raskaus ja e-pillerit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja möksö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

möksö

Jäsen
26.07.2008
587
0
16
joskus harvoin naiset tulevat raskaaksi siitä huolimatta, että syövät pillereitä. luulisi tämän haittaavan sikiön kehitystä, mitä lie kaikenmaailman hormoneja kun nuo pillerit sisältävät. tietääkö joku mitä kyseisessä tilanteessa yleensä tehdään? onko abortti väistämätön juttu?

Aiheuttavat äärimmäisen harvoin mitään kehityshäiriöitä. Poikasikiöiden sukupuoliseen kehittymiseen luultavasti ensimmäiseksi vaikuttaisi. Pelkän pillerien syönnin takia ei aborttia myönnetä.

Alkuperäinen kirjoittaja raskaus jatkuu:
Aiheuttavat äärimmäisen harvoin mitään kehityshäiriöitä. Poikasikiöiden sukupuoliseen kehittymiseen luultavasti ensimmäiseksi vaikuttaisi. Pelkän pillerien syönnin takia ei aborttia myönnetä.

no jos raskaus ei ole pitkällä, niin abortinhan saa käytännössä kuka vaan, ei täällä ole sellaista sääntöä että joillakin syillä ei aborttia saa. Paitsi jos raskaus on jo pidemmällä, oliko yli 12vko.

mutta pilleriasiaan, ei ne aiheuta kehityshäiriöitä automaattisesti, luultavasti ei tule yhtään mitään. Tuleehan niitä häiriöitä ihan pillereita syömättömillekin. Joten ei tartte tehdä aborttia.

Alkuperäinen kirjoittaja kallis:

no jos raskaus ei ole pitkällä, niin abortinhan saa käytännössä kuka vaan, ei täällä ole sellaista sääntöä että joillakin syillä ei aborttia saa. Paitsi jos raskaus on jo pidemmällä, oliko yli 12vko.

mutta pilleriasiaan, ei ne aiheuta kehityshäiriöitä automaattisesti, luultavasti ei tule yhtään mitään. Tuleehan niitä häiriöitä ihan pillereita syömättömillekin. Joten ei tartte tehdä aborttia.

Niin, käytännössähän sen saa jokainen haluava, MUTTA papereihin se syy aina tulee. Pillerien syönnin ei ole todettu aiheuttavan kehityshäiriöitä, joten se ei abortin peruste voi olla. Syyksi tehdään sitten vaikka sosiaaliset syyt.

Alkuperäinen kirjoittaja lirpake:
entäs sitten jos samalla polttaa ja juo alkoholia?

no todella monelle varmasti alkuraskaudesta lipsahtaa ja saattaa juoda alkoholia ja polttaa tupakkaa jos ei tiedä että on raskaana. Ei nekään aiheuta automaattisesti mitän häiriöitä. mulla monia tuttuja jotka poltellu raskausaikana, eikä mitään häiriöitä ollut ainoallakaan lapselle, ja näitä on paljon!

No jos tarpeeksi juot, niin voi tulla keskenmeno. Jos et sitä aborttia halua ja tarpeeksi juot, pääset luultavasti tutustumaan sosiaalihuollon puoleen ja mahdollisen lapsen huostaanoton kiemuroihin...

Alkuperäinen kirjoittaja kallis:

no todella monelle varmasti alkuraskaudesta lipsahtaa ja saattaa juoda alkoholia ja polttaa tupakkaa jos ei tiedä että on raskaana. Ei nekään aiheuta automaattisesti mitän häiriöitä. mulla monia tuttuja jotka poltellu raskausaikana, eikä mitään häiriöitä ollut ainoallakaan lapselle, ja näitä on paljon!

ja sen verran vielä sanon kuten sanoin jo aiemmin, että häiriöitä voi tulla ihan vaikka eläisi mahdottoman terveellisesti ja hyvin eikä tee mitään väärää. Ja tupakoitseminen ei todellakaan ole mikään häiriön aiheuttaja automaatio, eikä pillereiden syönti. eikä alkoholikaan, vaikka sillä varmaan on vahvin vaikutus sikiöön näistä vaihtoehdoista.

ja mä en polttele enkä tupakoi, enkä syö pillereitä.

No jos tarpeeksi juot, niin voi tulla keskenmeno. Jos et sitä aborttia halua ja tarpeeksi juot, pääset luultavasti tutustumaan sosiaalihuollon puoleen ja mahdollisen lapsen huostaanoton kiemuroihin...

no joo en ole alkoholisti enkä edes raskaana, kunhan vaan kyselen kun olen juuri aloittanut pillereiden käytön eikä sitä koskaan tiedä!

no joo en ole alkoholisti enkä edes raskaana, kunhan vaan kyselen kun olen juuri aloittanut pillereiden käytön eikä sitä koskaan tiedä!

älä huoli. luultavasti ne tehoaa tosi hyvin, mä söin 2 vuotta enkä mitään muuta ehkäsyä käyttäny enkä tullut raskaaksi.