Raskaana ja häpyluuta särkee!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mammaketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mammaketju

Vieras
Oon raskaana viikolla 32 ja nyt viimepäivinä ruvennut särkemään häpyluuta, onko ihan normaalia ja tietääkö joku mistä johtuu? Kenelläkään ollut samanlaista kipua juuri raskauden aikana? :/ en oo koskaan kuullu että kellään olis ollu tämmöstä. Kipu voimakkaimmillaan aamuisin kun nousee ylös sängystä tai yöllä kun nousen vessaan.. Kiitos jo etukäteen <3

Itsellä nyt menossa rv30 ja kyllä, liitoskivut ovat alkaneet. :) Eli ihan normaalia, kuuluu paikkojen valmistautumiseen synnytykseen. Tuntuu kun sukkapuikoilla työnnettäisiin häpyluihin, varsinkin sängyssä maatessa ja nukkuessa kun vaihtaa asentoa mullakin on pahimmat kivut.

Toisille niitä tulee, toisille ei. Itse kuulun niihin ensimmäisiin, ekassa raskaudessa oli sama juttu ja nyt tässä on alkanut samat kivut vielä aikaisemmin kuin ekassa. Synnytyksen jälkeen helpottaa, tsemppiä sinne! :)

Ai nääkö niitä liitoskipuja on :) ekaa odottaessa kaikki niin uutta ja outoa. Se kipu on samanlaista kun olisi lyönyt häpyluun tosi kovaa johonkin :D mikä ei liene mahdollista.

[QUOTE="Aapee";27664272]Ai nääkö niitä liitoskipuja on :) ekaa odottaessa kaikki niin uutta ja outoa. Se kipu on samanlaista kun olisi lyönyt häpyluun tosi kovaa johonkin :D mikä ei liene mahdollista.[/QUOTE]

Kuvailemasi perusteella ne on juurikin niitä :) Itsellekin tuli yllätyksenä ekassa raskaudessa, mistäpä niistä olisi kuullut kun mulla ei silloin ystävilläkään ollut kellään lapsia. Todella rasittavat kivut ne kyllä on, kun mulla väkisinkin unet sitten huononee loppua kohden vaikka pitäis yrittää kerätä voimia... Mutta onneksi hormonit iskee siinä vaiheessa kehiin kun vauva syntyy ja univelkaa ei sitten enää tiedosta :)

Kiitos kun valaistitte hölmöä :) mäkin ainoa kaveriporukasta joka tullut ns. nuorena raskaaksi eikä mitään neuvoja saa muutakun neuvolasta, eikä sielläkään muista aina kaikkiea kysyä.. tsemppiä myös sulle Vieras, melkein samoilla viikoilla ollaan :)

[QUOTE="Aapee";27664314]Kiitos kun valaistitte hölmöä :) mäkin ainoa kaveriporukasta joka tullut ns. nuorena raskaaksi eikä mitään neuvoja saa muutakun neuvolasta, eikä sielläkään muista aina kaikkiea kysyä.. tsemppiä myös sulle Vieras, melkein samoilla viikoilla ollaan :)[/QUOTE]

Niinhän tuota ollaan, ei ole enää pitkä matka... Hyvää loppuodotusta, äkkiä se helmikuu onneksi koittaa! :)

Yhteistyössä