Raskauden pituinen hiivatulehdus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja musikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

musikka

Jäsen
07.02.2008
83
0
6
Kukapa tietaisi onkohan tama ihan normaalia? Olen nyt rv16+ ja koko ajn on ollut hiiva ilona! Ei kylla haise miltaan mutta kutina on kuin poltetta ja muutenkin jalkovali ihan hellana (eika kylla puuhastelun takia :( ). Olen kokeillut canesten puikkoja ja voidetta, kelpaavat vain ensiavuksi. Tulehdus tuntuu olevan jatkuvasti paalla. Voisiko kyseessa olla ematintulehdus ja kannattaisiko menna papa-kokeeseen, onko se muuten ihan turvallinen raskauden aikana?
Kiitokset etukateen

Papasta en osaa sanoa, mutta lääkärissä kannattaisi käydä. Saat todennäköisesti reseptillä saatavan voimakkaamman kuurin sekä mahdollisesti rasvat paikallisesti iholle laitettavaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja musikka:
Kukapa tietaisi onkohan tama ihan normaalia? Olen nyt rv16+ ja koko ajn on ollut hiiva ilona! Ei kylla haise miltaan mutta kutina on kuin poltetta ja muutenkin jalkovali ihan hellana (eika kylla puuhastelun takia :( ). Olen kokeillut canesten puikkoja ja voidetta, kelpaavat vain ensiavuksi. Tulehdus tuntuu olevan jatkuvasti paalla. Voisiko kyseessa olla ematintulehdus ja kannattaisiko menna papa-kokeeseen, onko se muuten ihan turvallinen raskauden aikana?
Kiitokset etukateen

Mulla oli yhdessä raskaudessaj alääkäri totes olevan krooninen hiivatulehdus raskaana.
Seuraavassa raskaudessa alkoi heti samat vaivat mutta jätin pois kaikki karkit ja vaaleat leivät,pullat jneee..ja hiivakin loppui kun seinään.
Eli kaikki sokeripitoiset ja hiivaa missä oli niin aiheutti sen mulle.

Se on kyllä niin ikävä vaiva! :| Mulla oli viime raskaudessa melko alusta koko ajan hiiva, canestenilla lähti viikoksi ja tuli sitten takaisin. Lääkäriltä sain suun kautta otettavan lääkkeen, mutta ei sekään kauaksi aikaa auttanut. Joskus rv 25 oli viimeinen hiivatulehdus ja itsestään sitten loppui :) mutta mene ihmeessä lääkäriin, jos tuosta tabletista ois sulle apua..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja musikka:
Kiitokset etukateen

Mulla oli yhdessä raskaudessaj alääkäri totes olevan krooninen hiivatulehdus raskaana.
Seuraavassa raskaudessa alkoi heti samat vaivat mutta jätin pois kaikki karkit ja vaaleat leivät,pullat jneee..ja hiivakin loppui kun seinään.
Eli kaikki sokeripitoiset ja hiivaa missä oli niin aiheutti sen mulle.

Myös minulla ollut hiiva kiusana raskausaikana, ja aina melko pitkään raskauden jälkeenkin.

Tuo sokereiden ja hiivojen pois jättäminen toimii ihan tosissaan, minä koetan pudottaa raskauskiloja ja oma hiiva pysyi yli kuukauden poissa, viime viikon lopulla repsahtelin useampana päivänä (laskiaispullaa, suklaata ja karkkia), nyt sitten maksan repsahdusta hiivan muodossa

|O

oli jatkuva hiiva raskausaikana. lopulta sain sellasen pitkän kuurin lääkäriltä joka edes vähän auttoi. terv,h,sanoi että kannattaa hoita pois ennen synnytystä koska edes auttaa sisäisiä repeämiä kun limakalvot ovat niin hauraat.