Raskaana 15rv, miehen suusta: " ei ole mun lapsi "

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "yksinkö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mielestäni taas kukaan terve ei normaalia 13-vuotiasta kannustaisi aborttiin, josta todennäköisesti jää elinikäiset traumat. (Tunnen läheisesti erään, joka pakotettiin 14-vuotiaana aborttiin ja on traumatisoitunut siitä TODELLA pahasti.) Ja kuten ketjussa aiemminkin on sanottu, niin abortti on vain ihmisten keksimä oikeutus murhalle.

Eihän se itsekkäälle ja tyhmälle ihmiselle tulekaan mieleen, kun nykyäänhän ei tarvi mistään kantaa vastuuta/tehdä mitään jos ei halua. Ei tarvi tehdä töitä, jos ei halua ja kohdussa olevan lapsenkin saa tappaa, jos ei halua kantaa vastuuta. Luullaan, että voidaan valita vaan ne kivat asiat elämässä; rahaa saadaan kotona makaamalla ja seksistä voidaan nauttia mahdolliset lapset tappamalla.

Nyky-yhteiskunta on sairas.

Eiköhän aika lailla jää kyllä traumat siitä ennenaikaisesta raskaudesta ja synnytyksestäkin. 13-vuotias, joka on vasta saavuttanu murrosiän, eikä kroppakaan ole vielä aikuisen.

Mutta ilmeisesti kuulut niihin, jotka sokeasti vain huutelevat abortin olevan murha, eivätkä suostu hetkeäkään miettimään vastapuolen argumentteja, niin en vaivaudu edes asiasta väittelemään. Toivon vain, ettei tyttäresi joudu koskaan kärsimään sokean vakaumuksesi vuoksi.

Tosin mielenkiinnosta, jos tämä 13-vuotias lapsesi tulisi raskaaksi ja haluaisi abortin, niin kuinka toimisit? Kieltäisitkö häntä hankkimasta sitä ja vahtisit koko 9kk, ettei vaan yritä saada keskenmenoa?
Sehän ei tietenkään traumatisoisi, kun pakotettaisiin synnyttämään ;)

Mielestäni taas kukaan terve ei normaalia 13-vuotiasta kannustaisi aborttiin, josta todennäköisesti jää elinikäiset traumat. (Tunnen läheisesti erään, joka pakotettiin 14-vuotiaana aborttiin ja on traumatisoitunut siitä TODELLA pahasti.) Ja kuten ketjussa aiemminkin on sanottu, niin abortti on vain ihmisten keksimä oikeutus murhalle.

Eihän se itsekkäälle ja tyhmälle ihmiselle tulekaan mieleen, kun nykyäänhän ei tarvi mistään kantaa vastuuta/tehdä mitään jos ei halua. Ei tarvi tehdä töitä, jos ei halua ja kohdussa olevan lapsenkin saa tappaa, jos ei halua kantaa vastuuta. Luullaan, että voidaan valita vaan ne kivat asiat elämässä; rahaa saadaan kotona makaamalla ja seksistä voidaan nauttia mahdolliset lapset tappamalla.

Nyky-yhteiskunta on sairas.

Abortti on vastuunkantoa, etenkin jos raskaana olija on alaikäinen lapsi.
Sairas vanhempi on sellainen, joka lapsensa haluaa pakottaa synnyttämään ja vielä itse himoitsee saada lapsen omaksi kasvatikseen (ja sädekehä kiiltää).

En ihmettele, jos aborttiin pakotettu traumatisoituu, sillä ihminen usein traumatisoituu sellaisista asioista, mihin hänet on pakotettu.
Kuten saattaisi traumatisoitua myös se 13-vuotias, joka pakotettaisiin synnyttämään. Epätoivoin hetkillä ei tiedä, mitä tollanen 13-vuotias pakolla raskaana olija tekisi.

Abortti ei muuten traumatisoi tilanteessa, jossa nainen/tyttö itse haluaa sen tehdä ja on varma päätöksessään.
Silloin tietysti voi traumatisoida, jos tekee abortin jonkun pakottamana/painostamana.

