Raskaus ja esikoisen sylissäpitäminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

??

Vieras
Olen n.29 viikolla raskaana ja esikoinen on alle pari vuotias. Hän on vielä pieni ja tahtoo syliin usein ja muutenkin vaatii vielä paljon huomiota. Onko teillä joilla paljon tai useampia lapsia ollut mitään ongelmia lapsen syliin noston kanssa ja sylissäpitämisen kanssa? Siis aiheutuuko siitä vaaraa vauvalle masussa ja jos pitää niin, että lapsi on mahan päällä?

Kun rupesi asia huolettamaan :( Esikoinen on kuitenkin jo niin raskas ettei häntä oikein jaksa pitää kovin "sivussakaan" sylissä..Kertokaa onko syytä huoleen?

Ei ole haittaa jos itsestä vain tuntuu hyvälle. Jos ei jaksa nostaa niin istu alas ja lapsi kyllä kiipeää syliin.

Jos haluat ihan kantaa niin huippu apu on rengasliina. Sen avulla kun kantaa lasta lonkalla istuma asennossa niin taakka helpottuu kummasti.

itselläni 3lasta ja varsinkin odotusaikana oli ongelmia nostaa ja kantaa kun rv 22 leikattiin umppari. Mutta itse istui sitten kun sylissä piti niin kyllä se onnistui.

Ja kun puhuu ja selittää lapselle niin kyllä pienikin ymmärtää.

etkö voisi yrittää selittää esikoiselle, miksi tämä ei voi olla tavalliseen tapaan sylissä? lapset ymmärtää jo tosi pieninä asioita. tee niinku hyvältä tuntuu, jos se esikoinen ei tunnu epämukavalta sinusta (siis sylissä), niin luult. myös maha-asukkaalla kaik ok.

Kyllä mä pidin esikoista sylissä vaikka olikin loppuraskauden paikkeilla jo isokokoinen ja painava pienestä iästään huolimatta (oli 1v kun pienempi syntyi). Heijasin myös joka ilta uneen sylissä ja lauloin. Pinnasänkyyn laskeminen oli hankalaa sitten ihan lopussa kun oli paljon supistuksia ym. mutta iskä kävi sitten aina nostamassa pienen sylistä sänkyyn.

Yhteistyössä