Raskaana, ei silti väsymystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kevätmieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kevätmieli

Jäsen
02.06.2007
62
0
6
Kolmen vuoden yrityksen jälkeen olen vihdoin raskaana tai ainakin nuo tikut kaikki väittävät niin. Nyt pitäisi olla 5+4. Olen varovaisen onnellinen ja ihmeissäni tästä ihmeestä. Silti huolestuttaa.

Oireluetteloita lukiessani vain oikeastaan yksi natsaa: rinnat kipeytyivät ja turposivat samana päivänä kun testasin. Testinkin tein vain siksi, kun ihmettelin, missä viipyy menkkoja edeltävä muutaman päivän lievä vuoto. Yllätys oli siis melkoinen, kun viivoja alkoi piirtyä kaksi. En oikein vieläkään voi uskoa sitä.

Nyt ei siis ole ollut tuhruvuotoja, ei pahoinvointia eikä väsymystä. Vain rinnat ovat kipeät ja alussa kohdussa tuntui säteilevää lämmön tunnetta ilmeisesti sen alkaessa muuttua. Nyt ei tunnu oikein sitäkään.

Tietenkin pelkään, että se on vain tuulimuna tai kohdunulkoinen tai alkio yksinkertaisesti lopetti kasvamisen.

Olisiko jollakin kokeneemmalla muutama rauhoittava sananen sanottavanaan. En haluaisi menettää tätä ehkä ainutta tilaisuuttamme.

Nauti siitä että ei ole oireita. Mullakin tuli väsymys vasta myöhemmin. Oireet ei tee raskautta. Mulla rinnat kans alussa hieman arat ja veskirumba, ei juuri muuta. Kolamtta odotan, enkä ole kärsinyt pahoinvoinnista juuri ollenkaan. Googletapa oireeton raskaus, niitäkin on. Äitini odotti esikoistaan 4. kuulla eikä tiennyt mitään siitä, ennenkuin lääkäri sanoi että on raskaana. Alä suotta murehdi! :hug:

Väsymys ei muutenkaan välttämättä ala vielä noin alussa, vielä kerkee väsyttää. Mulla tais alkaa joskus 7 vkolla kova väsy ja nyt taas, kun hb laskenut, olen sairastellutkin aika paljon. Jaksamisia sulle!

Kiitos, ai niin yksi oire unohtui: ilmavaivat! :laugh:
Joo, ja tietenkin vessassa tulee käytyä välillä tiuhaan.

Kiitos paljon rauhoitteluista ja vinkeistä. Enpä keksinyt tuota oireetonta raskautta, hyvin varovasti olen vilkuillut tuulimuna-juttuja, mutta ne on kait viisainta jättää lukematta samoin kuin kaikki muutkin ikävät asiat. Turha kai sitä on etukäteen surra, mutta kun olen vähän tällainen ikuinen pessimisti. :ashamed:

Toivottavasti vointisi paranee. :hug:

Kiitos! Syön rautaa ja silti väsyttää kovasti, on mulla kyllä pian 2 v tyttö ja vauvan syntymän aikoihin loppuvuonna 5 vuotta täyttävä poika. Tyttö heräilee aikaisin, eikä aina malta mennä ajoissa nukkumaan, kuten nytkin oon täällä, mutta nyt taidan mennä maate.

Kaikkea hyvää odotukseesi! :hug:

Minä en ollut alkuraskaudessa mitenkään älyttömän väsynyt. Siitä en ois minäkään voinut päätellä olevani raskaana. Ainoat oireet mulla oli sellanen kuvotus joskus rv12 jälkeen vasta. Ihan alussa rinnat oli kipeet ja PALELI kokoajan.

Pelkäsin kanssa alussa että kyseessä on tuulimuna tai kemiallinen raskaus, mutta kyllä siellä oikea pikku-ihminen kasvaa.
Nyt vaan odotellaan että tulisi jo maailmaan, koska laskettuun aikaan enää reilu viikko.

