Raskaus ja imetys yhtäaikaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hämmennys"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hämmennys"

Vieras
Onko huono asia jos imettää ja on raskaana? Meille tulee lapsille ikäeroa vuosi ja 7 kuukautta, eli esikoinen on nyt reilu 11 kuukautta, ja olen noin 9 viikolla raskaana. Itse en osannut ajatella että imetys olisi jotenkin huono asia, ja olen imettänyt samalla tavalla kuin ennenkin, vaikka olenkinn raskaana.

Neuvolan täti oli kuitenkin asiasta kauhuissaan ja suositteli lopettamaan. Miksi?? Perusteli että se olisi mulle niin raskasta, vaikka sanoin että ei kyllä ole tuntunut raskaalta. Olin ajatellut että voisin ainakin kesään asti imettää. Onko se siis outoa jos imetän ja olen raskaana?

Kaipa siinä on se että imetys lisää supisteluja,ainakin jos kovin pitkälle odotusta imettää?ja toki rasittaa elimistöä...?itekin oon jatkanu imetystä muutaman kerran raskaanaollessa,muuten osa mun lapsista ei olis saanu rintamaitoa kuin n.3kk,eli meillä lapset pienellä ikäerolla....

Ei ole outoa. Minun neuvolassa olivat hyvillään kun kuulivat että imetän yli vuotiasta vaikka olen raskaana. Nykyään suositusten mukaan saa imettää raskaana kunnes lääkäri toisin käskee. Itse saatan imettää jopa niin kauan että imetän esikoista ja toista samaan aikaan. Ikäeroa tulee 1v 10kk ja haaveena olisi imettää 2-vuotiaaksi.

Jotkut ihmiset kuvittelevat imetyksen kovin raskaaksi. Itselleni se on lepoa istua sohvalla imettämässä.

No ainakaan vielä ei ole supisteluja tuntunut. Ymmärrän toki että joillekin voi olla raskasta imettää samalla jos on paljon pahoinvointia ja väsymystä. Itsellä on vointi ollut hyvä, niin vähän ihmetytti se neuvolantädin ehdottomuus, että kyllä nyt on imetys lopettettava, kun se on mulle niin raskasta. Onkohan yleisesti neuvoloissa se kanta että pitäisi lopettaa imetys, jos on raskaana?

No ainakaan vielä ei ole supisteluja tuntunut. Ymmärrän toki että joillekin voi olla raskasta imettää samalla jos on paljon pahoinvointia ja väsymystä. Itsellä on vointi ollut hyvä, niin vähän ihmetytti se neuvolantädin ehdottomuus, että kyllä nyt on imetys lopettettava, kun se on mulle niin raskasta. Onkohan yleisesti neuvoloissa se kanta että pitäisi lopettaa imetys, jos on raskaana?

Neuvoloiden imetysvastaisuus on onneksi katoava luonnonvara :D Luultavasti sinunkin neuvolatätisi on vanhempi henkilö? Ei sillä, niin on minunkin mutta tiedot ja järki ovat kuitenkin ajantasalla. Neuvolantätisi toimi kyllä väärin, sinuna suhtautuisin varauksella hänen muihinkin neuvoihinsa. Ei hän saisi neuvoa omien mielipiteidensä pohjalta jos et mielipidettä kysy.

Ei ole outoa. Minun neuvolassa olivat hyvillään kun kuulivat että imetän yli vuotiasta vaikka olen raskaana. Nykyään suositusten mukaan saa imettää raskaana kunnes lääkäri toisin käskee. Itse saatan imettää jopa niin kauan että imetän esikoista ja toista samaan aikaan. Ikäeroa tulee 1v 10kk ja haaveena olisi imettää 2-vuotiaaksi.

Jotkut ihmiset kuvittelevat imetyksen kovin raskaaksi. Itselleni se on lepoa istua sohvalla imettämässä.

Itse suosin imettämistä mutta omasta mielestäni se rintamaito on tärkeintä sille pienelle vauvalle. Tarkoitan tällä niitä ensimmäisiä kuukausia syntymän jälkeen jolloin maidon koostmus on ihan erilainen niin silloin mielestäni isomi lapsi vie vauvalle tärkeän maidon. Eli itse lopettaisin imettämisen kun toinen syntyy.

