Raskaana ja söin maksaa.. paljon.. mitäs nyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

???

Vieras
Olen raskaana rv 9, ekaa neuvolaa ei ole vielä ollut.
Söin paketillisen maksalaatikkoa pari päivää sitten ja nyt silmiini sattui netissä teksti ettei maksaa saisi syödä raskaana ollessa =O
En tiennyt!
Mitä vahinkoa sain aikaan?
Toinen miten olen "mokannut" niin en ole ymmärtänyt siitä olevan haittaa kun laitan aina teehen 1tl makeutusainetta, juon teetä n. joka toinen-joka kolmas päivä.. ja nyt huomasin ettei makeutusainettakaan saa käyttää =O
Toki vaihdan nyt heti sokeriin mut mitä vahinkoa näistä mokista voi olla? =(

No ei mitään vahinkoa. Elät niin kuin ennenkin, mutta tästä eteenpäin syöt maksaa maltillisemmin. Kyllähän sitä nykyisin saa taas syödä, välillä oli täyskielto.

maksalaatikkoa saa syödä. maksamakkaraa saa syödä, mutta vain kerran viikkoon, oikeeta maksaa voi syödä kerran-pari/kk.
makeutusaineista osa on sallittuja, osa taas suositellaan jättämään pois.
kaloista ainakin hauki ja itämeren kalat kannattaa jättää syömättä, samoin pellavansiemenet on pannassa raskausaikana (tosin kuulema jos sitä on leivässä niin sitä leipää voi syödä pari palaa silloin tällöin.)

Alkuperäinen kirjoittaja e:
soita neuvolaan, mutta älä panikoi. en usko, että kerta rysäyskään on tehnyt hallaa. enemminkin jatkuva käyttö ehkä...

Ei todellakaan tarvi minnekään neuvolaan soittaa... Mitä ne asialle siellä enää voi! Varmaan ennenkin JOKU on syönyt raskaana ollessaan maksalaatikkoa. So what! Elä normaalia elämää, ei raskaus ole sairaus. Lasikaappiin ei tarvi mennä.

kiitos vastauksista!! netistä löytyi vanhaa tietoa! Siellä kiellettiin oikein erikseen myös maksalaatikko jossa tosiaan on vähän maksaa siihen nähden mitä esim. jossain jauhemaksapihveissä olisi.. mut kiitos teille! Mä jo ehdin panikoida =/

voi luoja!! varmaan helevetin huippu provo!

mulle ne sano että saa sitä´syyä,asia erikseen jos vejän päivässä sen 5-10 lootaa maksalootaa ni sitte.
ennen vanhaan siitä paapatettiin mahtottomasti.
enää ei niikseenkään.

se on vähä sama asia ku polttasit röökii raskausaikana,se rööki on vaarallisempaa ku se maksalaatikko.

Alkuperäinen kirjoittaja ootko tyhmä vai oikeesti tyhmä?:
voi luoja!! varmaan helevetin huippu provo!

mulle ne sano että saa sitä´syyä,asia erikseen jos vejän päivässä sen 5-10 lootaa maksalootaa ni sitte.
ennen vanhaan siitä paapatettiin mahtottomasti.
enää ei niikseenkään.

se on vähä sama asia ku polttasit röökii raskausaikana,se rööki on vaarallisempaa ku se maksalaatikko.

Itse olet tyhmä "vejä"... vejä ite.

Yhteistyössä