Oikein paljon onnea raskaudesta ja kaikkea hyvää odotukseen!! :flower:

Kiitos paljon onnentoivotuksista TeSuLah ja tannuli :heart: Toivottavasti tällainen 38v. ensisynnyttäjä ei herätä kauhua neuvolassa. Elämäänsä kun ei pysty (onneksi) itse suunnittelemaan. Ehkäpä ne epätoivon vuodet lapsettomuudesta kärsiessä olisivat nyt vihdoin ohi. Toisenlaisia kärsimyksiä odotellessa...

TeSuLah:lle voimia pienten ihanaisten kanssa! Ja tietenkin tannulille myös suureen voimanponnistukseen. Palkinto häämöttää...

Ei kannata olla huolissaan jos ei kovasti oireita! Itsellä paha olo alkoi siinä viikon 7 lopussa, tosin väsymystä ollut alusta asti. Mutta kuten varmaan olet huomannut, niin oireet vaihtelevat kovasti eri henkilöillä ja jopa eri raskauksissa!

Suosittelen lämpimästi varhaisultraa, jonka voisi tehdä tuossa viikolla 7 yksityisellä. Aiemminkin voi tehdä, mutta ei välttämättä näy sydänäänet. Sillä ainakin saisi varmuuden, että missä raskaus sijaitsee ja et kaikki kunnossa siihen mennessä. Itse kävin, ja olen tosi tyytyväinen ratkaisuun. Muuten en vieläkään tietäisi varmaksi, kun viikkoja 10+0

Onnellista odotusta :heart:

Oireet eivät lupaa eivätkä poissulje yhtään mitään. Eli oireiden perusteella ei raskauden onnistumista kannata verrata. :)

Mulla oli tuulimunassa paljon enemmän oireita kuin tässä raskaudessa (jossa syke on nyt ainakin kerran havaittu :xmas: ). Mun siskolla ei ollut juuri yhtään oireita ja ihan terve vauva syntyi.

Onnellista odotusta ja nauti siitä, että ei ole mitään, mistä huolestua, kun ei ole pelottavia oireitakaan. :)

T. Kärppä rv 8+0

Tuosta väsymyksestä vielä, että mulla se ainakin tulee ja menee. Eli sitä oli viikoilla 4 ja 5, sitten viikoilla 6 ja 7 oli vain kuvotusta ja nyt viikolla 8 on sekä kuvotusta että väsymystä. Mutta se oli melkein ankarampaa ennen testausta viikolla 3 ja ihan sitten viikolla 4, sen jälkeen helpotti heti.

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 8+5 :heart:

Juuh, samaa täältäkin, että ei kannata olla yhtään huolissaan. :) Mulla oikeastaan sekin meni ihan päinvastoin. Muita kun kovasti väsyttänyt, niin mua taas ei ole oikein nukuttanut ollenkaan. En ole missään vaiheessa ollut mitenkään erityisen väsynyt ja lähinnä monet yötkin on menneet valvoen, kun ei vaan nukuta. :) Nyt olen menossa raskausviikolla 21+0 ja ei väsymystä ole kyllä.

Kiitokset vastaajille. Täytyy nyt vain uskoa ja toivoa, että kaikki menee hyvin. Uskomatonta, että saan nyt surffailla kaikkea odotukseen liittyvää, kun on tullut käytyä välillä todella syvissä vesissä ja olin jo melkein alistunut ja luovuttanut. =)

Kiitos Rusina-Pähkinä, kaveripiirissä niin monet oksentelee alkuraskaudessa ja on olleet osa jopa tipassakin, itse olen nauttinut, ettei ole tarttenu. Joo oireista ei voi päätellä mitään. Useimmin se vauva siellä kasvaa ja voi hyvin! :heart:

Onnellista odotusta! :heart: :hug:

Yhteistyössä