Raskaus ei näy testeissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nökö-pökö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nökö-pökö

Vieras
Minulla on kuukautiset nyt 3vko myöhässä. Aloin epäillä raskautta heti kun kuukautisia ei kuulunut vaikka olinkin syönyt säännöllisesti vuoden minipillereitä. Jotenkin oli vain sellainen olo... kuten kahdesta aiemmastakin lapsestani on ollut, tiesin olevani raskaana ilman testiä. Selkeinä oireina vilu, väsy ja alavatsan juiliminen ja kuumotus, nivusten jomottelu ja painokin noussut toista kiloa.

Mutta...
Tein viikko sitten illalla tikkutestin, jonka tuloksena haalea plussa. Uusin testin seuraavana aamuna ja sain tulokseksi selkeän plussan. Epävarmana luonteena(käytin paperiliuskatestiä ensimmäisen kerran) päätin testata vielä kerran(seuraavana iltana) ja Apteekin kalliilla testillä tuloksena selkeä negatiivinen. Odottelin taas muutaman päivän ja tein eilen illalla uuden nagatiivisen.

Menkkoja ei edelleenkään kuulu ja oireet jatkuvat. Aluksi olin kauhuissani raskauden mahdollisuudesta mutta nyt en enää halua uskoa etten olekkaan raskaana : )

Olenkohan vain tehnyt kaikki tai jonkun testeistä väärin vai löytyykö järkevämpää selitystä?

Raskaustestit voivat reagoida myös ovikseen, vaikka mittaavat eri hormonia, eli jos ovis olisi ollut vko sitten, alkaisi menkat n. vkon päästä.
Toisaalta on myös mahdollista, että joku testeistä ei näytä oikein. Oletko testannut Clear Bluella? Se näyttää kyllä oikean tuloksen. Vielä varmempi on labran verikoe, suosittelen sitä.

että miksi teet testin/testit illalla? Testithän suositellaan nimenomaan tekemään aamuvirtsasta..
Ja.. ovistestit saattavat näyttää plussan, mutta raskaustestit ei näytä ovikselle selkeää plussaa.

Nykyisillä testeillä ei ole mitään väliä mihin kellon aikaan testin tekee, kunhan virtsa olisi ollut rakossa hetken eli muutamia tunteja. Ja kyllä moni on saanut ihan selkeän plussaksi tunnistettavan viivan oviksen aikaan raskaustestilläkin.
Millä testeillä alkuperäinen sait haamun ja kunnon plussan? Ainakin RFSU:n testit ovat näyttäneet väärää plussaa.

Raskaustesti ei milloinkaan näytä plussaa jos ei ole raskaana! Ei siis ovulaation aikaankaan. Tuo on aivan perätöntä puhetta!!!

Ovulaatiotesti tosin näyttää plussaa raskaudessa, mutta ei ikinä toisinpäin!!!!!

Tehdyt testit olivat kaikki nimenomaan raskaustestejä, ei ovulaatiotestejä. Vaikuttaa siltä etten ole raskaana, mutta aion selvittää varmuudella viikon kuluessa. Viestittelen : )

Kyllä raskaustesti näyttää oviksen aikana haamua/plussaa vaikka mittaavatkin ihan eri hormonia. Olen itse siitä elävä esimerkki. Mutta RFSU:n testit ovat todella näyttäneet vääriä plussia, jotka ovat olleet verikokeessa negoja ja verikoehan ei valehtele. Alkuperäinen ei siis ole raskaana, ainakaan vielä. Toivottavasti tilanne muuttuu, tulehan kertomaan kuinka se etenee ;)

Minulla oli vuosia sitten kohdun ulkopuolinen raskaus ja ensin se ei nayttanyt plussaa ollenkaan ja kun sitten naytti jotain, se oli hyvin haaleaa tulosta. Laakarissa sitten selvisi mista oli kysymys ja 7-8 raskausviikolla alkoikin vuoto itsestaan vaikka lopuksi tehtiinkin laparoskopia. Kaikilla se vuoto ei ala itsestaan vaan menee akuuttiin tilaan joten kannattaa menna tuon takia ajoissa laakariin selvittamaan mista on kyse.

Yhteistyössä