Raskaana... otanko sikapiikin vai en :(?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolissaan

Vieras
Varmasti tuhanteen kertaan koluttu aihe, mutta pohdin kuitenkin, mitä tekisin rokottamisen kanssa. R-viikkoja n. 7-8 nyt. Mihin ratkaisuihin te muut raskaana olevat olette päätyneet? Etukäteen kiittäen.

No en ottais! Johan se on uutisissakin todettu, että hurjasti on liioteltu sikalunssan vakavuutta ja on tainnut mennä miljardit kankkulan kaivoon...no, tämä oli odotettavissa kyllä. Ihmiset on niin ... pässejä, ku menevät sokeina kaikkeen mukaan! :snotty:

ota vain.. turvallinen on. Itse vastustelin todella paljon kunnes sit kuitenkin päädyin ottamaan. Ei siit tullut muuta kuin käsi kipeäksi. Niin ja omasta ottamisestani on myös jo pari kk. Ei siin ainakaa mitää menetä..

..niin ja lisään viel et jos siit jotai haittaa olis ollu ni eiköhän ne olis jo ilmaantunut, tai niistä olisi raskaana olevat kertoneet tutuilleen ja sen kautta levinnyt. Lehdistöön yms kun ei voi luottaa.

mä olen epileptikko ja kuulun riskiryhmään ja olen viikoilla 16 raskaana enkä aio ottaa kyseistä piikkiä,turhaa vouhotusta mun mielest,ja ylihuomenna olis mullekin tarjolla se.

Mie en sen takia halua, kun en tiedä, aiheuttaako se kenties jotain lapselle sitten myöhemmin. Kun ei millään ole sitä voitu vielä testata, enkä tod. luota pelkkiin vakuutteluihin, että siitä ei mitään tule. Vaikka nyt menis ok, niin mistä sitä tietää mitä se tekee lapselle 10 vuoden päästä? En tiedä ylireagoinko, mutta näin mie sen mietin.

En ottais ennen tuota rv12. Otin itse silloin, kun niitä alettiin antamaan rv36. Nyt sylissä syö poika 1kk. 4 ystävääni ottivat myös ja kaikki edelleen raskaana. Päätös on kuitenkin sinun, eikä kukaan saa sua siitä arvostella. :)
Voimia! Teet varmasti oikean ratkaisun teille. Oli se mikä vaan. :)

Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:
"Ei kuitenkaan mitään menetä"...huh. Enpä menisi vannomaan. Mut tästähän ei saa puhua...

mielenkiinnolla haluan kuulla että mitä tarkoitat? olen juu itsekkin kuullut/lukenut näitä juttuja et mitä siit olis aiheutunu mut en ole kuitenkaan kuullut yhtää suomessa tapahtunutta tapausta.

Olettepa hyvin säästyneet, jos ette ole kuulleet yhtään ikävää tapausta, joka hyvin todennäköisesti on johtunut rokotteesta...itse olen kyllä kuullut aika montakin.

Alkuperäinen kirjoittaja km:
mä viikolla 15+ ja ylihuomenna olis tarjolla piikki.En vieläkään tiedä mitä teen.Olen astmaatikko, että mulla on riskiä senkin puolesta.

Totakai otat jos kuulut riskiryhmäänkin,mieti nyt sä et ole vielä synnyttänyt kun seuraava aalto ISKEE!Tässä nyt silmät sumussa ajatellaan vaan itseä mutta täytyyhän sitä pientäkin ajatella,vauva saa sulta vastaaineet.Mäkin epäröin,mutta hain sittekkin.

Yhteistyössä