Raskaus+pienet hoitolapset..???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Odottaja

Vieras
Mieltäni askarruttaa tälläinen tilanne.
Olen juuri saanut tietää odottavani toista lasta.
Lastenhoitajana työskentelen ja hoidokit on kaksi 1-vuotiasta.
Tulevaisuus jännittää/pelottaa,esikoista odottaessani sairastuin rakausmyrkytykseen ja jouduin sairaalaan vuodelepoon kuukausi ennen laskettua aikaa.
Minulla todettiin nivelreuma tammikuussa -07 joten lähtökohdat hieman muuttuneet esikoisen odotuksesta.
Elikkäs kaipaisinkin neuvoja miten saisi odotuksen sujumaan,onko kenelläkään kokemusta vastaavanlaisesta?
Onko reuma oireillut enemmän raskauden aikana?
miten jaksaa pienten hoitolasten kanssa joita pitää nostella paljon?
Kiitos paljon jos joku viitsii kommentoida..

Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Raskausmyrkytystä voisin kommentoida sen verran, että sehän on YLEENSÄ ensisynnyttäjien vaiva. Ei siis mitenkään automaatio, että nyt tulee.

Niin sen jo tiedänkin,mutta unohtui mainita että korkea verenpaine edelleen vaivaa ja olen joutunut sairaslomalle sen takia pelkään että se kohoaa nyt odotuksen myötä.
Muutenkin aika stressaava tilanne..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikös raskausmyrkytys ole ennemminkin sellainen vaiva, joka uusiutuu herkästi seuraavissa raskauksissa?

Yleisempi ensisynnyttäjille,mutta voihan se uusiutuakin.
Kaipailen mielipiteitä myös tuohon reumaan ja pieniin hoitolapsiin..
Kannattaisiko harkita esim.isompien hoitolasten ottamista..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikös raskausmyrkytys ole ennemminkin sellainen vaiva, joka uusiutuu herkästi seuraavissa raskauksissa?

Mitä aikaisemmassa vaiheessa raskautta alkaa ( siis jo jotain alta 30 viikoilta) sitä suurempi on riski että uusiutuu seuraavissa raskauksissa. Mutta kyllä se YLEENSÄ on juuri ensisynnyttäjien vaiva.

mä en tiedä tosta reumasta mutta mulla oli esikoinen vauva iässä kun kakkosta odotin(lapsilla vajaa vuoden ikäero). loppu vaiheesta oli suht raskasta nostella ja jos istuskeli lattialla lapsen kans niin ei millää huvittanu ylös nousta ja lelujen kerääminen oli ärsyttävää ison mahan kanssa, mut kyl se meni.ihan normaalisti nostelin, en pahemmin varonu mitää, ja kaikki meni hyvin.

Uusimmat

Yhteistyössä