Ei imettämisestä raskaana ollessa ole mitään haittaa, pitää vaan kiinnittää huomiota siihen että saa tarpeeksi vitamiineja ja energiaa ruoasta. Itse olen imettänyt kaksi kertaa raskaana ollessa. Esikoinen lopetti imemisen, kun ensimmäinen kolmannes raskaudesta tuli täyteen. Toista lasta imetin jonnekin raskauden 24 viikolle asti ja olisin jatkanut pidempäänkin, mutta 1,5 -vuotias päätti itse, että ei enää kiitos.

Tietenkin jos sattuu niin että tulee supistuksia tai muuta sellaista, niin sitten kannattaa imettämistä harkita. Neuvoloissa on melko erilaisia käsityksiä/mielipiteitä asiasta, mutta ehkä kannattaa kuunnella itseään ja lastaan ensisijaisesti.

[QUOTE="hämmennys";28284201]Onko huono asia jos imettää ja on raskaana? Meille tulee lapsille ikäeroa vuosi ja 7 kuukautta, eli esikoinen on nyt reilu 11 kuukautta, ja olen noin 9 viikolla raskaana. Itse en osannut ajatella että imetys olisi jotenkin huono asia, ja olen imettänyt samalla tavalla kuin ennenkin, vaikka olenkinn raskaana.

Neuvolan täti oli kuitenkin asiasta kauhuissaan ja suositteli lopettamaan. Miksi?? Perusteli että se olisi mulle niin raskasta, vaikka sanoin että ei kyllä ole tuntunut raskaalta. Olin ajatellut että voisin ainakin kesään asti imettää. Onko se siis outoa jos imetän ja olen raskaana?[/QUOTE]

Minä raskauduin uudelleen esikoisen ollessa 6kk ja imetin häntä 13kk asti. Pidin siis taukoa imetyksestä 2kk ennen toisen lapsen syntymää ja sitten jatkettiin hänen kanssaan. Äitiysneuvolassa suhtauduttiin ihan ok, kun ei ollut mitään ongelmia, supistuksia tms. Esikoisen neuvolavierailuilla aiheesta puhutttiin enemmän (eri neuvolatäti) ja sieltä alkoi 1v:n lähestyessä tulla pientä painostusta imetyksen lopettamiseen, mutta en niistä niin välittänyt. Olin jo ennalta päättänyt, että kahta en imetä samaan aikaan.

Itse ainakin jaksoin ihan hyvin, enkä kokenut asiaa mitenkään oudoksi. Kavereita asia kyllä ihmetytti tai lähinnä se, että tuleeko mulla maitoa niin kauan. He kun lopettivat siinä 1kk jälkeen ja vaihtoivat pulloon. Mutta ihmiset ovat erilaisia, toisilla imetys on muutenkin voimia vievää ja toisilla raskausaika on raskasta. Itselläni molemmat on sujuneet hyvin ja helposti ja ilman suurempia ongelmia.

Muista se, että sinä olet se, joka jää vähimmälle viitamiinien ja muiden kanssa, jos puutosta on. Sikiö ottaa mitä tarvitsee ja äidinmaitoon menee mitä menee, mutta jos jostain on vajausta, niiin swe olet sinä joka jäät ilman.

• Tykkää
Reactions: Madicken04
Itse olen imettänyt kahteen otteeseen raskaana ollessani. Esikoista 10kk ikään jolloin seuraava raskaus oli noin puolessa välissä ja kolmosta 1v9kk ikään, lopetin 3kk ennen nelosen syntymää.

Oman neuvolan mukaan tuossa ei ole mitään ongelmaa, riskiraskaudet joissa on oikea keskenmenonpelko (silloin myös seksi on kielletty) ovat sitten asia erikseen. Haittaa tuosta ei ole kummallekaan vauvalle, ainoa joka tilanteesta voi kärsiä on äiti itse ja siksi kannattaa huomioida se oma ravinnonsaanti ja yleisvointi.

