raskaana, jalassa veritulppa, tai suonenvetoa tms?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kääks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kääks

Vieras
Rv 19 menossa. Oikea jalka tuntuu puutuneelta. En osaa sanoa onko suonenvetoa vai mitä, lievä kohoasento tuntuu auttavan. Pohke on pehmeä kuitenkin. Mistähän tuo johtuu, mitä on ja mitenkä sitä voisi ennaltaehkäistä!?!?

Mulla oli pahat puutumiset raskausaikana, tosin vasta loppupuolella. Neuvolalääkäri sanoi, että sikiö painaa hermoja lantiolla ja voi johtua myös turvotuksesta. Eikä voi tehdä mitään. Loppuu synnytyssalissa.

[QUOTE="vierailija";29352143]Mulla oli pahat puutumiset raskausaikana, tosin vasta loppupuolella. Neuvolalääkäri sanoi, että sikiö painaa hermoja lantiolla ja voi johtua myös turvotuksesta. Eikä voi tehdä mitään. Loppuu synnytyssalissa.[/QUOTE]

okei, enää noin 20 viikkoa... :D oliko sulla mitään mikä siihen ois auttanut. Pelkään veritulppaa, mutta pohje on ihan pehmeä ja iho normaali, lisäksi mulla on joku lievä verenvuototaipumus niin ihmettelen jos iskisi tulppa.

[QUOTE="aloittaja";29352362]okei, enää noin 20 viikkoa... :D oliko sulla mitään mikä siihen ois auttanut. Pelkään veritulppaa, mutta pohje on ihan pehmeä ja iho normaali, lisäksi mulla on joku lievä verenvuototaipumus niin ihmettelen jos iskisi tulppa.[/QUOTE]

Yritin venytellä ja ravistella ja tehdä jotain joogaliikkeitä, jos ne avaisi paikat. Auttoihan se sillä puutumisen hetkellä, mutta aina ne palasi takaisin. Varsinkin öisin.

Puutumiset alkoi tosiaan siinä viimeisellä kolmanneksella, loppui kuitenkin n. 3 viikkoa ennen laskettua aikaa ihan yks kaks. Olisko vauva sitten laskeutunut sen verran, että hermo pääsi vapaaksi tai jotain...

Tulppa-asiaan en osaa sanoa mitään. Kannattaa kysäistä neuvolasta jos vaivaa mieltä.

Ei muuta kuin tsemppiä ja jaksamisia :)

Mulla alkoi toisen jalan kummalliset puutumiset ja nivusen kipuilut ehkä rv 37 ja loppui synnytykseen rv 40. Kolmesti olen ollut raskaana eikä koskaan aikaisemmin ole vastaavaa ollut. Itsekin pelkäsin veritulppaa, mutta kait tuo oli jotain ihan normaalia.

Kiitos teille vastauksista!! :) varmaan tuosta puutumisesta kyse. Kipu ei ole yltynyt, jalka tuntuu puutuneelta, välillä ei mitään, välillä tuntiu taas puutuneelta. Venyttelyä täytyy nyt ahkerammin jatkaa. Pitkäksi köy päivät jos ei helpota, laskettu aika vasta toukokuussa...

Jep vauva painaa. Mulla oli ekassa raskaudessa niin että en voinut olla ollenkaan selällään, samantien alko pyörryttämään ja oksettamaan. Vauva painoi niin pahasti.

Yhteistyössä