Raskaana reissuun....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HouseOfSleep
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

HouseOfSleep

Jäsen
20.07.2011
372
0
16
Eli mies varasi nyt meille viikon reissun Rodokselle, äkkilähdöllä kun sai aika halvalla ja sattui hyvin lomat yhteen. Mitä kaikkea mun pitää ottaa huomioon siellä reissussa nyt kun olen raskaana (tuolloin rv16)? En ole muutenkaan paljoa matkustellut, kerran vuosia sitten kävin Mallorcalla. Siis mitä ruokia/juomia siellä pitää nyt erityisesti varoa yms? :)

Nuo salaatit ja jääpalat ovat sellaisia mitä kaikkien pitää tietyissä paikoissa vältellä, ei vain raskaanaolevan. Eli toimi ihan samalla tavalla kuin toimisit jos et olisi raskaana.

[QUOTE="Mie vaan";24361294]Ja ei jäätelöä ellei ole jonkun ison firman esim. GB. Älä syö äyriäisiä, ananasta tai majoneesia![/QUOTE]

Olisi mielenkiintoista kuulla mihin tuo ananas perustuu? Äyriäisiä ja majoneesia olen itse syönyt ihan samoin kuin normaalistikin eli äyriäisiä runsaasti ja majoneesia vältellen :) Tiedoksi, että salmonella ei ole raskaanaolevalle sen vaarallisempi kuin muillekaan eli sen suhteen ei tarvitse olla hysteerinen.

Syö vain kovia, kypsennettyjä juustoja, jotka on tehty pastöroidusta maidosta. Älä syö ilmakuivattua kinkkua. Salaatti ja kuorimattomat hedelmät on vältettävien listalla ravintolassa niiden mahdollisesti sisältämän mullan takia. Itse voit ostaa kaupasta hedelmiä ja vaikkapa pestä ne pullovedellä tai kuoria.

Oho, tännehän on tullut kivasti juttua sillä välin kun katsoin leffaa :) Kiitoksia kaikille.

Mäkin ihmettelen tota ananasta, mikäs siinä nyt on? : /

Toi jäätelö harmittaa kyllä. Kun ei mitään hienoja drinksuja voi raskaana tietty saada (ja ne kuuluu lomamatkoille!) niin edes nyt jätskiä... Pitää kysellä merkkejä sitten. :)

Yhteistyössä