raskaus ja tupakointi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

..

Vieras
AAAARGH::: Mulla on viikkoja vasta 5 ja olen nyt ollut sitten 3 päivää ilman tupakkaa. menee hermo joka asiasta... jos edes yhden tai edes vähän...
En ymmärrä alkuunkaan tupakointia raskauden aikana. Ensimmäisessä raskaudessa lopetin sen kuin seinään ilman mitään vaikeuksia mutta miksi se nyt tuntuu olevan niiiiiin hankalaa???? Olenko ihan hullu jos nyt raahaan itseni parvekkeelle .... prkle!

Kun jätät polttamatta niin oot lähempänä sitä hetkeä, kun on helpompaa olla. Jos meet polttamaan sen yhdenkin, niin voi olla, että väännät koko loppuraskauden kättä tosta asiasta ja säännöllisesti päädyt polttamaan yhden. Ja se morkkis ja syyllinen olo :/ Mä ite jätän tossa meidän terassilla hengailemiset vähemmälle, varsinkin iltasin, että pääsis vähän helpommalla..ja heti kun ajatus hiipii päähän, yritä sivuuttaa se parhaas mukaan ja siirry tekmeään muita juttuja. Esim tähän aikaan iltapesulle ja sänkyyn. Kyllä sä ton selätät!! :)

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Mulle taas neuvolatäti kertoi, että pienempi paha vauvalle on se, että poltat joskus muutaman,kuin että kiroilet stressaat ja olet pottuuntunut kokoajan...

Sä onnellisena uskoit ja nyt jaat ilosanomaasi täällä...?
Yök.

Mä en tajua tuollaisia neuvolantätejä. Haluaisin joskus tuollaisesta sanomisesta jotain todistetta.

Alkuperäinen kirjoittaja äh:
Olin idiootti ja olen edelleen. Molemmissa raskauksissa poltin ja jatkan vieläkin. Kivittäkää.

Ei mulla ole sua tarvetta kivittää, en vaan tajua. Mun tulee paha mieli, kun ajattelen sun lapsia. Miten sä olet voinut olla heille niin julma? Pienille, viattomille lapsille?

Mulle taas neuvolatäti kertoi, että pienempi paha vauvalle on se, että poltat joskus muutaman,kuin että kiroilet stressaat ja olet pottuuntunut kokoajan...

niin..tää on tätä taas..hyssytellään et ei se pari röökii oo paha, kuhan et vaan stressaa!! Aaaargh!! Ette kai te tupakoijat oikeesti usko tohon? Kyl sitä raskaana ollessa on paljon muutakin mikä ottaa päähän ja ihan fiksuja lapsia tulee, kun taas tupakoijien lapset..hmmmm

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Yök.

Mä en tajua tuollaisia neuvolantätejä. Haluaisin joskus tuollaisesta sanomisesta jotain todistetta.

Ensinnäkin ei ole ilosanoma toiseksi ei sattunut olemaan nauhuria mukana joten sorry saat unohtaa todisteesi...kolmanneksi tarkoitus ei ole vedellä henkosia koko raskautta posket lommollaan vaan ilmaisin mielipiteeni siitä miten se asia voi olla vaikea lopettaa....Yritys on kumminkin aika hyvä,sillä viikko sitten poltin askin päivässä....Nyt kun kuulin olevani raskaana, olen ollut ilman "!!!!!!! Eikö se jo vaadi tiettyä mielen lujuutta???

Täti sanoi että jos stressaat kokoajan tuollain niin ehkä olisi hyvä sitten polttaa se yksi. Mitä suurimmalla todennäköisyydellä oksennat tai saat pahan olon, sillä tupakointi ei ole hyvästä,mutta ei ole hyvä vauvallekkaan jos stressaat.

Alkuperäinen kirjoittaja äh:
Olin idiootti ja olen edelleen. Molemmissa raskauksissa poltin ja jatkan vieläkin. Kivittäkää.

Ei mulla ole sua tarvetta kivittää, en vaan tajua. Mun tulee paha mieli, kun ajattelen sun lapsia. Miten sä olet voinut olla heille niin julma? Pienille, viattomille lapsille?

En ole tuo sama, mutta mä poltin ekassa raskaudessa johonkin puoleen väliin asti. En mä osannut ajatella, miten rakas se lapsi on, enkä oikein "tajunnut" koko raskautta. Siksi pystyi olemaan niin itsekäs. Katumus ja syyllisyys oli suuri sitten myöhemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja .:

Yök.

