Raskaana olevat HOI!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kuinka monta raskaus multivita tablettia otatte päivässä?
Purkissa lukee 1-2, mutta olen ottanut vain tähän asti 1.
Mietin että nyt kun on pimeä-kausi niin pitäisikö nostaa annos 2 tablettiin.
Voiko siitä olla mitään haittaa jos ottaa 2?

Minä otan tällä hetkellä vain yhden, neuvolasta suosittelivat että voisi olla hyvä ottaa näin pimeään aikaan kaksi ja mulla kun hemppakin oli laskenut... Varoitteli että jos ottaa kaksi saattaa pahoinvointi yltyä tai alkaa n. tunti tablettien otosta. Sanoi että jos tulee huono olo niin ottaa vain yhden. No mullehan se ällötys olo tuli jos otin kaksi (kokeilin viikon) joten siirryin takaisin ottamaan vain yhden. Mutta varmaan on hyvä ottaa tuo kaksi jos sun vatsa vain kestää sen.

Oon ottanut vain yhden läpi raskauden. Toisinaan otan tuon lisäksi kalsiumlisää, jossa myös d-vitamiini. Esikoista odottaessa olin syönyt liikaa d-vitamiinia koko raskausajan, niin nyt st koitan kattoo ettei tulis niin paljon otettua.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Oon ottanut vain yhden läpi raskauden. Toisinaan otan tuon lisäksi kalsiumlisää, jossa myös d-vitamiini. Esikoista odottaessa olin syönyt liikaa d-vitamiinia koko raskausajan, niin nyt st koitan kattoo ettei tulis niin paljon otettua.

Oliko tuosta liika D-vitaaminin syönnistä jotain haittaa?

Alkuperäinen kirjoittaja rv38:
Mulle sanottiiin tosta multivitasta että loka-maaliskuun ajan kannattaa ottaa 2kpl/pvä. Näin olen tehnyt.

mulle sanottiin multivitasta että sitä ei saa ottaa kun siinä on a-vitamiinia vai onko siulla se raskausmultivita?

Ite otan multi-tabs raskaus yhdenpäivässä. jos en syö hedelmiä tai kasviksia, niin sillon otan 2 tbl. Yhdessä tbl jo 100% vuorokauden tarve suurimmasta osasto vitamiineja. Vesiliukoisista vitamiineista ei vaaraa ottaa liikaa, mut rasvaliukoset onkin erikseen A,D,E,K, ne kertyy elimistöön.

Itse otan vielä yhen actimelin joka päivä, ihan vaan varmuuden vuoski.

Mulle sanottiiin tosta multivitasta että loka-maaliskuun ajan kannattaa ottaa 2kpl/pvä. Näin olen tehnyt.

Minä myös. En tiiä johtuuko tuosta raskausvitamiinista (siinähän on rautaakin mukana), mutta hemoglobiini ei oo tässä raskaudessa laskenut ollenkaan, edellisessä laski koko ajan vähän.

Alkuperäinen kirjoittaja Mutzilla:

mulle sanottiin multivitasta että sitä ei saa ottaa kun siinä on a-vitamiinia vai onko siulla se raskausmultivita?

sitä "tavallista" multivitaa on kahta erilaista. toisessa on a-vitamiinia ja toisessa ei.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No mä jostain keksin, että mulla ois ollu istukka kalkkeutunut sen takia. En ole varma sanoko mulle joku joskus niin vaiko keksinkö omasta päästäni. Nykyinen neuvolatäti kyl sanoi, ettei ole voinut siitä.

MUn käsittääkseni d- vitaaminia joutuisi syödä aika paljon jotta siitä olisi haittaa. Itse syön nyt yhen raskausvitamiinin ja yhen 5 yksikön tabletin d-vitamiinia lisäksi, jotta saan d-vitamiini tarpeen täytettyä.
Tietenkin riippuu myös sun ruokavaliosta monta kannattaa napsia.

Alkuperäinen kirjoittaja sane:
Ite otan multi-tabs raskaus yhdenpäivässä. jos en syö hedelmiä tai kasviksia, niin sillon otan 2 tbl. Yhdessä tbl jo 100% vuorokauden tarve suurimmasta osasto vitamiineja. Vesiliukoisista vitamiineista ei vaaraa ottaa liikaa, mut rasvaliukoset onkin erikseen A,D,E,K, ne kertyy elimistöön.

Itse otan vielä yhen actimelin joka päivä, ihan vaan varmuuden vuoski.

multi-tabsin pillereissa ei oo ollenkaan a-vitamiinia

No mä jostain keksin, että mulla ois ollu istukka kalkkeutunut sen takia. En ole varma sanoko mulle joku joskus niin vaiko keksinkö omasta päästäni. Nykyinen neuvolatäti kyl sanoi, ettei ole voinut siitä.

ihan omasta päästäs olet tuon keksinyt. tuskin olet niin paljoa d-vitamiinia syönyt. sitä saa nimittäin syödä moninkertaisesti suomen suosituksiin verrattuna

Alkuperäinen kirjoittaja ..:

ihan omasta päästäs olet tuon keksinyt. tuskin olet niin paljoa d-vitamiinia syönyt. sitä saa nimittäin syödä moninkertaisesti suomen suosituksiin verrattuna

No mä söin 1-2 möllerin nivelille per pvä, lisäks 1-2 raskausmultivitaa per pvä ja yhden kalsiumvalmisteen ja en nyt valitettavasti muista oliko siihen lisätty d-vitamiinia. Mulla oli vähän 'höpsähtänyt' neuvolatäti tuolloin ja voi olla että hän on sanonut että istukan kalkkeutuminen ois voinut johtua tuosta, jostain oon kuitenkin saanut päähäni että noilla asioilla ois jokin yhteys.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:

No mä söin 1-2 möllerin nivelille per pvä, lisäks 1-2 raskausmultivitaa per pvä ja yhden kalsiumvalmisteen ja en nyt valitettavasti muista oliko siihen lisätty d-vitamiinia. Mulla oli vähän 'höpsähtänyt' neuvolatäti tuolloin ja voi olla että hän on sanonut että istukan kalkkeutuminen ois voinut johtua tuosta, jostain oon kuitenkin saanut päähäni että noilla asioilla ois jokin yhteys.
ei noilla määrillä saa mitään haittaa aikaiseksi...

Yhteistyössä