Raskaus ja kohdunsuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Voiko kohdunsuun tilanteesta kuinka hyvin arvioida synnytystä vai voiko ollenkaan?

Toki jos on 5cm-> auki niin synnytys on todella lähellä, mutta tarkoitan nyt semmosia pienempiä muutoksia esin että kohdunsuu pehmeä ja lyhentynyt ja auki ihan pikkusen.

Aika heikosti noin yleensä ottaen. Tässä raskaudessa rv 22 kaula lyhentynyt ja suu parille sormelle auki. Vielä ollaan rv 37 yhdessä kasassa.
Ensimmäisessä raskaudessa olin 36+4 4 cm auki ja vauva alhaalla kiinnittyneenä, mutta syntyi 39+1
Eli ei ollut synnytys kyllä todella lähellä.

Mulla oli kuopuksesta viimesellä lääkärikäynnillä rv 36+1 kohdunkaula lyhentynyt 1cm:in ja pehmennyt ja lääkäri veikkasi lapsen syntyvän ihan lähiaikoina viikon-kahden sisällä....
Tyttö syntyi sitten rv 40+2, että ei kai siitä tarkalleen voi päätellä vielä mitään jos pieniä muutoksia vasta tapahtunut. :xmas:

Millä viikolla olet??

Viikkoja on vasta jo 37+4, joten ei vielä mitään kiirusta vauvalla ole, mutta mielenkiinnolla kyselen.
Sitä ajatelin vähän itsekin että ei nuo tiedot vielä mitään sano.

Mulla esikoisesta rv36 kohdunsuu oli auki ja poika syntyi rv41+ (lääkäri itse veikkasi rv36, että syntyy lähiaikoina ). Kuopuksesta kohdunsuu oli pehmentynyt rv30 ja vauva laskeutunut. Poika syntyi rv39+.

Toisilla kohdunsuu on melkein koko raskauden auki ja silti mennään yliaikaisiksi. Eipä siitä mitään voi ennustaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pömppiäisen äiti:
Mulla oli maanantaina kohdun ulkosuu sormelle auki ja kohdunkaula hieman pehmentynyt mutta ei lyhentynyt. Lääkäri veikkaili, että ei tässä vielä hötkyilyyn ole aihetta. :) Viikkoja 36+

:xmas:
Huii! Tässähän alkaa jo jännittää teidän puolesta. =)

Yhteistyössä