Ensinnäkin ei ole ilosanoma toiseksi ei sattunut olemaan nauhuria mukana joten sorry saat unohtaa todisteesi...kolmanneksi tarkoitus ei ole vedellä henkosia koko raskautta posket lommollaan vaan ilmaisin mielipiteeni siitä miten se asia voi olla vaikea lopettaa....Yritys on kumminkin aika hyvä,sillä viikko sitten poltin askin päivässä....Nyt kun kuulin olevani raskaana, olen ollut ilman "!!!!!!! Eikö se jo vaadi tiettyä mielen lujuutta???

Täti sanoi että jos stressaat kokoajan tuollain niin ehkä olisi hyvä sitten polttaa se yksi. Mitä suurimmalla todennäköisyydellä oksennat tai saat pahan olon, sillä tupakointi ei ole hyvästä,mutta ei ole hyvä vauvallekkaan jos stressaat.

Ja lisäys vielä...mä en hetkeäkään tulisi toimeen niiden neuvolatätien kanssa jotka käskevät syömään pelkkää porkkanaa noin vertauskuvallisesti...ja tuomitsevat kaikesta. Joten mä annan pojot kyllä niille neuvolatädeille jotka ottavat työnsä tosissaan mutta ovat ja käyttäytyvät kuin normaalit ihmiset.

Alkuperäinen kirjoittaja äly hoi:

niin..tää on tätä taas..hyssytellään et ei se pari röökii oo paha, kuhan et vaan stressaa!! Aaaargh!! Ette kai te tupakoijat oikeesti usko tohon? Kyl sitä raskaana ollessa on paljon muutakin mikä ottaa päähän ja ihan fiksuja lapsia tulee, kun taas tupakoijien lapset..hmmmm

eikö oo jännä juttu että tähän tupakointiin joskus, vaikkakin kerran ei saa uskoa, mutta esim maksalaatikkoa ei saa syödä ettei vauvan aivoihin tule mitään ja a-vitamiinit ja raakaa kalaa ei missään nimessä eikä perkele sitä tai tätä..niihin uskotaan kuin hullu puuroon,koska neuvolantätihän sanoi niin...

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja äly hoi:

eikö oo jännä juttu että tähän tupakointiin joskus, vaikkakin kerran ei saa uskoa, mutta esim maksalaatikkoa ei saa syödä ettei vauvan aivoihin tule mitään ja a-vitamiinit ja raakaa kalaa ei missään nimessä eikä perkele sitä tai tätä..niihin uskotaan kuin hullu puuroon,koska neuvolantätihän sanoi niin...

Siinä vaiheessa kun joku lyö mulle kohtuullisen uutta ja puolueetonta tutkimustietoa eteen tästä asiasta olen valmis muuttamaan kantaani. Mutta siihen asti uskon vakaasti että tupakan sadat myrkylliset yhdisteet eivät ole sikiölle pienempi paha kuin stressi lopettamisesta.

Kertoo myös terkan ammattitaidottomuudesta jos puhuu paskaa vain sen takia ettei raskaana olevalle tulisi paha mieli. Ja toisaalta kertoo myös ihmisestä jotain jos uskottelee itselleen että tupakanpoltto on oikeastaan ihan ok, pääasia ettei stressaa. :headwall: Lapseni puolesta teen mitä tahansa paitsi olen polttamatta tupakkaa, vai?

mä poltin tuolla taktiikalla jonnekin viikoille 16..olin 3 päivää polttamatta, ostin askin ja polttelin siitä muutaman päivässä, loppuun, ja taas 3 päivää polttamatta. Sitten ajattelin etten osta enää, vaan poltan jonkun muun tupakkaa kun tekee miele se yksi polttaa. Harmi vaan kaveri polttaa punaista-mä vihreetä, joten kun muutamaan päivään ei oltu nähty, ja olin sen ajan ollut polttamatta niin yskin keuhkot pihalle siitä punaisesta..ja samalla mietin kokeeko vauva samanlaisen hapenpuutteen :( silloin lopetin..ja se 3-4 päivät on vaikeinta! sen jälkeen helpottaa kokoajan, ja nyt, rv 19 ei edes tupakka käy mielessä, kaveri saa polttaa rauhassa, ei tee mieli. Mulla ainakin meni tollatavalla nopeasti ohi. Eli älä missään nimessä osta kotiin askia josta voi ottaa.. jos nyt on tupakkaa, niin sama poltatko sen yhden nyt, ja lopetat kun ne olet polttanut, mutta älä tee sitä virhettä että ostat.
Ja toisekseen olet niin alkuvaiheessa että sikiöllä ja sinulla ei ole yhteistä verenkiertoa vielä..tsemppiä!!

Yhteistyössä