Raskaus + mykoplasma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tyllerö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tyllerö"

Vieras
Onko joku raskaana ollessa sairastanu mykoplasman?

Meil perheessä isä ja 3 lasta on sairastaneet taudin ja nyt itsellä oireet voimistuvat. Kurkku kipeä, yskittää, henkeä ahdistaa, päätä särkee.. kuumetta kuitenkaan ei ole (isällä ja 1 lapsista oli keuhkokuume).

Tänään lääkäri kirjoitti minulle ab-kuurin. Tässä mietin et mitä tehdä. Netistä luin et mykoplasma läpäisis istukan, et ei ole sen puoleen hyvä vaihtoehto.. mut sitte taas ab-kuurikaan ei ole hyvävaihtoehto.

Minkänimisen kuurin muuten sait?

Mykoplasman aiheuttama yskä voi vaivata jopa 2vuotta, kyllä mä mielummin antibioottikuurin söisin vaikka olisinkin raskaana. Mä sain just zithromax kuurin, joka käy jopa ihan pienille vauvoillekin (mä siis itse imetän).

Syö se ab-kuuri, jos taudista on sulle vaivoja. Ei se ab mitään myrkkyä oo. Mä jouduin oireettoman pissatulehduksen vuoksi syömään puolen raskauden ajan antibiootteja.. Olen gbs-kantaja ja se oli koko ajan pissassakin.

en tiedä onko mulla mykoplasmaa mutta oireet hengenahdistusta lukuunottamatta samat kuin ap:lla. Kurkussa jotain rakkuloita, nieluviljelyn tulokset saan huomenna. Yskä on aivan kamala. Yhden antibiooottikuurin jouduin syömään pari viikkoa sitten eri vaivaan ja särkylääkettä joutunut syömään paljon.

en tiedä onko mulla mykoplasmaa mutta oireet hengenahdistusta lukuunottamatta samat kuin ap:lla. Kurkussa jotain rakkuloita, nieluviljelyn tulokset saan huomenna. Yskä on aivan kamala. Yhden antibiooottikuurin jouduin syömään pari viikkoa sitten eri vaivaan ja särkylääkettä joutunut syömään paljon.

Ainiin, eilen tuli nuha ja tänään korvakipu. :/

Yhteistyössä