Raskaana, en tiedä yhtään mitä tehdä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jenutsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jenutsi

Uusi jäsen
04.11.2014
2
0
1
.. Siinäpä se otsikossa tiivistetysti tulikin. Jos avaan asiaa kuitenkin vähän, tulin siis yllättäen raskaaksi, havahduin kuukautisten pois jääntiin ja rintojen kasvuun. Paniikki valtasi mieleni (mitä teen, miksi, miten, minäkö raskaana.) Kävin ostamassa testin ja plussaa tuli. Siinä vaiheessa pääsi itku, mielessäni pyöri vain ja edelleen pyörii mitä teen tämän kanssa tai mitä me tehdään. Asutaan avomieheni kanssa yhdessä, meillä on opiskelut kesken, olemme nuoria ja urheilen kilpaa.. En uskalla kertoa vanhemmilleni, en tiedä yhtään heidän reaktioitaan, pelottaa! Järki sanoo minulle että abortti on ratkaisu, mutta sydän sanoo toista. Auttakaa mua.. :'(

Ensimmäiseksi tietysti juttelet miehesi kanssa ja pohditte yhdessä, mikä olisi paras ratkaisu. Mitään sellaista et ainakaan aloituksessa kertonut, minkä vuoksi ette voisi olla hyviä vanhempia. Tietysti kilpaurheilu ja sinun opiskelusi jäisivät tauolle, mutta ainahan sitä jotain pitää vanhemmuuden vuoksi uhrata. Ajoituksen osalta kaikessa on puolensa, pelkästään sen takia ei aborttia minusta pidä tehdä, varsinkaan kun kuitenkin ilmeisesti aikuisia olette.

Aivan! Olen samaa mieltä. Tässä on vielä vaan sekin mitä ihmiset ajattelevat tästä tilanteesta, olemme kuitenkin aikuisia mutta silti nuoria 20 ja 21v. Tämä on niin vaikeaa.. ikävä kyllä.

Jos sydämesi on nyt jo aborttia vastaan niin en usko että pystyisit sitä edes tekemään kun hetki koittaa, ja jos pystyisit, jäisi asia todennäköisesti vaivaamaan sinua. Voimia pohdiskeluun :)

Aivan! Olen samaa mieltä. Tässä on vielä vaan sekin mitä ihmiset ajattelevat tästä tilanteesta, olemme kuitenkin aikuisia mutta silti nuoria 20 ja 21v. Tämä on niin vaikeaa.. ikävä kyllä.

Ei sitä kannata miettiä, mitä muut ajattelee. Mielipiteet on sitä paitsi moninaisia, joidenkin mielestä tuo on oikein hyvä lapsensaanti-ikä ja niinhän se biologiselta kannalta onkin. Kun ette ihan teinejä kuitenkaan ole, mitään suurta paheksuntaa ei kuitenkaan ole odotettavasti ja varmasti neuvolassa yms. suhtauduttaisiin teihin ihan asiallisesti.

Yhteistyössä