Raskaana?? Ei raskaana?? AAARGH!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onsekumma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onsekumma

Vieras
En tajuu enää! Menossa kp32/28 ja nyt viikon verran ollut todella vahvat raskausoireet, mahakipuja ja repäisykipuja (näitä ei koskaan muulloin kuin raskausaikoina, neljä lasta jo!) ja pahoinvointia (alkanut aina ennen plussaa mulla). Nyt oon viikon verran tehnyt kahdella eri testillä tosi hailuja haamuja/viivanpaikkoja mitälie. Testit olleet pregent stick ja sitten se cittarin halpistesti, en muista nimeä.

Ongelma on nyt se, että seksiä on viimeksi harrastettu tasan 14 pv sitten! Ovulaatio tuli joskus pari päivää sen jälkeen. Aiemmissa raskauksissa tullut selkeetä viivaa jo dpo 10. Nyt siis vähintään tuon dpo 10, mutta tämän aamun testinkin viiva tuli vasta testiajan jälkeen. (Pregent stick) mutta siinä on väriä, jonka mieskin näkee. Ihan selvästi nähtävillä.

Ottaa päähän tämä epätietoisuus!! KOkemuksia noista testeistä ja ennenkaikkea roskishaamuista? (eli testiajan jälkeen tulleista)

KIITOS!!!

Roskishaamu on aina tulkittava negaksi. Testi voi myöhemmin näyttää plussaa, mutta testiajan jälkeen ei voi/saa/kannata tulkita. (muoks. siis ei se sama testi, vaan uusintatesti...)

Voi olla kemiallinen raskaus tai kohdunulkoinen, kiinnittynyt myöhemmin tai sitten vaan hormoni lähtenyt nousemaan hitaammin nyt. [mutu]Olen kuullut, että vanhemmiten hormonitasot nousisivat hitaammin kuin nuorempana. [/mutu]

Et varmaan voi muuta kuin kärvistellä, testata ensi viikolla uudestaan ja ihmetellä sitten. Ilmeisimmin raskaus olisi toivottu, joten toivottelen plussaonnea.

Mulle on melkein jokaiseen testiin tullut roskishaamu. Ja olen niitä testejä tehnyt n. miljoona. Sähän voit pyytää neuvolan kautta lähetteen että meet labraan tekemään testin. Näin mä ainakin tein kun jonkin aikaa jo yritetty ja vihdoin kun se plussa tuli niin ei meinattu uskoa.

mun on pakko tietää ajoissa ihan lääkityksnei takia, jota ei suositella raskaana ollessa. MIkä testi olisi kaikista herkin, jota ei tarvitse ostaa netistä? Eli apteekissa myytäviä? Ilmeisesti tuo pregent stickin herkkyys on 25?

Kuinka pitkäät ne siittiöt oikein elivätkään tuolla uumenissa? JOs pe-iltana harrastimme seksiä, ja ovulaatio tapahtui vasta keskiviikkona, onko oikeasti mahdollista että ne pe-iltana ruiskitut siittiöt olisi tuon munasolun hedelmöittäneet...?

[QUOTE="alkup";24349387]mun on pakko tietää ajoissa ihan lääkityksnei takia, jota ei suositella raskaana ollessa. MIkä testi olisi kaikista herkin, jota ei tarvitse ostaa netistä? Eli apteekissa myytäviä? Ilmeisesti tuo pregent stickin herkkyys on 25?

Kuinka pitkäät ne siittiöt oikein elivätkään tuolla uumenissa? JOs pe-iltana harrastimme seksiä, ja ovulaatio tapahtui vasta keskiviikkona, onko oikeasti mahdollista että ne pe-iltana ruiskitut siittiöt olisi tuon munasolun hedelmöittäneet...?[/QUOTE]

Eikös ne voi elää viis vuorokautta. Korjatkaa jos olen ihan väärässä.

[QUOTE="alkup";24349387]mun on pakko tietää ajoissa ihan lääkityksnei takia, jota ei suositella raskaana ollessa.[/QUOTE]

Jos tilanne tuommoinen, pyydä lähete labraan niin saat varman vastauksen.