Siskoni neuvola kielsi heti tältä n.9-10kk ikäisen vauvan imetyksen kun uusi raskaus alkoi. Neuvolan mukaan imetys vie ravintoa kasvavalta sikiöltä. :D Sisko sitten kertoi neuvolalle lopettaneensa imetyksen mutta oikeasti jatkoi sitä sinne vuoden ikään niin ettei tarvinut korvikkeita ottaa käyttöön.

voit ihan huoletta imettää! :)
neuvolassa on enimmäkseen terkkareita töissä, ja heillä ei ole imetyskoulutus aina ihan viimeisintä huutoa (tämän korjaamiseksi tehdään koko ajan töitä, että hekin käyvät imetysohjaajakoulutuksen).
imetys on sallittua myös raskausaikana, jos kaikki on ok. imetys raskausaikana on kiellettyä silloin, jos yhdynnätkin kielletään (eli on POIKKEAVAA supistelua, vuotoja jne).
onnea odotukseen!

niin ja minä itsekin imetän sisaruksia yhtäaikaa. kuopus kun syntyi, niin esikoinen sai imeä aina siitä rinnasta, josta vauva oli viimeksi imenyt. näin vauvan ravitsemus ei vaarannu. :)

[QUOTE="kätilö";28284640]niin ja minä itsekin imetän sisaruksia yhtäaikaa. kuopus kun syntyi, niin esikoinen sai imeä aina siitä rinnasta, josta vauva oli viimeksi imenyt. näin vauvan ravitsemus ei vaarannu. :)[/QUOTE]

Ja mitä hyötyä esikoiselle on tuollaisesta, kun ei saa edes vatsaa täyteen? Ketä se palvelee?

Mun mielestä tuo lähinnä yököttää; esikoista pidetään yhtä vauvana kuin uutta tulokasta ilmeisesti jonkun syyllisyyden takia. Antakaa lasten kasvaa älkääkä roikkuko vauvaunelmissanne.

[QUOTE="vieras";28284959]Ja mitä hyötyä esikoiselle on tuollaisesta, kun ei saa edes vatsaa täyteen? Ketä se palvelee?

Mun mielestä tuo lähinnä yököttää; esikoista pidetään yhtä vauvana kuin uutta tulokasta ilmeisesti jonkun syyllisyyden takia. Antakaa lasten kasvaa älkääkä roikkuko vauvaunelmissanne.[/QUOTE]

yli vuoden ikäinen ei täytä vatsaansa rinnalla, vaan saa siinä muita ravitsemuksellisia hyötyjä. ja läheisyyttä. ja rinta ei ole tyhjä vauvan syötyä. ei voi taas kuin nauraa, kun lukee sunkin kommentin.

[QUOTE="vieras";28284959]Ja mitä hyötyä esikoiselle on tuollaisesta, kun ei saa edes vatsaa täyteen? Ketä se palvelee?

Mun mielestä tuo lähinnä yököttää; esikoista pidetään yhtä vauvana kuin uutta tulokasta ilmeisesti jonkun syyllisyyden takia. Antakaa lasten kasvaa älkääkä roikkuko vauvaunelmissanne.[/QUOTE]

a) Esikoinenkin saa yhä rintamaitoa josta ei ole kuin hyötyä
b) Vähentää sisarkateutta ja auttaa esikoistakin suhtautumaan vauvaan ja siihen että uusi tulokas vie äidin aikaa

Imetys raskauden aikana
^tuolla hyvää tietoa imetyksestä raskausaikana

Minulla neuvolassa on puolestani päätetty että imetys uuvutti minua raskausaikana, ja samaten nyt toisen taaperoimetys oli kirjattu kerran päivässä tapahtuvaksi eikä siellä th eikä lääkärikään tykännyt kun oikaisin heidän kirjauksiaan oikeaan suuntaan.

[QUOTE="kätilö";28284974]yli vuoden ikäinen ei täytä vatsaansa rinnalla, vaan saa siinä muita ravitsemuksellisia hyötyjä. ja läheisyyttä. ja rinta ei ole tyhjä vauvan syötyä. ei voi taas kuin nauraa, kun lukee sunkin kommentin.[/QUOTE]

Mun mielestä taas on outoa, että läheisyyttä pitää antaa tissin kautta tuon ikäiselle. Meillä ei ole imetetty 10kk jälkeen ja ihan takuulla on saanut läheisyyttä meidän lapsi.

Eikä ne ravitsemukselliset hyödyt muutamasta maitotipasta enää tuossa iässä lapsen terveyteen kyllä vaikuta, selitä itelles vaan mitä haluat.

