Raskaana olevan hoitajan yötyö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hoitsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hoitsu

Vieras
Miten te muut hoitajat jotka teette / teitte 3-vuorotyötä raskaana, milloin olette lopettanet yövuorot ja miksi. Mulla nyt vähän vajaat 16 viikkoa ja yövuorot on hirveitä kun ei jaksa valvoa ja öitä on joka viikko yksi kerrallaan.

Onko raskaat yö, pitääkö käännellä ja nostella paljon? Meillä on useampi kääntö yön aikana ja lääkkeiden jakoa viikonloppusin, sitäkään en mielellän enää tekisi...

Minä tein öitä aika viimeseen asti, olisiko ollut viikkoja 30 tai vähän päälle kun tein viimesen yön.. Mutta tähän saattoi vaikuttaa osaltaan myös se, että minulla koko raskausaika oli todella "helppo".. Tottakai yöt oli vähän tavallista väsyttävämpiä kuin normaalisti, mutta olisin kyllä lopettanut aikaisemmin jos yhtään olisi tuntunut ettei enää jaksa.. Meillä yövuoroon kuului aika paljon kääntelyjä, vessassa käyttämisiä yms. "raskasta, mutta jos nekin olisi alkanut tuntua liian raskaalta niin olisin lopettanut..Kannattaa kuunella ite itseään ja kyllä tiedät milloin se on aika lopettaa yötyöt, ei kannatta vetää itteään ihan piippuun..

Minä lopetin melko varhaisillä viikoilla oisko ollu 10 tienoilla, ei supistanu ja hyvin jakso valvoa mutta aivan sietämättömän paha ja etova olo yöllä :x siis kaamee ällötysolo. Onneks on sattunu oh:t jotka on päästäny suosiolla yövukeista =)

Yhteistyössä