raskaus ja nicorette

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkuinen pirpana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pikkuinen pirpana

Vieras
Olen 2 viikkoo sit lopettanu tupruttelun ja otan silloin tällöin nicorette tabletin,
noin 3-4 tablettia päiväs.
Nyt mua mietityttää et kuinkas toi nicorette vaikuttaa sikiöön?
En ole kyllä vielä testannu et olenko raskaana mutta tänään ajattelin jos hakisin testin.

Onko kellään kokemusta tai tietoa miten vaikuttaa?
Kun ite ajattelen ni eikö se tupruttelu olis vaarallisempaa ku noi tabut..

Parempi on käyttää nicorette-tuotteita, kun polttaa. Onnea siis sulle, oot pystynyt jo lopettamaan! Kaikki ei siihen pysty. Ennaltaehkäsy kaikessa on hankalaa, ennen ku testi näyttää kahta viivaa :)

Mutta kuitenkin ois aina parempi jos pystyisit pikkuhijaa lopettamaan myös tuon nicoreten koska onhan siinäkin nikotiinia! Siis sitten kun toivottavasti pian plussaat! =O) Tiedän kyllä et ei se ihan helppoa ole, mutta kyllä sä siihen pystyt kun plussaat. Itse poltin 10 vuotta ja nyt olen ollut tän raskauden ajan ilman, nyt rv 37+6! =o)

Mieluummin vedät sitten vaikka Nicorettea koko raskauden ajan ellet ihan kokonaan pysty lopettamaan. Jää siinäkin tosi monta haitallista ainetta ja ennen kaikkea häkä pois lapselta. Mutta tsemppiä jatkoon ja lopettamiseen!

Mä oon poltellu 22v ja ei oikeen helppoo oo,
töissä ei oo vaikeeta, ehkä 1-2 tabua mut sit ku pääsee kotiin ni on kyllä vähä vaikiaa.
Mut sit ku tulee varmuus et olen raskaana ni sit kyll lopetan kaikki paheet :)

Pääasia, että pystyis olee ilman tupakkia, nythän olemme saaneet lukea paljon haittavaikutuksista, jotka eivät välttämättä näy heti vauvaiässä vaan jatkuvat läpi lapsen kehityksen. Sen lisäksi kuulemma esim. imettävän äidin maito maistuu tupakan myötä pahalle.

Semmonen noista nicorettevalmisteista, että en tiedä miten imeytyvät verenkiertoon, mutta huomaattehan, että ainoa suositeltava raskauden aikana on PURKKA!

Tsemppiä lopetukseen, kyllä siihen pystyy *sanoo hän, joka jätti askin päivässä pois*

Yhteistyössä