksi tuloa.

Mui!
Minä 21-vuotias ja parisuhdetta takana samaiset n.3 vuotta.
Söin e-pillereitä n.6 vuotta ennen kuumeiluani, ja raskaus tärppäsikin heti ensimmäisestä kierrosta.
Lopetin itse pillerit (yasminit) sen ko. viimeisen lastun jälkeen, ja heti alettiin yrittämään eli luomukiertoa en minä pitänyt välissä.
Se raskauteni tosin päättyi rv.8-9 kohdunulkoisen takia leikkauspöydälle,
mutta ei mitenkään liittyen edeltäneeseen pillerien syöntiin/siihen ettei ollut välissä luomukiertoa vaan syynä oli todennäköisesti viallinen munatorvi.

Itelläni tuli yhdet kk:tiset raskautumisen jälkeenkin, eli siinä ensimmäisessä pillerittömässä kierrossa eikä ne olleet kovin kivuliaat, ehkä hitusen pahemmat kuin pillerittömät :)
Nyt ensimmäinen vuoto tuon leikkauksen jälkeen,
aika tavallisen tunnottoman kuukautiset nämäkin. :)

Normaaleja kuukautisia ei käytännössä tarvitse käsittääkseni pillereiden takia odottaa,
mutta ainahan voi tehdä niinkuin itsestä parhaalta tuntuu? :)
Kierto tosin voi heitellä hitusen lopetuksen jälkeen, mutta ei siinä lääkärini mukaan ainakaan muuta.. :)

Onnea yritykselle!!

Ei käsittääkseni ole tarpeen odottaa kuukautisia. Sitä suositellaan vain siksi että jos ekasta kierrosta tärppää, olis lasketunajan kartoittaminen helpompaa.

Itse olen kanssa 29, parisuhdetta takana reilut kolme vuotta, pillereitä yli kymmenen vuotta. Minulla meni 7-8 kuukautta pillereiden jälkeen ennen kuin kierto alkoi tasaantumaan. Siihen astikin joka kk menkat tulivat, mutta kierron pituus oli todella epäsäännöllinen. Kun kierto vihdoin alkoi tasoittumaan, tärppäsi sitten 3-4kk kuluessa. Eka raskaus siis n. 13 kk yrityksen jälkeen ja se päättyi suruksemme keskenmenoon. :(
Menkat eivät olleet luomukierroissa sen kivuliaammat kuin pillereiden kanssakaan, mutta PMS oireet olivat alussa tosi pahat, itkuisuutta jne. Ja selän iho alkoi kukkimaan ihan kauheasti yms.

Positiivisin mielin jatketaan yhä yritystä, nythän sen on nähty olevan mahdollista!

Kaikkihan me olemme yksilöitä, monilla tärppää piankin pillereiden jälkeen. Samoin oireet jokaisella erilaiset. Minä kannustaisin popsimaan pilleriliuskan loppuun, ja alkaisin yritykset samantien. Suosittelen myös kirjaamaan kierron alkupäivät kalenteriin jos et sitä jo tee, auttaa arvioimaan jatkossa kierron pituutta. Lue myös tämän vauvakuumepalstan alussa oleva tiivistelmä kk-kierroista, ovulaatiosta yms. Ja nauti rakkaastasi. :D
Toivon teille nopsaa tärppionnea ja iloa yritykseenne!!!!

Jep, juuri sitä tietoiskua tarkoitin! En kirjoittaessani muistanut millä nimellä se oli. Löytyy kuitenkin vauvahaaveet palstan yläriveiltä. Sisältää ihan valaisevaa asiaa helposti sisäistettävässä muodossa. :D

Yhteistyössä