Tyhmältä ja itsekkäältä kuulostaa ennemminkin tuo sinun paatoksesi, kuin omien lapsien suojeleminen liian isoilta asioilta.
En kannata turhia abortteja, mutta kannatan AINA mielummin aborttia kuin lapsensa hylkäämistä eli adoptioon antamista. Aina.

[QUOTE="Sofia";28735658]Olen sanaton. Ja vai vielä vahinkoja?[/QUOTE]

Sanaton? No en ole hirveästi asiaa pohtinut, mutta sen ainakin tiedän että isoveli on ollut vahinko kun äiti on myöntänyt sen. Mutta ei se ole harvinaista ollenkaan, että nuori tai vanhempi nainen tulee raskaaksi suunnittelematta ja antaa lapselle hyvän elämän. En ymmärrä kun joskus kuulee ihmisten puhuvan jos pari eroaa, et "Onneksi heillä ei ollut lapsia!" Minusta se on niin julmasti ja typerästi sanottu... Ehkä uskon, että täällä me kaikki ollaan jonkun ylemmän voiman (jumalan) ansiosta, ettei niitä ihminen päätä..

Joka tapauksessa sen tiedän ettei yksinhuoltajuus/ikä/sen hetkinen elämäntilanne ole este lapselle. Sen on äiti esimerkillään näyttänyt ja kun itse perustan aikanani perheen, en pidä eroa maailmanloppuna jos se tulee. Kaikki perhemuodot voi olla hyviä kun äiti/isä on sitoutunut vanhemmuuteen - ja vaikka kuinka eri tyyppisistä lähtökohdista perustaa perheen, sillä ei ole väliä!

Ja siinä voi muuten lastensuojeluviranomaisiakin alkaa todella paljon kiinnostamaan, mikäli saa kuulla että raskaana olevan 13-vuotiaan äiti manipuloi lasta jatkamaan raskauttaan ja lähes kieltää tekemästä aborttia. Voipi sitten 13-vuotias tehdä rauhassa aborttinsa huostaanotettuna.

Ja siinä voi muuten lastensuojeluviranomaisiakin alkaa todella paljon kiinnostamaan, mikäli saa kuulla että raskaana olevan 13-vuotiaan äiti manipuloi lasta jatkamaan raskauttaan ja lähes kieltää tekemästä aborttia. Voipi sitten 13-vuotias tehdä rauhassa aborttinsa huostaanotettuna.

13-vuotias on aika ääriesimerkki ja siitä voi olla montaa mieltä onko ok että sen ikäisellä on edes seksielämää vielä. Minusta kuitenkin nämä tuomitsemiset ja jyrkät mielipiteet tässä asiassa on aika naurettavaa. Mistä tiedät ettet itse ole vahinko? Meistä hyvin moni on ja jos arvostetaan tätä omaa elämää ja pidetään sitä lahjana, niin miten voidaan sanoa toiselle ettei kannata synnyttää lasta? Tai suositella aborttia? Herran jumala jos nämä ois meidän käsissä niin olisko meistä edes 50% syntynyt?! En usko.

[QUOTE="vieras";28735955]13-vuotias on aika ääriesimerkki ja siitä voi olla montaa mieltä onko ok että sen ikäisellä on edes seksielämää vielä. Minusta kuitenkin nämä tuomitsemiset ja jyrkät mielipiteet tässä asiassa on aika naurettavaa. Mistä tiedät ettet itse ole vahinko? Meistä hyvin moni on ja jos arvostetaan tätä omaa elämää ja pidetään sitä lahjana, niin miten voidaan sanoa toiselle ettei kannata synnyttää lasta? Tai suositella aborttia? Herran jumala jos nämä ois meidän käsissä niin olisko meistä edes 50% syntynyt?! En usko.[/QUOTE]

Valitettavasti 13-vuotiaiden seksin harrastaminen on arkipäivää, sallivat sitä vanhemmat tai eivät. En itsekään pidä sen ikäisten seksielämää todellakaan ok:na, mutta näitä tapahtuu ja turha sanoa ettei niin käy.

