Raskaus ja painonnousuasiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kuinka paljon painoa teille on tullut yhteensä raskauden aikana? Mikä oli lähtöpainonne, pituutenne ja paljonko painoitte raskauden loppupuolella? Kenelläkään muistikuvia, paljonko painoi ~30. raskausviikon tienoilla?

itselläni 3 raskaus ja nyt viikkoja 24. Ekassa raskaudessa (olin normaalipainoinen ) painoa tuli n. vajaa 10 kg, toisessa (olin lievästi ylipainoinen ) n. 12kg ja nyt paino on laskenut 2 kg lähtöpainosta (olen runsaasti ylipainoinen ), joten tavoite onkin, että max. 5 kg koko raskauden aikana tulisi painoa. Siihen pyrin.

Hoikemmille tulee yleensä enemmän, ja lihavemmille vähemmän. Hoikkien elimistö yrittää yleensä kerätä automaattisesti enemmän imetysvarastoa, ja sitä painoa yleensä vaan tulee, vaikka yrittäisi varoa.

1.raskaudessa tuli 18kg. Lähtöpaino oli 54kg ja synnärillä painoin 72kg.

2.raskaudessa tuli 14kg.Lähtöpaino 53kg ja synnytyksen aikoihin 67kg. Rv 30+5 paino oli 64,3kg eli lopussa ei tullut enää niin paljon painoa kun alussa.

[QUOTE="Vieras";22878843]1.raskaudessa tuli 18kg. Lähtöpaino oli 54kg ja synnärillä painoin 72kg.

2.raskaudessa tuli 14kg.Lähtöpaino 53kg ja synnytyksen aikoihin 67kg. Rv 30+5 paino oli 64,3kg eli lopussa ei tullut enää niin paljon painoa kun alussa.[/QUOTE]

Niin ja pituus 162cm. Ekassa raskaudessa kilot lähtivät hitaasti pois mutta nyt toisessa synnytyksestä reilut 2kk ja paino on jo alle lähtöpainon.

1:mäinen neuvolakäynti, pituus:175cm, paino 70kg.

Viimeinen neuvolakäynti, paino: 93,3kg

Rv31+0 paino: 87,2kg

Synnytyksestä 7kk, paino tällä hetkellä: 80kg.

Hieno homma.... : /

Esikoista odottaessani tuli painoa 10kg. Nyt toista odottaessa on jo tullut se 10kg painoa ja olen rv:llä 30. Lähtöpaino molemmissa raskauksissa suurinpiirtein sama, noin 65kg (BMI 23,5). Ensimmäistä odottaessani söin epäsäännöllisesti ja -terveellisesti, paljon makeaa&rasvaista, tätä toista odottaessani olen syönyt paljon terveellisemmin. Silti tuntuu paino nousevan.

171 ja 69 kg. Painoa tuli n. 6 kg. Viikolla 30 oli tullut vasta muutama kilo, eli eniten tuli silloin kun vauva kasvoi eniten :) Painoa alkoi tulemaan vasta viikon 20 jälkeen... Osittain pahan olon takia, mutta en myöskään ahminut hirveesti vaan söin terveellisesti. Muutamassa kuukaudessa painoin 61 johon olen jäänyt :)

Pituus 178cm. Lähtöpaino 76kg ja viimisen kerran neuvolassa punnittiin 90kg...10 kg painosta lähti ekan kuukauden aikana, sitten hiukan hitaammin niin että tilanne on nyt vuotta myöhemmin se että painan 78kg. Painoa tuli alussa reilusti, mutta loppua kohden ei juurikaan. Jos mulle toinen raskaus suodaan niin yritän olla hiukan kohtuullisempi syömisen suhteen, mutta mulla imetys ainakin tehokkaasti kulutti ja se kun pääsi taas normaalille reippaalle kävelylle.

mulla on nyt toi rv 30 ja huomenna neuvola, saa nähdä paljon on painoa tullut, liikaa varmaan kun on tullut tosiaankin herkuteltua... :/ veikkaisin 5-6kg lähtöpainoon. pituutta vain 150 niin ois kiva jos ihan hirveästi ei tulis ekstraa...

Yhteistyössä