Raskaus+Hiiva

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Teija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Teija

Vieras
Hei voittako auttaa!

Raskaus alussa viikkoja n.8.
Alapäässä ei kirvelyä tai kipua, vähä punasena.
Tänää tullu valkoisia kokkareita aika reilusti.
Onko tää siis hiivaa? Mikä siihen auttaa näin raskaana ollessa, onko siihen lääkettä jota voi käyttää?
Harmi ku eilen kävin lääkärissä eikä ollu sillon mitää.

Katso aiempi viestiketju samaisesta aiheesta Raskaus & hiiva.
Ja kyllä se tarttuu miehelle, että suojaa kannattaa käyttää.
Parasta olisi lääkitä mieskin (he kun voivat olla oireettomia taudinkantajia).

On tämäki. Eilen tuli noita kokkareita reilusti. Illalla oltii petipuuhissa miehen kans ilman suojaa. Eilen sen jälkee ei tulllut mitää eikä tänäänkää. Että menikö se ohi jo?

Ainakin mulla oli noita kokkareita yhtenä/kahtena päivänä ja sit ei mitään. Mutta ei se hiiva siihen päättyny. Oireet vaihteli ennen kun sain hoidon. Yhtäkkiä saatto tulla vetistä vuotoa, tai mennä vaikka ihan kuivaksi. Taisit miehelles lahjottaa hiivan, eli miehelle voidetta kans.

Hiivaan on lääke jota voi käyttää myös raskaudeb aikana mm. canesten ja joku toinen jonka lääkäri määrää (en muista nimee) mulla oli hiiva kaks kertaa alkuraskaudessa. Käy silti lääkärissä, varmistaa et ei ole muuta. Ja mies pitää hoitaa kanssa nimimerkillä kokemusta on, ei ole ollu kertaakaan kun mieskin hoidettiin!

Ostin tänään Lactacyd-merkkistä erityistä pesunestettä, joka nimenomaan palauttaa emättimeen oikean tasapainon. Sitä käytetään niin kauan kunnes tasapaino saavutetaan. Sen jälkeen voi jatkaa vesipesulla tai tasapainoa ylläpitävillä pesunesteillä.

Jos hiiva on sinulla ensimmäistä kertaa, niin soita neuvolaan ja pyydä saada antaa hiiva näyte. Jos ollut ennenkin sitten apteekkiin ja canesten kombi pakkaus, jossa yksi emätinpuikko ja yksi emulsiovoide. Aseta puikko yötä vasten. Älä käytä asetinta, vaan sormin. Mies voi aloittaa rasvauksen pakkauksen ohjeen mukaan. Muistaakseni kolme kertaa päivässä. Voit itse käyttää myös voidetta ulkoisesti helpottamaan kutinaa. Jos hoito ei auta, niin ota yhteyttä neuvolaan.

Mulla kans sama juttu et ei kutise eikä mitään muutakaan,mutta sellast valkost mömmöö tulee välillä...Mulla on sellanen muistikuva että joku sano että se on jotain kohdusta tulevaa juttuu joka on normaalii raskauden aikana...älkää hermostuko jos oon ihan väärässä....!!!!

Raskaana ollessa voit ihan huoletta käyttää hiivaan emätinpuikkoja. Apteekista saa ilman reseptiä, ja jos olet epävarma niin voit vielä sanoa apteekissa että odotat lasta niin he tietävät antaa oikeita lääkkeitä.

Kiitos hyvistä neuvoista, soitin juuri neuvolaa ku varasin ajan ja kysyn samalla asiaa niin se laitto lähettee labraan niin käyn ottaa näyttee niin katsovat onko sitä hiivaa vai jotai muuta. Välillä on taas ollu sellasta kutinaa mutta ei mitää vuotoa.

Yhteistyössä