Ja voi totta kai olla että olen vahinko ja voi olla että kaikki keskusteluun osallistuneet ollaan vahinkoja. Mutta järkevän aikuisen velvollisuuksiin kuuluu miettiä tilannetta kaikilta kannoilta vahingon sattuessa, onko järkevää tulla nyt vanhemmaksi vai ei. Kuten yllä olevissa kommenteissa joku sanoi, joskus abortti on vastuunkantoa suurimmillaan.

Valitettavasti 13-vuotiaiden seksin harrastaminen on arkipäivää, sallivat sitä vanhemmat tai eivät. En itsekään pidä sen ikäisten seksielämää todellakaan ok:na, mutta näitä tapahtuu ja turha sanoa ettei niin käy.

Ja voi totta kai olla että olen vahinko ja voi olla että kaikki keskusteluun osallistuneet ollaan vahinkoja. Mutta järkevän aikuisen velvollisuuksiin kuuluu miettiä tilannetta kaikilta kannoilta vahingon sattuessa, onko järkevää tulla nyt vanhemmaksi vai ei. Kuten yllä olevissa kommenteissa joku sanoi, joskus abortti on vastuunkantoa suurimmillaan.

Niin, elämä on valintoja. Meille on erilaiset "eväät" annettu ja toisista ei ole vanhemmiksi.

[QUOTE="vieras";28736011]Elämän paras päätös kun ei voi koskaan tietää millainen lapsi ja ihmiselämä sieltä mahasta olisi tullut? Että juu... Se on päätös, mutta sellainen mistä ei voi sanoa oliko oikea tai elämän kamalin virhe.[/QUOTE]

No voihan sen aina mielessään miettiä, että olisiko siitä vanhemmuudesta nauttinut vaikka olisi syntynyt kuinka enkelimäinen lapsi. Jos joku nauttiin lapsettoman vapaasta elämästä, niin ei siinä auta kuinka kiltti lapsi olisi. Yhtä sitova lapsi joka tapauksessa on ja omat jutut on lykättävä nurkkaan vuosiksi.

No voihan sen aina mielessään miettiä, että olisiko siitä vanhemmuudesta nauttinut vaikka olisi syntynyt kuinka enkelimäinen lapsi. Jos joku nauttiin lapsettoman vapaasta elämästä, niin ei siinä auta kuinka kiltti lapsi olisi. Yhtä sitova lapsi joka tapauksessa on ja omat jutut on lykättävä nurkkaan vuosiksi.

Mun mielestä se (vielä) syntymätön lapsi on arvokkaampi kuin lapsen äiti tai isä... Ihmiset on niin itsekkäitä, se on surullista...

Aika harva haluaa elää lapsettomana loppuelämää, joten siinä mielessä kannattaa harkita tarkkaan tekeekö abortin vai ei, koska tuleva kumppani ei välttämättä ole sen parempi geeneiltään yms.

Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28736098:
Mun mielestä se (vielä) syntymätön lapsi on arvokkaampi kuin lapsen äiti tai isä... Ihmiset on niin itsekkäitä, se on surullista...

Siis mielestäsikö ihminen on itsekäs jos tulee vahingossa raskaaksi ja tekee abortin, koska ei lapsia halua? Vai kuulutko niihin, joiden mielestä vapaaehtoinen lapsetomuus ylipäätään on itsekästä?

[QUOTE="vieras";28736099]Aika harva haluaa elää lapsettomana loppuelämää, joten siinä mielessä kannattaa harkita tarkkaan tekeekö abortin vai ei, koska tuleva kumppani ei välttämättä ole sen parempi geeneiltään yms.[/QUOTE]

Mutta mikäli yhtään tuntuu siltä, ettei sitä lasta halua ja ettei ole mitään järkevää perustetta pitää lasta, niin ei sitä silloin vain kannata pitää. Meitä on muutenkin täällä jo liikaa, miksi siis ihmisten pitäisi jo vastentahtoisestikin alkaa pukkaamaan lisää lapsia maailmaan.

