raskaus ja vieras koira

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niipsutin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niipsutin

Vieras
Tuttavallamme on hyvin suuri kokoinen sekarotuinen koira, jota ei ole koulutettu hyvin. Se haukkuu hulluna kovalla äänellä, hyppää päälle ja on ehkä vähän arka vieraiden ihmisten lähellä, mikä minusta tekee koirasta arvaamattoman. Olen lopettanut heillä kyläilyn enkä mielelläni tapaakaan, koska eivät ymmärrä että pelkään koiraa ja voi laittaa tätä esim toiseen tilaan tai kiinni. Nyt vielä enemmän arveluttaa kun olen raskaana, pelkään siis enemmän että mitä jos se vaikka kävisi kimppuun. En tiedä aistivatko koirat esim raskauden hormooneista tjtn että voisiko tuo reagoida vielä eri tavalla sen takia? Ylipäätään onko minulla oikeutta kieltäytyä esim tapaamasta heitä jos koira on mukana? Heille tämä koira on tietysti ah niin ihana kiltti mussukka! Olen pahoillani koiran puolesta ettei ole kasvatettu.

Toki sinulla on oikeus kieltäytä. Enkä edes ymmärrä ihmisiä, jotka ei voi laittaa sitä koiraa eri huoneseen, jos tulee vieras, joka pelkää. Tai miks se piski pitää otta mukaan joka paikkaan. Itselläni on koira, ja jos vieras ei halua sitä samaan huoneeseen, niin koira menee eri huoneeseen ja hyvällä ilmalla ulos.

Täytyy sanoa, että minua ärsyttää molemmat osapuolet. Ärsyttää ihmiset, jotka eivät ymmärrä, että koira pitää kouluttaa - koosta ja rodusta riippumatta - eivätkä millään tajua sitä, että maailmaan mahtuu paljon allergisia ihmisiä ja niitä, jotka eivät vaan kertakaikkiaan tykkää koirista. Mutta samalla myös ärsyttää aloittajan kaltaiset nyyhkijät, jotka pelkäävät jotain vitun koiraa niin paljon, etteivät uskalla olla sen lähellä. Sen raskausmahan kanssa kun töytäsee vaikka pöydänkulmaa se on paljon kovempi isku kuin se, että koira töytäisee sitä tassuillaan (vaikka onkin sikamaista, etteivät omistajat kouluta eläintä olemaan hyppimättä!), joten on ihan typerää pelätä sitä koiraa. Koirakammoisille urpoille tekee mieli karjaista, että kasvata pallit. Maailmassa ei muuta olekaan kuin pelättävää jos joka asiaa persottaa pelätä.

Tuohon itse luomaasi ongelmaan sanon neuvoksi, että sano ihan suoraan sille koiran omistajalle, ettet uskalla olla koiran lähellä. Suora puhe auttaa miljoona kertaa paremmin kuin itkeminen KaksPlus -palstalla.

Olen sanonut, mutta he vain ovat naureskelleet ai tätäkö pelkäät, ei tarvitse jne. Eli kuuroille korville!
Ja voisin lisätä tähän esim heidän nuorimmaisensa opetti koiran näykkimään kädestä leikkiessä, joskus oli ihan kunnon jäljet hänen kädessään. Joo mitäs kun tämä koira vähän "leikkii"? En pelkää kaikkia koiria vaan pelkään tätä! Moni muukin on sanonut samaa, mutta he käyvät siellä silti kyläilemässä. Minulle kynnys nyt vaan on liian suuri. Ja tämähän ei ole koiran vika.

Yhteistyössä