kurjaa huomata, että muutkin kärsivät masennuksesta, mutta kiva huomata, ettei ole yksin
itse ehdin syödä seronilia 20mg pv joitakin viikkoja, kun en tiennyt vielä olevani raskaana. psykiatrini mielestä ainakin ensimmäinen ja viimeinen kolmannes pitäisi olla ilman lääkkeitä, jos vain pystyy - ja nyt en tiedä pystynkö....
olo on välillä aivan kauhean epätoivoinen. sairastan myös ahdistuneisuus- ja paniikkihäiriötä, ja raskausoireet tuovat suuren ahdistuksen, paljon suuremman kuin pitkään aikaan

en tiedä pitäisikö lääkkeet aloittaa uudestaan? pelkään niin hirveästi sairastuvani taas pahasti, viimeisen vuoden aikana olen alkanut voimaan paljon paremmin ja nyt tuntuu tulevan takapakkia, tai ainakin pelkään sitä!

ja synnytyksen tuoma väsymys pelottaa hirveästi, en halua sairastua enää pahasti masennukseen, en tiedä miten jaksan enää sieltä nousta, kun niin monta kertaa on jo pohjalla käyty...
minulla jatkuu terapia koko ajan, mutta nyt raskauden aikana en ole tuntenut saavani siitä apua. hormonit varmasti vaikuttavat asiaan, joo, mutta miten suuri on hormonien osuus olotilaan? entäs jos hormonit syöksevät minut taas syvälle pimeyteen?
kaikki käskevät vain nauttimaan raskaudesta jne jne mutta en pysty kun pelkään niin paljon... mielialat vaihtelevat koko ajan laidasta laitaan - ei vielä ainakaan ole jatkuvaa masennusta, mutta tuleeko sitä? ennen raskautta pystyin jo käsittelemään näitä pelkoja, ja hieman hallitsemaan niitä, mutta nyt tuntuu, että olen täysin pelkojeni vietävänä.
mikä tässä nyt sitten on lääkkeiden lopettamisesta kiinni? ja mikä hormoneista?
anteeksi, tuli vähän sekavaa avautumista. toivottavasti sinuakin helpottaa tietää, ettet ole ainoa

Ehkä voisimme tukea toinen toistamme? itsellä nyt rv 10+1 (laskurien mukaan)