Mutta mikäli yhtään tuntuu siltä, ettei sitä lasta halua ja ettei ole mitään järkevää perustetta pitää lasta, niin ei sitä silloin vain kannata pitää. Meitä on muutenkin täällä jo liikaa, miksi siis ihmisten pitäisi jo vastentahtoisestikin alkaa pukkaamaan lisää lapsia maailmaan.

Suomessa ei todellakaan ole, vaan täällähän on tosi pieni väkiluku suhteutettuna maan kokoon ja verrattuna muihin maihin. Ja siksi maahanmuuttajiakin on varaa ottaa.

Et sinä voi sanoa noin, ettei kannata. Kun et voi tietää! Et voi sanoa, etteikö ihminen muuttaisi mieltään kun saisi sen lapsen syliinsä tai kun vanhenee ja kypsyy.

[QUOTE="vieras";28736194]Suomessa ei todellakaan ole, vaan täällähän on tosi pieni väkiluku suhteutettuna maan kokoon ja verrattuna muihin maihin. Ja siksi maahanmuuttajiakin on varaa ottaa.

Et sinä voi sanoa noin, ettei kannata. Kun et voi tietää! Et voi sanoa, etteikö ihminen muuttaisi mieltään kun saisi sen lapsen syliinsä tai kun vanhenee ja kypsyy.[/QUOTE]

Kuule ihan yhtä lailla voin noin sanoa, kuin muut täällä voivat sanoa abortin tai lapsettomuuden olevan huono ja itsekäs valinta. Jos rupean nyt sanomaan asiat ihan yhtä mustavalkoisesti kuin nämä sairaanloisen vauvakuumeiset.

Siis mielestäsikö ihminen on itsekäs jos tulee vahingossa raskaaksi ja tekee abortin, koska ei lapsia halua? Vai kuulutko niihin, joiden mielestä vapaaehtoinen lapsetomuus ylipäätään on itsekästä?

En lähde tuomitsemaan, en lähde haukkumaan, kyllä mulla ymmärrystä löytyy abortin tehneille. Ei varmasti ole helppoa ollut. Ja ihminen saa olla vapaaehtoisesti lapseton, joillekin se on paras ratkaisu. Itse en vain omalle kohdalle aborttia voisi ajatella. Eli olen abortteja vastaan, mutta en lähde sitä toitottamaan ihmisille tuomitsemismielessä.

Kuule ihan yhtä lailla voin noin sanoa, kuin muut täällä voivat sanoa abortin tai lapsettomuuden olevan huono ja itsekäs valinta. Jos rupean nyt sanomaan asiat ihan yhtä mustavalkoisesti kuin nämä sairaanloisen vauvakuumeiset.

Sinusta ihminen on joko lapseton forever tai sairaanloisen vauvakuumeinen. Minä uskon, et se on harvoin noin ja siksi ei ikinä voi sanoa toisen tilanteesta miten kannattaa tehdä - kyseessä ei ole alelöytö tms vaan ihmiselämä.

[QUOTE="vieras";28736256]Sinusta ihminen on joko lapseton forever tai sairaanloisen vauvakuumeinen. Minä uskon, et se on harvoin noin ja siksi ei ikinä voi sanoa toisen tilanteesta miten kannattaa tehdä - kyseessä ei ole alelöytö tms vaan ihmiselämä.[/QUOTE]

Ja silti tuntuu, että nykyään yhä vähemmän mietitään kaikilta kannoilta sitä, että kannattaako lapsia hankkia vai ei. Jo nyt lastensuojeluilmoituksia tulee päivittäin ja yhä useampi lapsi kokee väkivaltaa kodissaan jommankumman tai jopa molempien vanhempiensa osilta.

Joillakin kun se pettymys lapsiperhe-elämään voi, surullista kyllä, purkautua niin että vedetään lasta pataan aina kun itseään vähän kiukuttaa.

Niinkuin sanoit, kyseessä ei ole alelöytö vaan ihmiselämä.

Yhteistyössä