Raskaus ja verenpaine

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pallomahaaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pallomahaaaa

Vieras
Normaalisti mulla noin 115/65 verenpaine ollut.
No nyt mulla on ollu muutaman päivän pää kipee ja sit toissapäivänä joskus noin 1,5h sen jälkeen kun olin herännyt, neuvolassa mittari näytti 138/80.
Eilen mittasin sukulaisen mittarilla kotona päivällä ja illalla pari kertaa, ja sit näytti joka kerta noin 130/90.
Nyt ku heräsin niin mittasin vielä kun makasin sängyssä, ennenku olin noussu ollenkaa ylös. Ja oli 110/72.

Niin että onko ihan normaali että tollee aamulla on noin matala maatessa, ja korkee illemmalla kun istun (ja olin istunu varmaan ainaki puoli tuntia, en ollu syöny mitään just ennen mittaamista enkä ollu harrastanu mitää liikuntaa päivälläkään)?
Tiiän kyllä että normaalistikki maatessa ja istuessa voi näyttää eriä mutta noin paljon?
niin ja nyt on 36. rv.

tuo on vielä kuitenki normaalin rajoissa toi paine, oishan ne neuvolassa antanu jotain ohjeita jos aihetta huoleen. Ilmeisesti sulla ei oo turvotusta tai proteiinia pissassa ? Paineet pitkään maattua ja makuuasennossa saattaa olla paljonki alemmat kuin normaalissa pystyasennossa, vaikka istuiski.

tuo on vielä kuitenki normaalin rajoissa toi paine, oishan ne neuvolassa antanu jotain ohjeita jos aihetta huoleen. Ilmeisesti sulla ei oo turvotusta tai proteiinia pissassa ? Paineet pitkään maattua ja makuuasennossa saattaa olla paljonki alemmat kuin normaalissa pystyasennossa, vaikka istuiski.

Joo mutta aloin miettii sitä vaan kun normaalisti mulla on paljon matalampi kuin eilen ja toissapäivänä... Sanoi vaan neuvolassa että "täähän on vielä ihan normaali" mutta ei kattonut kuitenkaan niitä mun edellisiä paineita, enkä tiiä muistiko se mitä ne olikaan ollut...
Proteiinia ei ollu mutta turvotusta sen verran että melkee 2kg tullu viikossa painoa....

Yhteistyössä