Raskaus ja uiminen (järvessä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vicy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vicy

Aktiivinen jäsen
11.06.2005
17 698
7
36
Seinäjoki
Kuinka kylmään veteen uskaltaa raskaana mennä uimaan? Onko joku jopa harrastanut avantouintia raskausaikana vai onko se kielletty? ja onko siinä muita haittoja kuin mahdollinen supistelu?
Tekisi niin hirveästi mieli uimaan ja itseäni ei kylmä vesi niin haittaa, mutta tätä raskautta vaan mietin...

Mun tekis myös mieli jo uimaan, mutta mahaa ei sais palelluttaa ja maha on muutenkin herkkä nyt kun iho on ohut. Miten pitkällä sun raskaus on? Mulla jo 30.viikolla, joten en uskalla vielä uida. Toivottavasti äkkiä lämpenee. :)

[QUOTE="odottaja";23918324]Mun tekis myös mieli jo uimaan, mutta mahaa ei sais palelluttaa ja maha on muutenkin herkkä nyt kun iho on ohut. Miten pitkällä sun raskaus on? Mulla jo 30.viikolla, joten en uskalla vielä uida. Toivottavasti äkkiä lämpenee. :)[/QUOTE]

rv 28... Tahdon jo pian uimaan!! Toivottavasti ensiviikon helteet lämmittää vettä tarpeeksi että uskaltaisi mennä...
Pitäis varmaan neuvolasta kysyä tuota uimisasiaa...

[QUOTE="odottaja";23918364]Mulla on ens viikolla neuvola, yritän muistaa kysyä ja kerron sitten. :) Sain just fiksattua uikkarinkin mahalle sopivaksi. :D[/QUOTE]

:) kysy, tuu sitten kertomaan mikä oli tuomio... Mä harkitsen bikinien ostoa (ja samalla kaikkien palstamammojen järkyttämistä) kun kohta ei enää mahdu uikkari päälle.. Pitäs vaan löytää vähän peittävämmät kuin ihan normaalit bikinit, jotkut muut kaksiosaiset...

En ole kyllä koskaan kuullut, että järvivedessä uimisen esteenä olisi kylmä vesi tai että maha voisi paleltua. Eiköhän se vauva kuitenkin ole ihan lämpimässä siellä sisällä. Sen sijaan veden bakteerit voivat olla haitallisia jos paikat ovat jo alkaneet aueta. Minulle lääkäri on suositellut järvessä uimisen välttämistä toistuvien virtsatietulehdusten vuoksi.

:) kysy, tuu sitten kertomaan mikä oli tuomio... Mä harkitsen bikinien ostoa (ja samalla kaikkien palstamammojen järkyttämistä) kun kohta ei enää mahdu uikkari päälle.. Pitäs vaan löytää vähän peittävämmät kuin ihan normaalit bikinit, jotkut muut kaksiosaiset...

Mulla oli sellainen mekkomallinen (helma tosi leveä) kokouikkari, mistä sitten leikkasin sen alla olevan kankaan pois, niin että siitä tuli 2-osainen. :) Yläosa peittää koko mahan. Bikinit olis ollut toinen vaihtoehto, mutta mun rinnat ei enää mahtunut niihin. :D

Ei kais se veden lämpötila mitään merkitse... Tuskin kylmiä tai viileitä suihkujakaan on kielletty. Tai talvea ja huonosti lämmitettyjä asuntoja.

[QUOTE="odottaja";23918423]Mulla oli sellainen mekkomallinen (helma tosi leveä) kokouikkari, mistä sitten leikkasin sen alla olevan kankaan pois, niin että siitä tuli 2-osainen. :) Yläosa peittää koko mahan. Bikinit olis ollut toinen vaihtoehto, mutta mun rinnat ei enää mahtunut niihin. :D[/QUOTE]

Mä aattelin etsiä juuri jonkut tuollaiset mekkomalliset tai sitten bikinit joissa on toppimainen yläosa...

Olin just uimahallissa, ihan perus bikineissä. Samalla varustuksella meinaan mennä rannallekin.

mie kanssa toisakesänä uin ihan koko kesän ja pitkälle syksyyn, silloin about puolivälissä raskautta. ei tullut mitään ongelmia. sama seuraavana kesänä kun imetin niin ei tullut mitään ongelmia

Yhteistyössä