raskaana olevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 32v lapseton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
3

32v lapseton

Vieras
kertokaas mulle että minkä takia ei saa raskausaikana käydä saunassa joka on lämpimämpi kiun 60 c? kuulin asiasta ekan kerran kunkaveri joka 8 kuulla raskaana puhui että on joku suositus. liittyykö siis jotenkin supistuksiin.? kun en kehdannu kaverilta kysyä, oitäisi kai tässä iässa tietää.. :)

no jos ajatellaan suomea mitään yleisiä rajoituksia/suosituksia ei ole eli oman olotilan mukaan, useille tekee kova lämpötila huonon olotilan. mutta esim amerikassa on yleisissä saunoissa varoitustekstit, että ei suositella raskaana oleville eikä sydänvaivoja omaaville. mutta siis kyllä saa käydä ihan niin kovassa lämmössä kun vaan ite haluaa ja on hyvä olla.

meillä kanssa neuvolatäti jaksaa muistuttaa että ei saa yli 60 asteen saunassa olla. ei kyllä ole sanonut siihen syitä, enkä ole kysynyt. ja saunonut olen kyllä ihan normaalisti. mutta veikkaisin että varmaan liittyy jotenkin supistuksiin, jos ajattelee että monet saunovat "hulluna" kun toivovat synnytyksen käynnistyvän.

Mä en ole moista suositusta kuullut. Itse odotan kolmatta ja saunon todella paljon. Myös kuumemmassa kuin 60C.

Kyllähän se sauna kuuluu siihen kolmeen mukamas käynnistävään S:n mutta itsellä ne ei kyllä ole toimineet. :D

Eiköhän sitä kannata kuunella ihan omaa kehoa. Mulla kaikissa kolmessa raskaudessa kiusana ennenaikaiset supparit, mutta saunassa käyn ihan normaalisti, koska sielä ei ikinä suppaile. Päinvastoin saunassa rentoudun ja on hyvä olla.

Tämä on mun mielestä vanhan kansan uskomuksia.. mullekin mummo sanoi alkuraskaudessa että nyt sitten vältät kuumia löylyjä..

Mutta tosiaan, eihän sun sisälämpötila nouse siellä saunassa, verenpaine korkeintaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Lapsivesi kärvähtää ja vauva voi huonosti, hävetkää saunojat!

JOO se voi vaikka alkaa KIEHUMAAN! :laugh:

Eivaan.. mulle sanottiin että sauno niin ku oot ennekin saunonu.
Ja jokaselle raskaus on hämmentävää iästä riippumatta ja siinä lienee pulmakohtia joita ei tiedä, että et ole outo kun et tiedä..;)

Yhteistyössä