Kystat ja mahdollinen keskenmeno

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Jos joku viitsis pohtia tätä mun kanssa ;)

Kun eikös kystat yleensä estä menkkojen alkamisen, vai olenko ymmärtänyt väärin? Niin entä jos raskaus menisi kesken, mutta raskauden alkaessa olisi kehittynyt myös muutama kysta, niin alkaisiko vuoto ollenkaan? Toki keskeytynyt keskenmeno voi sattua kohdalle ilmankin kystia, mutta kunhan mietiskelen. Mulla viikkoja n. 8 ja raskausoireet on aika lailla hiipumassa.

Ei oo kysta mulla estäny millään tavalla kuukautisten tuloa. Eikä niiden mun tietääkseni pitäs ees estää, monestihan kuukautisten alkaessa se kystakin surkastuu.

Mulla ollut myös raskausaikana isojakin kystia ja lääkärit silloin sanoivat etteivät ne vaikuta mitenkään raskauden kulkuun. Toiselta puolelta oli jossain vaiheessa surkastunut pois jo raskauden aikana ja toisesta en osaa sanoa kun ei ole sen jälkeen ultrattu.

^ No ei nämä varmaan ihan normaaleja ole, kun lääkäri puhui hyperstimulaation mahdollisuudesta (?). Noh, turha tällä varmaan päätään vaivata. Ultrassahan se viimeistään sitten aikanaan selviää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
^ No ei nämä varmaan ihan normaaleja ole, kun lääkäri puhui hyperstimulaation mahdollisuudesta (?). Noh, turha tällä varmaan päätään vaivata. Ultrassahan se viimeistään sitten aikanaan selviää.

Siis liittyykö sulla ne lapsettomuushoitoihin? Kystat siis..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Clomifen-raskaus kyseessä. Eli kai ne lapsettomuushoitoihin lasketaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Clomifen-raskaus kyseessä. Eli kai ne lapsettomuushoitoihin lasketaan.

Okei, eli se selittääkin sen hyperstimulaatio-vaaran. No siis toi hyperihän on aika yleistä lapsettomuushoidoissa, missä munarakkulat imetään tyhjiin ja niihin kertyy nestettä. Ihan normaalisti sitä kuitenki voi tulla raskaaksi ja se raskaus jatkua :) Se raskaushormoni vaan pahentaa sitä hyperiä, mutta ei sen pitäs vaikuttaa raskauden jatkumiseen. Joillaki se hyperi voi jatkua koko ensimmäisen raskaus kolmanneksen ja vauva voi kuitenki hyvin. Eläpä heitä kirvestä vielä kaivoon.
Oireet voi kans tulla ja mennä, niin ne on menny mullakin ja kaiken pitäs olla ihan hyvin.

Ja se piti vielä sanoa, että kyllä ne sunki kystat on ihan normaaleja keltarauhaskystia, clomeilla kun on eka stimuloitu niitä rakkuloita ja siellä on kasvanu niitä sitten vähän enemmän niin se keltarauhanen joka siihen ilmestyy saattaa alkaa kasvamaan ja tehdä sen kystan. Ne yleensä kyllä häipyy itsestään ajan kanssa.