raskauden seuranta yksityisellä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Loka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Loka

Vieras
Onko ketään joka olis käyny lääkärikäynnit ja ultrat yksityisellä ? paljonko maksaa käyntikerta ?
Voiko normaalit neuvolakäynnit käydä kuitenkin tk:ssa vai pitääkö kaikki käydä sitten yksityisen puolella ?
Minä en haluaisi tk.lääkärin vastuulle jättää tätä kaikkea koska kilpirauhasen vajaatoiminnasta kärsin ja kun väsymystä valitin niin lääkäri totesi että olen masentunut ja määräsi mielialalääkkeitä katsomatta kilpirauhasarvoja ollenkaan ja ne on olleet pielessä JO SYKSYSTÄ asti :| Nyt kun viimein olen raskaana niin tahtoisin luottaa että lääkäri joka tutkii tätä asiaa tietää miten toimia.

voit aivan normaalisti käydä perusterveydenhuollossa neuvolassa, vaikka yksityisellä kävisitkin sen lisäksi. siitä ei tule mitään ongelmaa. ja onhan se taso tosiaan ihan toista kun erikoislääkärin tutkittavana käy, täällä meidän tk:ssa on milloin kukakin neuvolalääkärinä. ja onnea odotukseesi! :)

Missä asut? Esim. femedassa on muistaakseni yksityinen äitiysneuvola, siis Helsingissä. Ei se loppujenlopuksi tule paljoo maksaa... joskus luin, että koko raskauden seurannat ja ultriakin kuului se jotain kolme siihen niin alle 600? oli... Kelakorvausten jälkeen. Itte oon käyttäny lapsia yksityisellä neuvolalääkärin sijaan, ihan lastenlääkärillä koska en luota neuvolan yleislääkäreihin... huonoja kokemuksia. :|

Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Missä asut? Esim. femedassa on muistaakseni yksityinen äitiysneuvola, siis Helsingissä. Ei se loppujenlopuksi tule paljoo maksaa... joskus luin, että koko raskauden seurannat ja ultriakin kuului se jotain kolme siihen niin alle 600? oli... Kelakorvausten jälkeen. Itte oon käyttäny lapsia yksityisellä neuvolalääkärin sijaan, ihan lastenlääkärillä koska en luota neuvolan yleislääkäreihin... huonoja kokemuksia. :|

Kymenlaaksossa ois tarkotus käydä nää tutkimukset tekemässä. jos kuuden sadan kieppeillä ois niin ei ois miun mielestä ollenkaan paha.
Oikeesti pelottaa että nuo tuolla tk:ssa munaa jotenkin ja sen takia tulee sitte jotain häikkää. :/

Entäs tuon labran kanssa sitte ? Täytyykö ne testit tehä yksityisen kautta ? Vai miten sen kanssa pitäis toimia ?

Yhteistyössä