raskaus abortin jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut

Vieras
Onko kokemuksia miten aikaisempi abortti on vaikuttanut raskaaksi tulemiseen? Mä jouduin tekemään abortiin kun olin 15, ja nyt haluaisin lapsen (22wee). Abortti omalla kohdallani meni vielä pieleen, joten käytännössä olen tehnyt kaksi aborttia. :( Kuinka paljon tämä on pilannut mahdollisuuksiani tulla raskaaksi? Ja onko totta, että kun on tehnyt abortin, kannattaisi lapset yrittää saada aika nuorena, sillä raskaus vaiketutuu entisestään mitä vanhemmaksi tulee?

Itselläni on aika kova paniikki: Mitä jos en abortin takia tule koskaan raskaaksi!?

Mullakin takana ""epäonnistunut"" keskeytys (lääkkeillä + kaavinta). Raskaaksi tuloon ei vaikuttanut, toisesta yrityskierrosta tulin raskaaksi. Kyselin aikanani asiasta lääkäriltä, joka sanoi, ettei asialla ole vaikutusta ja vertasi tilannetta keskenmenoon, jonka jälkeen pitää kaapia.

Syyllisyyden tunteet eivät katoa kai koskaan, mutta fyysiseen puoleen asialla ei pitäisi siis olla vaikutusta!

Onnea yritykseen!

Minulle myös tehty aikoinaan abortti. Nyt lasta yritetty yli 3 vuotta, tuloksetta.
Silloinen lääkäri sanoi minulle, että muutama prosentti abortin tehneistä ei saa lapsia.

Mutta alkuperäisellä ei minusta syytä huoleen, olet vielä nuori ja ihan hyvä että tarkistettiin ekan abortin jälkeen onko kaikki ok, ja korjattiin ettei mitään tulehdusta aiheuttavaa jää kohtuun.

Tarkoitin tuolla vanhalla lähinnä sitä, että jos abortti on takana niin ikä on suurempi riski kun yleensä. (?)

Toivon tosiaan ettei tuo aborttin pilannut kaikkea! yritys alkoi tosiaan vasta kk sitten joten ei tässä mitää sellaista paniikkia ole. Pelottaa vaan ajatuskin lapsettomasta elämästä! Toivottavasti en kuulu siihen muutamaan prosenttiin...

Minulle lääkäri sanoi ettei vaikuta asiaan, että ennenhän ei paljon muuta tehty kun abortteja ehkäsynä. Toinen taas sanoi että jokainen abortti kerta lisää lapsettomuus riskiä. Tiedä sitten... Aika kai näyttää tuonkin asian.

Yhteistyössä