Raskaus+huimaus,mitäs tämä nyt on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen raskaana 31. viikolla. Olo on muuten hyvä mutta tänään on vähän väliä huipannu! Varsinkin kumarrellessa/ylös noustessa ja makaamaan käydessä huone "kieppuu" hetken. Aamulla mitattu verenpaine ja hemoglobiini ihan ok. Ei ole päänsärkyä,huonoa oloa tai mitään. Olen syöny ja juonu ihan normaalisti..

Oisko ihan vaan verenpaineen vaihteluista. Vauva saattaa painaa isoja suonia vatsan alueella. Hengittele syvään ja vaihda asentoa oikein hitaasti. Istut sängyn reunalla hetken ennen kuin nouset ylös jne. Mulla alkoi moinen rv 27 ja loppui vasta rv 37 kun vauva oli laskeutunut tuonne lantionpohjaan ja vapautti vatsasta ne suonet.

Juu, voi olla ihan verenpaineen heittelyä, vaikka aamulla olisikin mitattu. Mä jopa pyörryin noin puolivälissä ja vaikka reilun tunnin päästä (muistaakseni, jouduin odottelemaan päivystyksessä) verenpaine mitattiin normaaliksi, niin lääkäri silti meinas, että sen heittelystä oli kyse. Loppuraskaudessa mulla sitten olikin matala verenpaine ja just huimausta, mutta onneksi en sentään pyörtynyt enää.

Ok,verenpaine kävi itselläkin mielessä. Mulla on "luonnostaan" korkeahko verenpaine ja viime raskaudessa se olikin oikeastaan koko ajan vähän koholla. Nyt oli normaalilukemissa,eli ilmeisesti sitten "matala" ja siks huippaa..

Yhteistyössä