Raskaana oleville ei ole edes tilattu oikeaa rokotetta suomessa

Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja raskaana ja sanon ei:
Alkuperäinen kirjoittaja ?!:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En ymmärrä miten kukaan raskaana oleva uskaltaa ottaa ton rokotuksen!

Ja mä en ymmärrä miten kukaan raskaana oleva ei uskalla sitä ottaa. Sun mielestä vauva jolla ehkä on oppimisvaikeuksia tai vaikka autismia, on suurempi paha kuin kuollut äiti ja vauva? Sun mielestä siis ihmisen kannattaa ennemmin kuolla kun joutua kärsimään ehkä mielenterveysongelmista? Ilmeisesti sä sitten ehdottomasti kannatat downvauvojen abortointiakin? Kenties haluisit sen pakolliseksi?

ja mistäkäs sinä tedöt että raskaana olevat tautiin sairastuu?
Eikö raskaana oleva VOI selvitä terveenä?

Minä en rokotetta ota ja pidän itsestäni huolen. Sön vitamiinini mukisematta huolehdin käsihygieniasta (joidenkin mielestä liikaakin) ja vältän paikkoja jooissa liikkuu paljon ihmisiä, jopa suuret marketit ruuhka aikaan.

ja minä en pelkää down vauvoja, autistisia tai mielenterveyshäiriöisiä äitejä tai lapsia taikka edes isiä. Minä vain olen minä ja sanon jyrkän vastalauseeni rokotukselle.

Miunulla on perus sairauteni takia lääkitys, jota VOISI käyttää lääkärien mukaan raskaanakin ja imetyksen aikana. TOISAALTA tiedän senkin että äidin oma riski halvaantua kaulasta alaspäin on suurempi JOS lääkettä käyttää raskaana ja LAPSELLA RISKI SAADA VAURIOITA jos käytää imetuyksen aikana, joten MINÄ EN OTA NÄITÄKÄÄN RISKEJÄ, vaikka tiedän sairauteni kanssa ottavan takapakkia tästä johtuen..

Eihän jokainen raskaana oleva varmasti sairastukaan. Mutta sen on todettu tarttuvan helpommin raskaana oleviin ja sen on todettu olevan huomattavasti vaarallisempi raskaana olevilla kuin muilla. Nämä asiat painaa vaakakupissa aika paljon. Mulla ainakaan ei ole mahdollisuutta tai oikeastaan edes halua, linnoittautua MUUN perheen kanssa neljän seinän sisälle seuraavaksi vuodeksi. Toki käsihygienasta huolehditaan täälläkin, mutta jos sen olisi todettu olevan riittävä suoja raskaana oleville (niin kuin se muuten on tavallisille ihmisille, he ei tarvi rokotusta), niin tuskin kehotettaisi ihan maailmanlaajuisesti rokottamaan KAIKKI raskaana olevat. Vai olitko sä heitä jotka uskoitte niihin salaliittoteorioihin joista "paras" tähän asti lukemani oli et näin yritetään vähentää väkeä maapallolta, rokotetaan kaikki raskaana olevat niin se on kuin saisi 2 kärpästä yhdellä iskulla.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä