raskauden keskeytys(kö)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masentaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kiitos teille vastauksista, en siis tee päätöstäni pelkästään sen vuoksi mitä muut ajattelevat asiasta, vaan päätän asiasta omien tuntojeni mukaan. halusin kuulla asiasta eri mielipiteitä. ei tarvinnut pitkään miettiä pidänkö lapsen, vai en. en pysty aborttiin, enkä kestä ajatusta että luopuisin lapsestani, joten haluan tämän raskauden jatkuvan.

olen 22-vuotias (monen mielestä täysi lapsi)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ja vielä lisäyksenä tähän että minulla on jo kaksi ihanaa lasta.aina olen ollut aborttia vastaan (siis että en itse haluaisi sellaista tehdä ) keskenmenojakin on ollut nuoruudessa 2. en taida pystä aborttiin, katuisin sitä koko loppuelämäni....

Helppoa se on olla aborttia vastaan, jos "vahinko" ei omalle kohdalle satu! Mutta kuten sanottu, joskus se on ainoa vaihtoehto ja syitä aborttiin on varmasti yhtä paljon kuin on tekijöitäkin. Täysin typerää tuomita vieraiden ihmsiten päätöstä aborttiin.

kiitos teille vastauksista, en siis tee päätöstäni pelkästään sen vuoksi mitä muut ajattelevat asiasta, vaan päätän asiasta omien tuntojeni mukaan. halusin kuulla asiasta eri mielipiteitä. ei tarvinnut pitkään miettiä pidänkö lapsen, vai en. en pysty aborttiin, enkä kestä ajatusta että luopuisin lapsestani, joten haluan tämän raskauden jatkuvan.

Siis 22-vuotias ja pian kolmen lapsen äiti??? Mieti nyt vielä....

Alkuperäinen kirjoittaja .:
ja vielä lisäyksenä tähän että minulla on jo kaksi ihanaa lasta.aina olen ollut aborttia vastaan (siis että en itse haluaisi sellaista tehdä ) keskenmenojakin on ollut nuoruudessa 2. en taida pystä aborttiin, katuisin sitä koko loppuelämäni....

Helppoa se on olla aborttia vastaan, jos "vahinko" ei omalle kohdalle satu! Mutta kuten sanottu, joskus se on ainoa vaihtoehto ja syitä aborttiin on varmasti yhtä paljon kuin on tekijöitäkin. Täysin typerää tuomita vieraiden ihmsiten päätöstä aborttiin.

siis en tuomitse ihmisiä jotka tekevät abortin, tarkoitin etten itse halua tehdä aborttia.jokainen ihminen tekee päätöksen itse.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

ja pelkän iän takiako minun pitäisi abortti tehdä?

ja mitäs pahaa siinä on?

Alkuperäinen kirjoittaja jadal:

ja mitäs pahaa siinä on?

Kyllähän nyt nuoruudessa voi muutakin tehdä kuin olla raskaana, imettää ja vahtia lapsia kotona. Ensisynnyttäjien keskiikä on noin 28 vuotta nykyään!

Alkuperäinen kirjoittaja piste:

ja mitäs pahaa siinä on?

Kyllähän nyt nuoruudessa voi muutakin tehdä kuin olla raskaana, imettää ja vahtia lapsia kotona. Ensisynnyttäjien keskiikä on noin 28 vuotta nykyään!

entäpä jos olen tyytyväinen elämääni nuorena äitinä? miten se sinua haittaa että hoidan lapseni tunnollisesti,enkä rilluttele baareissa joka viikonloppu?

Alkuperäinen kirjoittaja piste:

ja mitäs pahaa siinä on?

entäpä jos olen tyytyväinen elämääni nuorena äitinä? miten se sinua haittaa että hoidan lapseni tunnollisesti,enkä rilluttele baareissa joka viikonloppu?

No vaikka oikeinkirjoitusta voisi opiskella, isot alkukirjaimet aloittavat lauseen!

Onko nuoren äitiyden vastakohta ainoastaan baareissa rilluttelu? Kai muitakin tapoja on nauttia elämästä ja muoruudesta yksin, sinkkuna tai vaikka kumppanin kanssa?

No kirjoitetaanpas sitten oikein, jos tuostakin asiasta aletaan pilkkua viilaamaan. Valitettavasti, nykyään baareissa juokseminen on ainakin omien, lapsettomien ystävieni elämän päätarkoitus, mutta tarkoitinkin tuolla aikaisemmalla kirjoituksella sitä, että monesti nuoria äitejä pidetään alkoholiongelmaisina teineinä. Eikä meitä nuoria äitejä, joille perhe on tärkein, arvosteta kun ajatellaan että samoja deekuja ne kaikki on.

Mistä vielä tulee sanomista?

Alkuperäinen kirjoittaja gimma:
On tehty tutkimus (en kuolemaksenikaan muista linkkiä) jossa kerrottiin että abortin tehneiden lapsettomuus prosentti oli huikea. Ilmeisesti vaikuttaa oleellisesti mahdolliseen tulevaan raskauteen, jos ylipäätään raskautuu uudelleen... :O

tiedän myös ihmisiä jotka ovat tehneet useammankin abortin ja silti lisääntyvät kuin kanit. eli älkää turhaan pelotelko tuollaisella asialla. ei niitä tehtäis jos ne noin vaarallisia olis. esim itse synnytin sikiön kuolleena jonka jälkeen mahdolliset jäämät kaavittiin pois. eli loppujen lopuksi aivan sama kuin normi synnytys tai esim keskenmeno.

Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
No vaikka oikeinkirjoitusta voisi opiskella, isot alkukirjaimet aloittavat lauseen!

ketä oikeasti kiinnostaa jollain keskustelupalstalla kirjoittaa jotain äidinkielen ainetta?????

joidenkin pitää saada napauttaa pienimmästäkin asiasta. asian saa varmasti selville vaikka isot kirjaimet puuttuukin. "häh" varmaan luuli etten osaa kirjoittaa oikein kun olen niin nuori ja vieläpä äiti :D

Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:

ketä oikeasti kiinnostaa jollain keskustelupalstalla kirjoittaa jotain äidinkielen ainetta?????

Ei välttämättä ketään, mutta on kohteliasta kirjoittaa asiallisesti ja helposti luettavasti. Se antaa myös kirjoittajasta fiksun kuvan. Hyvä ja selkeä äidinkielen taito on myös merkki siitä, että ottaa toiset huomioon. Chatit on sitten eri asia, mutta itse luen mieluummin keskustelupalstoilta "kunnon" kieltä, kuin typerää sotkua.

En tekisi aborttia, jos ei ole pakko. Minun mielestä se on elävä pieni ihminen. Katsoin tänään siskoni 3 kk vanhaa hymyilevää lasta ja olin täynnä rakkautta, sitä pientä olentoa kohtaan. En tiedä kykenisinkö siihen, vaikka uhkaisi henkeäni, mutta onneksi niin ei nyt ole.

Olet varmasti kypsä nuori äiti ja jaksat hoitaa lapset ja vielä sitten opiskellakin.
Ihme miten helppona jotkut pitävät aborttia. Ei se ole mikään syöpä mikä sieltä revitään pois, vaan elävä pieni ihmisen alku. Hieman omatuntoa kehiin.

Tiedän eräänkin ystäväni, jolle asia ei todellakaan ollut helppo jälkeenpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja Casper:
En tekisi aborttia, jos ei ole pakko. Minun mielestä se on elävä pieni ihminen. Katsoin tänään siskoni 3 kk vanhaa hymyilevää lasta ja olin täynnä rakkautta, sitä pientä olentoa kohtaan. En tiedä kykenisinkö siihen, vaikka uhkaisi henkeäni, mutta onneksi niin ei nyt ole.

Olet varmasti kypsä nuori äiti ja jaksat hoitaa lapset ja vielä sitten opiskellakin.
Ihme miten helppona jotkut pitävät aborttia. Ei se ole mikään syöpä mikä sieltä revitään pois, vaan elävä pieni ihmisen alku. Hieman omatuntoa kehiin.

Kiitos kannustavista sanoistasi :heart: sait oloni paremmaksi :)

3kk ikäisen LAPSEN ja alle 12 viikkoisen sikiön vertaaminen toisiinsa on kuin vertaisi kommunistia porvariin.

Oletko muuten kokenut abortin? Jos et, et voi tietää onko se helppo vai vaikea. Pilleriä suuhun ja alapäähän ja pytylle, se on siinä! Jos abortista ei ole varma, eikä sitä itse halua, turha sitä silloin on tehdä ja itkeä jälkikäteen. Jos taas on, se on helpotus!

Mitä tekemsitä omatunnolla on abortin kanssa? Jos lasta ei halua, eikä sitä ole valmis kasvattamaan, olisi kovin itsekästä se väkisin tehdä siksi, että niin kuuluu toisten ihmisten mielestä tehdä.

Helpompi se silti on kuin odotusaika pahoinvointeineen, synnytys ja 18 vuoden kasvatus ja elinikäinen vastuu lapsesta.

raha ei oo riittävä syy tehdä aborttia..tukia saa siltä ajalta kun kotona on, ja töihin voi aina mennä sen jälkeen takaisin. Ehtii sitä tienata myöhemminkin.

Jos yhtään epäröi asiaa, ja nyt jo tietää että katuisi päätöstä, niin ei pidä mennä sitä tekemään.

Tsemppiä teille!

Ei kannata olla niin laskelmoiva ja tappaa lastaan siksi. Voi tulla aika eteen että haluat joskus lapsen ja sitten et enää saa. Pidä lapsi sillä se on elävä ja SUN lapsi. Meillä on todella tiukkaa, varmasti tiukempaa kuin teillä tulisi olemaan ja kaksi lasta on ja pärjätään vaikkei rahassa kieritä. :)

Lapsi on oikeasti maailman tärkein asia. Todella surullista, jos keskeytys täytyy tehdä rahan tai sen takia, että pelkää mitä joku työnantaja sanoo :(
Ja jos kerran yhtään epäröit, niin abortista voi tulla näin ollen koko elämän kestävä raskas taakka ja syyllisyys.
Meillä on useampi lapsi ja lisää tulossa ja rahaa on todella niukasti, yleensä kun laskut ja kauppalaskut maksettu, tilit on nollilla tai pahemassa tapauksessa laskuja on siirrelty toiselle kuulle, mutta lapsiani en vaihtaisi mihinkään rahasummaan tai työpaikkaan.
Meillä on täyspäiset lapset, jotka nauttivat siitä mitä heillä on ja arvostavat sisarustensa seuraa.
Kaikkea ei tässä maailmassa voi mitata rahassa tai sen puutteessa.

Yhteistyössä