raskaaksi varmoista päivistä huolimatta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epäileväinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epäileväinen

Vieras
Mulla vähä epäilyttää tämmönen urbaanilegenda, että raskaus ois saanu alkunsa ns. varmoilla päivillä. Ku eihä siittiöt elä ku max 5 päivää naisen elimistössä? vastausta ei oikeen löytyny vaikka kuinka haki.. Ja epäilykseni aihe lyhyesti. Kaverini väittää raskautuneensa kierrossa jossa seksiä oli vain kerran kp 6 (varmoilla päivillä) ja ovulaatio sanojensa mukaan kp 13-14, päivää paria normaalia aiemmin (tavallisesti kp15-16).

Onko kellään omakohtaista kokemusta tämmöisestä, että seksiä on tyyliin viikko ennen ovista? mulla jäi vaivaamaan :D

Kyllä meidän kolmonen, ainut kerta ennen ovulaatiota kp7 aamulla ennen lentoa :D (seuraava vasta reissun jälkeen kp20). Ovulaatio testein, omien tuntemusten ja aamulämpömenetelmän avulla varmistettu aikasintaan kp13 iltaan. Lääkäri sanonut, että varmoja päiviä ei periaatteessa ole ennen ovulaatiota.

Ovulaatio voi joskus tapahtua hieman aiemmin, oon ultrassa nähnyt miten iso munarakkula mulla olikin ja oletettu ovis pari päivää normaalia (kp 14) aiemmin. Ja siittiöt voi elää hyvinkin 5-6 päivää, joissain harvoissa tapauksissa kuulemma 7 päivää. Ikinäkoskaan ei pidä mennä menkkojen jälkeen puuhastelemaan vaikka varmoja päiviä käyttäisi. Meillä "varmat päivät" on ovulaation jälkeen menkkoihin ja menkkojen runsaan vuodon aika. Kun vuoto vähenee, ehkäisy käyttöön.

No pittää se vissiin sitten uskoa moiseen :) nämä ällötysjutut kerto, että ovislimat oli ollu kp 11 ja kp 12 oli ollu jo suht kuivaa, niin oisko sillä sit ollu se ovulaatio aiemmin. Sano kyllä, että yleensä on eka limat ja niistä pari päivää niin ovis.

Nooi jospa lähdetään siitä, että siittiöt voivat elää viikonkin.
Ja ovulaatio voi tapahtua, olla tapahtumatta, tapahtua kahdesti, tapahtua tänää, huomenna, tai viikon päästä, tai tänään ja viikon päästä.
Eikä kiertokaan ole sitä 28päivää jota käytetään vaan keskiarvona, niin kuin "melkein varmoja päiviäkin".

Ei ole olemassakaan varmoja päiviä, on vain päiviä joilloin raskautuu todennäköisemmin tai vähemmän todennäköisemmin

Ja sanoisin, että pidä huoli ihan vaan siitä omasta ehkäisystä, siinäkun on aika monelle jo ihan tarpeeks haastetta

Mä raskauduin kp 8 seksistä. Ultrassa olikin 4 päivää isompi kun mitä menkoista laskettuna (28kierto), eli ovis olikin ollu just siinä kierrossa aikasemmin. Hyvä niin sillä pari vuotta oli jo yritetty..

Yhteistyössä