raskaus ja keskenmeno

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihme
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihme

Vieras
jos raskaus menisi kesken eli alkio on kuollut vaikka alussa, sanotaan, et vaikka rv 8. Niin mistä sen huomaa jos ei tule vuotoa? huomaako vasta ultrassa? Loppuuko raskausoireet vai voiko ne jatkua ihan normaalisti?

Hei! Minulla meni kesken juurikin viikolla 8, eli asia huomattiin kun menin
yksityiselle ultraan, eli en tuolloin ollut huomannut mitään ko.asiasta.Nyt
kun olen miettinyt tuota ennen olevaa aikaa, ehkä siellä oli joitakin merkkejä
tuosta keskenmenosta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla meni kesken muistaakseni viikolla 6 ja se selvisi vasta muistaakseni viikolla 12. Siis tosi pitkään turhaan luulin olevani raskaana.
juu sama täällä. mutta kyllä se lopulta sieltä ulos tulee. hyvä vaan etten huomannut aiemmin niin tuli spontaanisti ulos!

Alkuperäinen kirjoittaja Satku-:
tuosta keskenmenosta.

Olitko käynyt aikaisemmin jo ultrassa ennen tuota ultraa missä havaittiin km? Oliko sykettä havaittu?

Mulla ollut noita ns. keskenjäänneitä keskenmenoja 3, ei vuotoa eikä oikeastaan mitään mistä voisi päätellä että on mennyt kesken.
Yksi huomattu viikolla 15+ neuvolassa kun ei löytynyt sydänääniä ja aikalailla samoin taisi toinenkin mennä. Kolmannessa oli hiukan tuhrua ja ehkä vähän alavatsakipuilua, kävin omalla lääkärillä joka ei yllättäen löytänyt sydänääniä eikä sisätutkimuksessa kohtu astanut viikkoja. Tästä kävin vielä äitipolilla, tulos sama. Keskenmeno tapahtui sitten tuon päivän ilta kiitos noiden kahden sisätutkimuksen.

Mulla ei ole oikeastaan koskaan ollut mitään erityisen vahvoja raskausoireita niin on hankala sanoa häviskö oireet jossain vaiheessa. Ehkä tuossa viimeisimmässä raskaudessa tajusin jälkeen päin sen että kahvi ei esim. enään ollutkaan niin pahaa.

Mulla ollut noita ns. keskenjäänneitä keskenmenoja 3, ei vuotoa eikä oikeastaan mitään mistä voisi päätellä että on mennyt kesken.
Yksi huomattu viikolla 15+ neuvolassa kun ei löytynyt sydänääniä ja aikalailla samoin taisi toinenkin mennä. Kolmannessa oli hiukan tuhrua ja ehkä vähän alavatsakipuilua, kävin omalla lääkärillä joka ei yllättäen löytänyt sydänääniä eikä sisätutkimuksessa kohtu astanut viikkoja. Tästä kävin vielä äitipolilla, tulos sama. Keskenmeno tapahtui sitten tuon päivän ilta kiitos noiden kahden sisätutkimuksen.

Mulla ei ole oikeastaan koskaan ollut mitään erityisen vahvoja raskausoireita niin on hankala sanoa häviskö oireet jossain vaiheessa. Ehkä tuossa viimeisimmässä raskaudessa tajusin jälkeen päin sen että kahvi ei esim. enään ollutkaan niin pahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:
Mä en huomannut mistään, karu totuus paljastui vasta np-ultrassa. :'(
Mulla ei ollut kipua, ei vuotoa ei mitään oireita.

Saitko tietoa, että missä vaiheessa oli mennyt kesken. Oliko jo ihan alussa?

rv:lla 8+, kaikki raskausoireet jatkui viimeiseen asti. Kävin alkuraskauden ultrassa rv 6 + vahva syke löytyi, en osannut ajatella että menisi kesken.

Ei välttämättä mistään. Oma ensimmäinen raskaus oli mennyt kesken kai joskus rv10 paikkeilla, mutta sleivisi vasta rv12 ultrassa. mitään vuotoja, kipuja tms ei ollut. Pahoinvointi oli alkanut helpottaa vähän aiemmin, mutta sitäkin pidin noilla viikoilla ihan normaalina.

tuosta keskenmenosta.

Olitko käynyt aikaisemmin jo ultrassa ennen tuota ultraa missä havaittiin km? Oliko sykettä havaittu?

En ollut käynyt aiemmin, vaan menin yksityiselle, lähinnä sen takia että halusin tietää onko siellä yksi vai kaksi? eli silloin selvisi että siellä
oli sikiö, mutta ei kuulunut sydänääniä.

Sellaisen olen huomannut itsestäni, jo tuossa aiemmassa raskaudessa, että
kun olen tullut raskaaksi, mahani "mölinät " ovat loppuneet, eli siitä olen tiennyt
että olen raskaana, ja niin kävi nyttenkin, ja sit yksi ilta tuossa sohvalla maatessani,
huomasin että se " mölinä " oli tullut takaisin, ja mietin silloin että outoa, mutta en
silloin ajatellut tuota keskenmenon mahdollisuutta.

Ok, asiaa kyselin siksi kun olen rv 8 ja oireet on hieman vähentynyt. Aijemmin oli kova selkäkipu mikä nyt hävinnyt, pahaolo jatkuu ja väsymys. Syke on nähty viikko sitten ja alkio vastasi viikkoja.
Mietin toosiaan näitä oireitani, et voisiko olla, et ei elämää enään olekkaan kohdussa. Jotenki ei ole sellainen tunne että olisi raskaana, mut en muista onko ollut aikaisemmissakaan raskauksissa.

kun olen tullut raskaaksi, mahani "mölinät " ovat loppuneet, eli siitä olen tiennyt
että olen raskaana, ja niin kävi nyttenkin, ja sit yksi ilta tuossa sohvalla maatessani,
huomasin että se " mölinä " oli tullut takaisin, ja mietin silloin että outoa, mutta en

Tarkoitatko ihan mahanmurinoita? Ääk, mulla on tänään ollu ihan hirveetä mölinää mahassa. Niinku maha olisi löysällä.

Ok, asiaa kyselin siksi kun olen rv 8 ja oireet on hieman vähentynyt. Aijemmin oli kova selkäkipu mikä nyt hävinnyt, pahaolo jatkuu ja väsymys. Syke on nähty viikko sitten ja alkio vastasi viikkoja.
Mietin toosiaan näitä oireitani, et voisiko olla, et ei elämää enään olekkaan kohdussa. Jotenki ei ole sellainen tunne että olisi raskaana, mut en muista onko ollut aikaisemmissakaan raskauksissa.

Mutta jos väsymystä ja pahaaoloa, uskoisin että siellä on asiat ok!
Ja jos mieltä vaivaa, kannattaisiko sit käydä uudestaan ultrassa?
Hyviä vointeja teille :)

Tarkoitatko ihan mahanmurinoita? Ääk, mulla on tänään ollu ihan hirveetä mölinää mahassa. Niinku maha olisi löysällä.

Joo, siis tuo minun "mahan mölinä" siis ainaista, eli se loppunut kun olen raskaaksi tullut, ja sitä mietin sit yksi ilta kun se "mölinä" palasi, et kumma juttu. Sinun mahan löysyys siis eri asia.

kävin ultrassa 6+ ja 8+. Kaikki oli hyvin ja sikiö vastasi viikkoja. Sit 11+ tuli sellainen limatulpan näköinen klöntti ja menin lääkäriin, vaikka neuvolassa sanottiin, että voi olla ihan normaalia. Sikiö oli kuollut jo kaksi viikkoa aiemmin.