[QUOTE="vieras";28285114]Mun mielestä taas on outoa, että läheisyyttä pitää antaa tissin kautta tuon ikäiselle. Meillä ei ole imetetty 10kk jälkeen ja ihan takuulla on saanut läheisyyttä meidän lapsi.

Eikä ne ravitsemukselliset hyödyt muutamasta maitotipasta enää tuossa iässä lapsen terveyteen kyllä vaikuta, selitä itelles vaan mitä haluat.[/QUOTE]

Se on sama kuin antaisi lusikallisen ravintolisää, paitsi tietysti luonnollisessa muodossa. Eli maha ei tule täyteen mutta saa paljon hyödyllisiä ravintoaineita. Imetystä suositellaan jatkettavaksi 2 vuoden ikään asti. Ihmisen lajille tyypillinen imetysaika olisi 7 vuotta.

Jos sinä olet niin pervo että kehität outoja mielikuvia asiasta ja sen takia kiellät lapseltasi hänen luonnollisen ravintonsa, niin anna silti muiden yrittää rauhassa hoitaa lapsiaan niin hyvin kuin haluavat.

Rinnalla olo on meidän 1v 7kk ikäiselle aivan eri asia kuin vaikka halailu jota sitäkin harrastetaan. Rinnalle hän mm. voi jopa nukahtaa vielä vaikka muuten syliin nukahtaminen on toiveajattelua.

Se on sama kuin antaisi lusikallisen ravintolisää, paitsi tietysti luonnollisessa muodossa. Eli maha ei tule täyteen mutta saa paljon hyödyllisiä ravintoaineita. Imetystä suositellaan jatkettavaksi 2 vuoden ikään asti. Ihmisen lajille tyypillinen imetysaika olisi 7 vuotta.

Jos sinä olet niin pervo että kehität outoja mielikuvia asiasta ja sen takia kiellät lapseltasi hänen luonnollisen ravintonsa, niin anna silti muiden yrittää rauhassa hoitaa lapsiaan niin hyvin kuin haluavat.

Rinnalla olo on meidän 1v 7kk ikäiselle aivan eri asia kuin vaikka halailu jota sitäkin harrastetaan. Rinnalle hän mm. voi jopa nukahtaa vielä vaikka muuten syliin nukahtaminen on toiveajattelua.

Maailmanlaajuisesti suositellaan jatkettavaksi, mitään perustetta tuolle ei länsimaissa ole katsos kun täällä on muutakin ravintoa tarjolla.

Ja sanotko, että korvikevauvat ei sitten ikinä saa sitä samaa läheisyyttä kuin rintamaidolla elävät? Että jäävät sitten jostain paitsi? Onpahan melkoinen väite!

Luonnollista on antaa lapsen kasvaa ja lopettaa vauvailut sopivassa iässä. Luonnotonta on riippua vauvaiässä vaikka lapsi on jo taapero.

[QUOTE="vieras";28285195]Maailmanlaajuisesti suositellaan jatkettavaksi, mitään perustetta tuolle ei länsimaissa ole katsos kun täällä on muutakin ravintoa tarjolla.

Ja sanotko, että korvikevauvat ei sitten ikinä saa sitä samaa läheisyyttä kuin rintamaidolla elävät? Että jäävät sitten jostain paitsi? Onpahan melkoinen väite!

Luonnollista on antaa lapsen kasvaa ja lopettaa vauvailut sopivassa iässä. Luonnotonta on riippua vauvaiässä vaikka lapsi on jo taapero.[/QUOTE]

Se vasta naurettavaa on, että jos saa valita antaako taaperolle äidinmaitoa vai käsiteltyä lehmänmaitoa josta joutuu vielä maksamaankin, niin että joku valitsee sen lehmänmaidon. Ja kun äidinmaito todellakin on terveellisempää lapselle kuin lehmänmaito.

Meillä lapsi ei ole koskaan nukahtanut pullolle, mutta rinnalle usein. Jotain eroa niissä siis täytyy olla. Ja voin itsekin kuvitella että se on erilaista saada se maito suoraan äidistä.

Menet metsään siinäkin, että rintamaito olisi jotain "vauvailua". Onhan äidinmaito tärkeämpää mitä pienempi lapsi on, mutta kyllä äidinmaito on ihan yhtä hyvin taaperon kuin vauvankin ravintoa.

