Raskaus ja ruokavalio?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MintunKukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MintunKukka

Vieras
Mä olen nyt tässä raskaudessa ollu tosi tarkka mitä syön.
Sokeria en ole käyttäny juuri lainkaan.
Kaikki vehnää sisältävät olen jättäny pois.
Syön paljon salaatteja ja vihanneksia.
Juustoja syön ja käytän öljyä.
Olen lisännyt liikuntaa.
Vähentäny kahvia ja juon paljon teetä.
Pähkinöitä ja kananmunaa syön lähes päivittäin.
Perunaa en ollenkaan.
Lihaa,kalaa ja kanaa päivittäin.
Kevyt maito ja vettä juon.
Marjoja menee paljon ja rahkaa.
Hedelmiä vähemmän.

Olo on pysyny tosi loistavana. ja en ole kärsiny nyt kamalista verensokerinvaihteluista niinkuin ennen.

Mitä mieltä tälläisesta syömisestä.

niin minulla on ollu ennen ongelmana turvotus. Ja meillä olleet kaikki isoja vauvoja. Ja mä väitän et mä olen ne ositain itse suklaalla lihottanu.
Nyt ei ole ollenkaan edes suklaata tehny mieli ku olen täyttäny mahan ruualla. Ja jotenki teki toi et jätin sokerin pois ja vehnän et ei tule edes sellasta makeanhimoa. ja sitä turvotusta.

Tosi hyvältä ja fiksulta kuulostaa. Noi terveet omega 3 rasvahapot mitä sun ruokavaliossa on vaikuttavat jopa lapsesi hermoratoihin ja aivojen kehitykseen suotuisasti. Siitähän on vaikka kuinka paljon tutkimuksia.
Kannustit mua juuri parantamaan vielä ruokavaliotani.
vk4+

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tekisi hyvää jokaiselle

Kiitos. Etten mä ihan metsässä ole.
jos olen syöny pastaa tai riisiä niin se on ollu kokojyvää. Ja pikkuhiljaa lapsetki ja meiskin on alkanu tykkäämään niistä ja ottavat salaattia :)

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Söin raskaana, ennen raskautta ja ainiaan niin, että kaikkea kohtuudella ja oikein valmistettuna. Ruoka ei ole vihollinen!

Mä olen itsestä sen huomannu et jos otan piirakkaa otan toisenki ja kolmannenki. Et nyt on ainaki ollu parempi et kieltäydyn kokonaan. ja ihan hyvin olen pystyny. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde:
perunahan on terveellistä =)

Niin.Siinä on paljon nopeita hiilihytraatteja jotka nostaa nopeesti verensokeria ja laskee myös pian. Ja taas on kohta nälkä.
Mut kohtuudella käytettynä se on ihan ok. (mä en pidä perunasta)

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Kertoo luonteen vahvuudestakin tuollainen tilanteen haltuunotto on hyväksi itselleen ja vauvalle. Olet varmasti miehesi(Kin ) silmissä upea nainen:)

Kiitos.
Me oltiin täs yks ilta mökillä ja siellä pöydät notku herkkuja. Mut ei minulla tehny mieli...tavallisesti olisin vetäny kaikkea naamariin... söin vaan salaattia ja muutaman nakin.
Mies kotona tuumaski et miten sä pystyin olemaan. Oot kyllä lujamimmi.

Alkuperäinen kirjoittaja Vadelma:
Miten pidät itsesi kurissa? Mäkin aina yritän lopettaa sokerin ja vehnäjauhojen käytön, mutta retkahdan aina suklaaseen ja pastaan.

Mä tein ennen raskautta jo lujan päätöksen ja paistoin sit muutamana aamuna munakasta ja söin ruisleivän kans. Piti nälkää niin hyvin et innoistuin. Ja siittä se sit lähti.
Mut eihän tumma suklaa ole pahaksi. Ne on kaikki muu siinä suklaassa mitä lisätään. Osta sellaista suklaata missä on kaakaon osuus mahdollisimman suuri. Niin ei sitä edes voi syödä montaa :)
Ja pastaakin osta vaikka ruispastaa niin sekin on parempi ja on hyvää.

siis miten voit jättää vehnän kokonaan pois... vai eiks teillä tehä kastikkeita ollenkaan ruuan kanssa? ja peruna ei ole vihollinen vaan ystävä... =)

Tosi harvoin tehdään.
Lapset ei syö kastikkeita. Ja paljon teen perunamuusia heille niin ei välttämättä tarttekkaan kastiketta.
Kanasuikaleihin lisään ruokakermaa niin ei tartte suurustaa.

Tänään meillä oli päivällä uunilohta ja lapsille perunoita lisäksi. ja salaattia.
Illalla perunanlopuista paistoin heille pyttipannua ja jauhelihaa. Itse söin sit sitä jauhelihaa ja kasviksia.

Alkuperäinen kirjoittaja MintunKukka:
siis miten voit jättää vehnän kokonaan pois... vai eiks teillä tehä kastikkeita ollenkaan ruuan kanssa? ja peruna ei ole vihollinen vaan ystävä... =)

Tosi harvoin tehdään.
Lapset ei syö kastikkeita. Ja paljon teen perunamuusia heille niin ei välttämättä tarttekkaan kastiketta.

Tänään meillä oli päivällä uunilohta ja lapsille perunoita lisäksi. ja salaattia.
Illalla perunanlopuista paistoin heille pyttipannua ja jauhelihaa. Itse söin sit sitä jauhelihaa ja kasviksia.

no meillä ei menis perunamuussi alas ilman kastiketta, :x

mä syön kaurapuuroa aamuisin siis mikäli mitään psytyn syömään... kiitos pahoinvoinnin :x

voi harmi.tuo pahoinvointi on jotain kaameeta...mä en ole sitä onneksi koskaan kokenu kovin voimakkaana.

En tiedä mistä johtuu mut minun maha onko potkupallo jos syän aamulla puuron tai jotain sämpylää :o
Ihan ekaksi juon soppaa ku herään.

Alkuperäinen kirjoittaja MintunKukka:

Tosi harvoin tehdään.

no meillä ei menis perunamuussi alas ilman kastiketta, :x

ok. monta tapaa ko tekijääkin.

Yhteistyössä