Raskaana, vai mitäs nyt :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaanako...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raskaanako...

Vieras
Kysyisin kokeneemmilta, kun kahdet edelliset kuukautiset ovat olleet "oudot"... Normaali vuotoaika minulla on n. 7-9vrk, viime kuussa kuukautiset kestivät hädin tuskin 5vrk ja olivat täysin kivuttomat (normaalisti kovat kivut), nyt jouluaaton aattona alkoi seuraavat ja kesto jopa 3vrk. Vuoto myös loppui kuin seinään. Joko alta kolmekymppisellä voi alkaa vaihdevuodet, vai voisinko olla raskaana? En uskalla vielä testata... Olen siis toivonut raskautuvani, ja ikinä aiemmin ei ole ollut moista.

On harrastettu, mutta kun ei aikaisemmin ole tärpännyt, ja oikeastaan ekaa kertaa toivon, niin ajattelin jo että olen "valeraskaana"..voiko ihminen edes olla valeraskaana :D

Itsellä ainakin kahtena kertana kun aloitettiin raskauden yritys, menkat muuttuivat aina oudoiksi ja erilaisiksi. Yleensä prikulleen väli 28 pvää ja vuoto 4 pvää.
Ajattelun että kroppa tajuaa että jotain yritystä on. Kun tärppäsi niin yksinkertaisesti menkat jäi tulematta

Onko kierron pituus pysynyt samana kuin ennenkin?
Naisen kannattaa gynekologilla esimerkiksi silloin, jos kierron pituudessa, kuukautisvuodon määrässä tai kestossa tapahtuu oleellisia tai yht äkkisiä huomattavia muutoksia.
Eli mars lääkäriin, jos r-testikin negatiivinen.

(Kyllä, ennenaik. vaihdevuodet voi alkaa alle 30-vuotiaana).