Hassua että käytät omasta tyylistäsi sanaa "luonnollinen", etkö itse huomaa ristiriitaa?

Se vasta naurettavaa on, että jos saa valita antaako taaperolle äidinmaitoa vai käsiteltyä lehmänmaitoa josta joutuu vielä maksamaankin, niin että joku valitsee sen lehmänmaidon. Ja kun äidinmaito todellakin on terveellisempää lapselle kuin lehmänmaito.

Meillä lapsi ei ole koskaan nukahtanut pullolle, mutta rinnalle usein. Jotain eroa niissä siis täytyy olla. Ja voin itsekin kuvitella että se on erilaista saada se maito suoraan äidistä.

Menet metsään siinäkin, että rintamaito olisi jotain "vauvailua". Onhan äidinmaito tärkeämpää mitä pienempi lapsi on, mutta kyllä äidinmaito on ihan yhtä hyvin taaperon kuin vauvankin ravintoa.

Hassua että käytät omasta tyylistäsi sanaa "luonnollinen", etkö itse huomaa ristiriitaa?

Aloittajan tekstin mukaan tuo lapsi ei saa kyllä kaikkea tarvitsemaansa maitoa rinnalta, joten antaa kuitenkin lehmänmaitoa lisäksi (?). Eli mitä järkeä on koko imetyksessä, kyselen edelleen? Eiköhän ne imetyksen hyödyt ole tuohon ikään mennessä jo saatu.

Ja lapsi nukahtaa kyllä turvalliseen syliinkin ilman sitä tissiä, vai onko susta järkeä että opetetaan ylipäänsä nukahtamaan pelkästään rinnalle? Aika hyvä keino heivata iskä iltapuuhista pois...

[QUOTE="vieras";28285195]Maailmanlaajuisesti suositellaan jatkettavaksi, mitään perustetta tuolle ei länsimaissa ole katsos kun täällä on muutakin ravintoa tarjolla.

Luonnollista on antaa lapsen kasvaa ja lopettaa vauvailut sopivassa iässä. Luonnotonta on riippua vauvaiässä vaikka lapsi on jo taapero.[/QUOTE]

Aiheen sivusta tuli mieleen, näissä maissamme missä on hyvin ja monipuolista ravintoa saatavilla kaikille niin kuinkahan suuri osa 2v lapsista syö noiden ihanteiden mukaan? Okei, tähän tietysti vastataan että kaikissa perheissä missä imetys lopetetaan "ajoissa" lapset syövät terveellisesti ja monipuolisesti, toisin kun niissä tuttavaperheissä missä imetettävä 2v elää pelkästään mäkin ruualla, sipseillä jäätelöllä ja valmispizzoilla. Ihan yleisesti vaan mietin kohtaako näissä taaperoiden ravintojutuissa se tarjonta ja sen hyödyntäminen kuinkakin hyvin.

Muuten mitä tulee tuohon läheisyyteen niin koen kyllä että imettäessä siinä on jotain erilaista kuin pullosta ruokkiessa tai muussa sylittelyssä ja hellimisessä. Ja ei, se että lasta imetetään ei myöskään tarkoita että tuo imetys olisi ainut tapa antaa lapselle aikaa ja läheisyyttä. Ei vaikka imettämättömät äidit kuinka sylittelevät ja hellivät vauvojaan jatkuvasti samalla kun se naapurin imetettävä puolivuotias istuu sitterissä kaiken hereilläoloaikansa mikä syömiseltä jää.

Itse en näe imettämistä pelkästään vauvan vaan myös taaperon "juttuna". Jos se siis onnistuu ja sitä halutaan jatkaa. Ei kenenkään ole pakko imettää ollenkaan jos ei halua. Jotain tuolloin jää väliin mutta so, kuka loppupelissä saa aina ihan kaikki positiiviset asiat mitä lapsuuteen voi kuulua? Mitään haittaa en lapselle näe siinä että häntä imetetään vielä taaperoiässä.

[QUOTE="vieras";28285278]Aloittajan tekstin mukaan tuo lapsi ei saa kyllä kaikkea tarvitsemaansa maitoa rinnalta, joten antaa kuitenkin lehmänmaitoa lisäksi (?). Eli mitä järkeä on koko imetyksessä, kyselen edelleen? Eiköhän ne imetyksen hyödyt ole tuohon ikään mennessä jo saatu.

