Raskaanako?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Diipadapa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Diipadapa

Aktiivinen jäsen
11.11.2020
150
53
28
23
Hei! Tämmöinen kysymys, joka mietityttää....
Voiko raskaustesti näyttää positiivista, kun edellisistä menkoista on 16 päivää? Mun kuukautiskierron pitäis olla 27 päivää ja menkkoihin pitäis olla 5 päivää. Tein tänään neg raskaustestin, mutta testasinko liian aikaisin? Käytössä oli erittäin herkkä 10 mIU raskaustesti liuska.

Viimeksi muokattu:
Voi näyttää jo positiivista, mutta se on yksilöllistä (ja omalla kokemuksella harvinaisempaa). Suosittelen odottamaan kunnes menkat on myöhässä, ja sitten testaamaan, niin tulos on jo luotettavampi! Toisilla hormonitasot nousee hitaammin, joten on teoriassa mahdollista, että positiivinen tulos näyttäytyy vasta kun menkat on yli viikonkin myöhässä- mutta tämäkin ääripää on harvinaista. Itse olen tehnyt testejä yleensä pari-kolme päivää ennen menkkojen oletettua alkamista, ja tehnyt parin päivän välein varmistaakseni tuloksen. Nykyinen raskaus näkyi herkällä testillä haamuviivana 4 päivää ennen menkkojen alkua, aiempi kesken mennyt vasta päivää ennen. Tsemppiä! :)

• Tykkää
Reactions: Diipadapa
Kyllä sä liian aikasin oot testannut, jos haluat varman negatiivisen tuloksen. On toi tosi aikaista, mutta periaatteessa herkällä testillä se plussa kai voisi silti olla jo mahdollista saada. Mutta et kuitenkaan voi luottaa negatiiviseen, joka saatu tossa vaiheessa kiertoa... Ei muuta kun myöhemmin testaamaan uudestaan :)

• Tykkää
Reactions: Diipadapa

Yhteistyössä