RASKAANA olijat. Lukekaa tää!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja justinde
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

justinde

Jäsen
15.02.2010
208
0
16
Lidlin hot dogeissa listeriaa
julkaistu tänään klo 12:22, päivitetty tänään klo 14:00

Suomen Lidl on vetänyt osan McEnnedy Hot Dogs ja McEnnedy Chicken Hot Dogs -nimillä myytyjä valmiita hot dogeja pois markkinoilta. Eviran mukaan saksalainen valmistaja on omavalvonnassaan todennut tuotteissaan listeriaa.

Myynnistä poistettujen nakkisämpylöiden viimeinen käyttöpäivä on 31.7.-10.8.2010. Tuote on pakattu 200 gramman muovipakkaukseen, jonka sisällä on kaksi hot dogia. Sitä on myyty useassa Suomen Lidl-myymälässä.

Evira ohjeistaa, että kyseisiä nakkisämpylöitä ei saa syödä, vaan pakkaukset tulee palauttaa ostomyymälään. Lidl on luvannut korvata tuotteet asiakkaille.

YLE Uutiset

että näin. Kohta ei uskalla raskaana ollessa syödä mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
No kuka noita yleensä edes syö?

Lähinnä niinkun ihmettelen sitä että kun kypsän sämpylän väliin pannaan kypsä lisäaine nakki niin ei heti tuu mieleen että vois olla listeriaa. Nehän kestää isältä pojalle.... lintin tuotteet, lisäaineiden vuoksi

Alkuperäinen kirjoittaja justinde:

Lähinnä niinkun ihmettelen sitä että kun kypsän sämpylän väliin pannaan kypsä lisäaine nakki niin ei heti tuu mieleen että vois olla listeriaa. Nehän kestää isältä pojalle.... lintin tuotteet, lisäaineiden vuoksi

no se on kontaminaatio jostain muualta. Huono hygienia ko. tuotantolaitoksella.

mä just tässä mietin sellastakin kun mansikat. Niitähän harvemmin tulee pestyä tai kuumennettua, tuoreina tietenkin syödään. niin nehän on kaiken maailman mullan kanssa myös tekemisissä, kun sieltä pellolta myyntiin noukitaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:

mä just tässä mietin sellastakin kun mansikat. Niitähän harvemmin tulee pestyä tai kuumennettua, tuoreina tietenkin syödään. niin nehän on kaiken maailman mullan kanssa myös tekemisissä, kun sieltä pellolta myyntiin noukitaan...

En halua leimautua rasistiksi, mutta onkohan poimijoilta otettu salmonella yms kokeet ennen mansikanpoimintaa,tuskin hanskat käessä töitä tekee??

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:

En halua leimautua rasistiksi, mutta onkohan poimijoilta otettu salmonella yms kokeet ennen mansikanpoimintaa,tuskin hanskat käessä töitä tekee??

en vaan tiiä. enkä tiiä onko mun mansikat poiminu kiinalainen, suomalainen vai kenties somali. enkä välitä. pääasia että on hyviä mansikoita myytävänä :)

ja mä lähinnä mietin sitä kun sanotaan että kaikki juurekset ja vihannekset tulee pestä tosi hyvin ettei jää multaa ja maaperän bakteereja, harvemmin niitä mansikoita kukaan kuuraa...

Yhteistyössä