raskaana ja vauva8kk

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jenni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jenni

Vieras
kopsaan tämän tännekin tuolta vauvapuolelta kun sinne jo kirjottelin...
Eilen tein positiivisen testin ehkäisystä huolimatta:/ ajatukset juoksee puolelta toiselle.En tiedä mitä teen?! En tiedä haluanko jo toisen lapsen vai en!Jos tämä ois tapahtunut vasta vuoden päästä en miettis hetkeäkään mut jo nyt...jaksanko?
kärsiikö esikoinen kun saa olla niin pienen heetken pienin?
kertokaa kokemuksia pienestä ikäerosta!

Vaikka lapsi on kaksi tai neljä vuotias on sitä kuitenkin kohdeltava ikänsä mukaisesti. Kyllä mulla on kaksi ystävää jotka on tulleet jo kolmen kuukauden jälkeen synnytyksestä raskaaksi ja hienosti pärjänneet lasten kanssa. Lapsilla on toisiinsa erityinen suhde, koska ovat lähellä toistensa ikiä ja viihtyvät tosi hyvin leikeissään. Mulla on nuorempaan veljeen kaksi vuotta ikäeroa ja ollaan oltu läheisiä. Asioilla on monia puolia punnitse niitä ja tee ratkaisu sen mukaan. Kyllä kuitenkin ihmiset jaksaa kaksosten ja kolmostenkin kanssa. Tämä vaan on sellainen asia jonka voitte yhdessä isän kanssa päättää. Vaikka saisit kuinka hienoja vastauksia tahansa vain te tiedätte mitä tehdä.

Onnea:) ihan vilpittömästi. Lapsillenne tulee hyvä ikäero. heistä on seuraa toisilleen. Eivätkä kärsi pienestä ikäerostaa.
Meillä toisen ja kolmannen ikäero vain 1v10pv. Raskasta oli aluksi mutta päivääkään en vaihtaisi pois:) Nyt ovat jo koululaisia. Touhuavat edelleen paljon yhdessä.
Ajatukset ja tunteet myllertävät sinulla varmasti mutta niin ne tekisivät vaikka eka lapsenne olisi 10 v.

Hei!

Omaa kokemusta raskaudesta ei ole, mutta minun ja pikkusiskoni välillä on vuosi ja 6 päivää, ja olemme aina olleet toisillemme hyvin läheisiä. Ystävät on jaettu läpi elämän, ja nyt, kun ollaan jo lähempänä 30 ikävuotta, on side välillämme erittäin tiukka ja läheinen.

Vanhempani eivät ainakaan koskaan ole sanoneet, että olis ollut erityisen raskasta. Ensimmäinen vuosi varmasti on vaikein, mutta siitä se helpottaa.

Onnea uudesta raskaudesta! :)

Yhteistyössä