Raskaus ja hemoglobiini

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tinii harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tinii harmaana

Vieras
Olen raskaana rv 31 ja järjettömän väsynyt!
Maanantaina otettiin EKG jossa huomattiin rytmihäiriöitä ja liikasykettä, leposyke jatkuvasti yli 100.

Eilen sitten pyysin neuvolassa että hb vielä mitattaisiin ja se oli tippunut aika huimasti! Ekalla käynnillä rv 7+0 se oli 139 ja nyt rv 30+6 110.
Tulin kotiin apteekin kautta ja samantien söin pari retaferia.

Kuinka nopeasti hb lähtee lisäraudalla nousemaan??

Kotona olo on vaikeaa pikkutaaperon kanssa kun en meinaa pysyä tolpillani ja tuntuu että sydän takoo ulos rinnasta. Päätäkin särkee jatkuvasti.

Rauta kannattaa ottaa mahdollisimman tyhjään mahaan ja vaikka tuoremehun kanssa. c-vitamiini tehostaa raudan imeytymistä. Jotkut muut ruuat, kuten maitotuotteet. suorastaan estävät raudan imeytymisen. Niitä ei siis kannata ottaa yhtäaikaa. Nestemäinen rautavalmiste on varmaan tehokkaampaa kuin tabletit. Mulla on kans aina raskausaikana ollut leposykekin 100 tai yli.

Mutta eihän tuo nyt niin kauheesti ole tippunut, jollet ole tuossa välissä edes rautaa syönyt... Mutta ehkä tosiaan nyt kannattaa aloittaa ennen synnytystä kuitenkin.

Onhan 30 aika paljon! Luin että jo 10 voi aiheuttaa huonovointisuutta ja väsymystä.
Joka tapauksessa olo on niin hirveä että jos se ei rupea tästä tasaantumaan niin olen pian osastolla...

Alkuperäinen kirjoittaja Tinii harmaana:
Onhan 30 aika paljon! Luin että jo 10 voi aiheuttaa huonovointisuutta ja väsymystä.
Joka tapauksessa olo on niin hirveä että jos se ei rupea tästä tasaantumaan niin olen pian osastolla...

No on, mutta ei TUOSSA AJASSA. Syö sitä rautaa, se siihen auttaa.

Siis eikö sulle mitattu hb:tä lainkaan tuossa välissä :o

Joillakin imeytyy paremmin kasviksista saatava rauta kuin hemirauta. Itse en edes pysty syömään mitään Retaferia tai Obsidania. Oksu lentää ja samaten tulee hirveä ripuli.

Kasviksista tietenkin pinaatti ja persilja sisältää paljon rautaa ja sitten on hyvä valmiste Floradix millä saa hb:n hyvin ylös ja maha ei mene ummelle tai sekaisin.

Yhteistyössä