OT. En ymmärrä, että lasketaan ovisajankohtia, kuulostellaan mahdollisia ja mahdottomia oireita... Kyllä sen sitten huomaa jos on raskaana ;)

[QUOTE="alkup";24349387]mun on pakko tietää ajoissa ihan lääkityksnei takia, jota ei suositella raskaana ollessa. MIkä testi olisi kaikista herkin, jota ei tarvitse ostaa netistä? Eli apteekissa myytäviä? Ilmeisesti tuo pregent stickin herkkyys on 25?

Kuinka pitkäät ne siittiöt oikein elivätkään tuolla uumenissa? JOs pe-iltana harrastimme seksiä, ja ovulaatio tapahtui vasta keskiviikkona, onko oikeasti mahdollista että ne pe-iltana ruiskitut siittiöt olisi tuon munasolun hedelmöittäneet...?[/QUOTE]

Jos sulla on lääkityksen takia tuollainen tilanne, niin otat heti huomenna lääkäriisi yhteyttä, jolta saat lähetteen labraan verikokeeseen ja ohjeet lääkkeidesi suhteen.

[QUOTE="alkup";24349425]mä taas koen, ettei mitään järkeä soitella sinne tk:seen, koska samoilla testeillä ne sielläkin testaa. Haamuja ei kai tulkita virallisesti plussiksi.[/QUOTE]

En ole vielä netissä nähnyt verikoe-testereitä myytävän ;)

[QUOTE="alkup";24349425]mä taas koen, ettei mitään järkeä soitella sinne tk:seen, koska samoilla testeillä ne sielläkin testaa. Haamuja ei kai tulkita virallisesti plussiksi.[/QUOTE]

No jos menet ilman lähetettä virtsatestiin labraan, niin sama tikku siellä on kuin kotonakin. verikokeessa taas määrittävät tarkasti hcg:n määrän. Ja oikeasti, jos sulla on jatkuva lääkitys, joka vaikuttaa raskauteen, niin sua hoitava lääkäri haluaa varmasti tietää mahdollisesta raskaudesta.

[QUOTE="alkup";24349542]tuon viivan näkee kyllä metrinkin päästä. Ja siinä ON väriä. Mutta testiajan sisällä ( < 5 min) oli ihan kirkas nega.[/QUOTE]

No mitä sitten haluat vastattavan tuohon "mitä olette mieltä? Näettekö jotain?" kysymykseesi?

[QUOTE="hoitaja";24349406]Jos tilanne tuommoinen, pyydä lähete labraan niin saat varman vastauksen.

OT. En ymmärrä, että lasketaan ovisajankohtia, kuulostellaan mahdollisia ja mahdottomia oireita... Kyllä sen sitten huomaa jos on raskaana ;)[/QUOTE]

Jos on lääkitys, joka voi olla haitaksi vauvalle, niin viisainta laskea ovisajankohta.

[QUOTE="alkup";24349569]älä ny suutu :) mä oon vaan skeptinen. Vähän herätti jo toivoa sun vastauksesi, joten kiitos siitä :)[/QUOTE]

Juu en :), mutta kyllä mä tuon plussaksi silti laskisin vaikka vähän testiajan ulkopuolella on tullutkin. Mielenkiinnolla seurailen tilannettasi :).

[QUOTE="hoitaja";24349638]Jos on lääkitys, joka voi olla haitaksi sikiölle, on viisainta käydä verikokeessa eikä nettipalstalla arvuutella ollako raskaana vai ei.[/QUOTE]

Samaa mieltä. En yleensäkään ymmärrä näitä naisia, jotka tänne linkittävät raskaustestejään. Kun ei se mitään ratkaise. Vastauksen saa veritestistä aika nopsaan ja siitä selviää onko hcg-määrä veressä noussut.

Jos tuo viiva olisi tullut testi ajalla uskoisin sen olevan positiivinen, mutta kun tuli vasta testi ajan jälkeen pitäisin tulosta negatiivisena siihen asti, kunnes olen saanut viivan tikkuun testi ajan sisällä. Ja yks kysymys; Miksi niitä testejä kattellaan vielä testiajan jälkeen? Sekottaa vaan enemmän.

Kuumimmat

Yhteistyössä