Raskauden aikana ilmestyi luomia, nyt muuttaneet väriä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apua!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apua!

Vieras
Hei ja apua! Miten voi olla mahdollista, että raskauden aikana oikean rinnan alle kasvoi muutama luomi. Näitä ei ollut ennen lainkaan. Rinnat kasvoivat ja kohtaa, missä on rintaliivi rinnan alla tuli pari luomea. Nyt vauva on syntynyt ja luomet ovat hiukan kasvaneet. Ja olivat aiemmin täysin ihon värisiä, nyt kun katsoin, yhden pää on muuttunut tummaksi. Vain pää, muuten on ihon värinen. Siis onko tässä kyse jostain syövästä?! Hui! Tottakai käyn lääkärissä, mutta haluaisin jo aiemmin jotain infoa, mistä mahdollisesti kyse.
Sekin outoa, että silmän luomessa ollut luomi, raskauden aikana kasvoi tai piteni. Voiko raskaus aiheuttaa tällaista?

Tietääkseni luomet pitäisi varulta käydä tarkastuttamassa jos ne muuttavat väriä. Luultavasti ei ole mitään vaarallista mutta kannattaa jo ihan mielenrauhankin takia tarkastuttaa.

Jos ne "luomet" ovat sellaisia paljon kohollaan olevia tai ns. kuin varren "päässä", ne on vaarattomia. En nyt muista niiden tarkkaa nimeä, mutta mulle ainakin lääkäri sanoi, että niitä tulee helposti naisille rintojen alle, lähelle, kainaloiden lähelle, kaulaan jne. Mulla on niitä paljon ja eri kokoisiakin. Jos ne ovat pieniä ja selvästi kuin pienen varren päässä, ne on helppo poistaa esim. terveyskeskuksessa ja terkka voi ne poistaa. Isompien poistossa pitää olla lääkäri. Mulla on noita pieniä poistettu ja ne paranevat kyllä nopeasti, eikä tarvi mitään tikkejä. Mä olen miettinyt, että liittyisiköhän noi hormooneihin, koska mäkin olen nyt raskaana ja mulla on tullut nyt raskausaikana niitä lisää kaulaan ja yksi pikkiriikkinen jopa rintaan. Voit varmasti olla huoleti, mutta jos asia vaivaa käy ihmeessä näyttämässä niitä lääkärillä.

Ne on juuri tuollaisia varren päässä olevia. En löydä netistäkään oikein tietoa niistä. Inhottavaa kun pyörii nyt asia mielessä ja haluaisin jotakin tietoa ja omaa mieltä rauhoittumaan. Mutta Viiden muksun mamma kertoikin paljon eli kiitos :)

Juu, hormoonit tekevät sen että luomia tulee ja niiden värikin muuttuu raskausaikana, joten tuskin syytä huoleen. Mulle kasvoi tuollanen aika iso luomi, joka oli varrellinen, raskausaikana ja tippui pois....tulehtui ensin ja oli roisin näkönenkin, mutta lekuri toetes että ei ollenkaan vaarallinen. Näytä seuravassa neuvolalekurissa luomiasi , lääkäri osaa kyllä sanoa et pitääkö poistaa. Mutta kuten mulle sanottiin, niin niitä tulee etenkin raskausaikana.