Ja lapsi nukahtaa kyllä turvalliseen syliinkin ilman sitä tissiä, vai onko susta järkeä että opetetaan ylipäänsä nukahtamaan pelkästään rinnalle? Aika hyvä keino heivata iskä iltapuuhista pois...[/QUOTE]

Erikoinen logiikka. Sinusta on siis sama asia saako lapsi vaikka 70 % lehmänmaitoa ja 30 % äidinmaitoa kuin että saisi 100 % lehmänmaitoa? Silloin on varmaan sama sekin, saako lapsi einesruokia 70 % ja kotiruokaa 30 % vai 100 % einesruokia?

Onko siinä olemassa joku tarkkakin ikäraja jolloin ihmiselle ei enää ole hyötyä terveellisemmästä ruokavaliosta? Ilmeisesti se on tuo käyttämäsi 10 kk?

Lapsi ei yleensä nukahda enää rinnalle koska on jo niin iso, vauvana tietysti nukahti useinkin. Mutta vauvanakaan ei nukahtanut pullolle. Nykyään hän nukahtaa rinnalle vain jos on väsynyt, mutta pullolle ei nukahda vaikka olisi kuinka väsynyt. Meillä muuten isä laittaa aina lapsen nukkumaan, siitä ei sinun tarvitse olla huolissasi.

[QUOTE="vieras";28285278]Aloittajan tekstin mukaan tuo lapsi ei saa kyllä kaikkea tarvitsemaansa maitoa rinnalta, joten antaa kuitenkin lehmänmaitoa lisäksi (?). Eli mitä järkeä on koko imetyksessä, kyselen edelleen? Eiköhän ne imetyksen hyödyt ole tuohon ikään mennessä jo saatu.

Ja lapsi nukahtaa kyllä turvalliseen syliinkin ilman sitä tissiä, vai onko susta järkeä että opetetaan ylipäänsä nukahtamaan pelkästään rinnalle? Aika hyvä keino heivata iskä iltapuuhista pois...[/QUOTE]

En ole ap mutta oma lapseni jota imetin 1v9kk alkoi saada lehmänmaitoa joskus 1v3kk tietämissä. Kuitenkaan en nähnyt mitään syytä lopettaa imettämistä tuolloin kun lapsi sitä kerta halusi jatkaa. Miksi näin olisi pitänyt tehdä? Ihan vain opettaakseen lapselle että kaikkea mitä haluaa ei voi saada vaikka se olisikin hänelle hyväksi? Tai siksi että joidenkin muiden äitien mielestä taaperoita ei enää kuulu imettää, joidenkin mielestä se on jopa sairasta?

Aikanaan sitten lopetin imetyksen, siinä vaiheessa kun näin sille olevan jo syytä. Ap:n tapauksessa jatkaisin myös imetystä niin pitkään kuin se tuntuu hyvältä.

Erikoinen logiikka. Sinusta on siis sama asia saako lapsi vaikka 70 % lehmänmaitoa ja 30 % äidinmaitoa kuin että saisi 100 % lehmänmaitoa? Silloin on varmaan sama sekin, saako lapsi einesruokia 70 % ja kotiruokaa 30 % vai 100 % einesruokia?

Onko siinä olemassa joku tarkkakin ikäraja jolloin ihmiselle ei enää ole hyötyä terveellisemmästä ruokavaliosta? Ilmeisesti se on tuo käyttämäsi 10 kk?

Lapsi ei yleensä nukahda enää rinnalle koska on jo niin iso, vauvana tietysti nukahti useinkin. Mutta vauvanakaan ei nukahtanut pullolle. Nykyään hän nukahtaa rinnalle vain jos on väsynyt, mutta pullolle ei nukahda vaikka olisi kuinka väsynyt. Meillä muuten isä laittaa aina lapsen nukkumaan, siitä ei sinun tarvitse olla huolissasi.

Vuoden iässähän saa jo juoda ihan lehmänmaitoa, se on mun mielestä ihan hyvä ikä lopettaa imetys. Ja hox, MUN MIELESTÄ. En ymmärrä, mitä sä mulle keuhkoat kun olen eri mieltä :)

Yhteistyössä